دامنه ها انواع مختلفی دارند که در قیمت و ظاهر خود موثر هستند. اما دامنه پرمیوم چیست؟ دامنه پریمیوم یا دامنه تجاری نوعی از دامنه هایی خاص هستند که بدلیل قیمت بسیار بالایی که دارند و ظاهر و کاراکتر های شکیل از دسترس عموم خارج است. دامنه پرمیوم یا Premium دارای TLD های خاص، کوتاه و به یادماندنی می باشد و خود را از دامنه های دیگر از این نظر کاملاً جدا می کند. دامنه پرمیوم بر روی هر هاست یا سایتی قابل استفاده می باشد.

در آموزش دامنه پرمیوم چیست؟ خواهید آموخت:

دامنه پرمیوم چیست؟

پرمیوم یا پریمیوم یا Premium به معنای تجاری بودن خدماتی می باشد. بطور مثال در نظر بگیرید یک وب سایت که خدماتی آنلاین ارائه می دهد برای عموم رایگان می باشد، دارای اکانت های پرمیوم و تجاری غیر رایگان هم می باشد. درست است که باید برای این خدمات هزینه جداگانه و شاید بیشتری پرداخت کرد، اما خدمات بسیار بیشتری هم بابتش دریافت می شود.

دامنه پرمیوم چیست؟

دامنه پرمیوم چیست؟

دامنه پرمیوم که به آن دامنه ویژه هم می گویند بدلیل خاص بودن بخش TLD دامنه است. پیشتر در وبلاگ دهاستینگ در مورد دامنه سطح بالا یا TLD چیست؟ مفصل و کامل صحبت شده است. اما مختصراً TLD بخش پسوند دامنه می باشد. حال این TLD یا پسوند دامنه اگر به اندازه ای کاملاً خاص و یونیک باشد یک پسوند ویژه و تجاری می شود.

مزایای دامنه پرمیوم چیست؟

دامنه پرمیوم مزایای بیشتری نسبت به دامنه های معمولی دارد. این دامنه های پرمیوم با توجه به ساختار و ویژگی هایی که دارند باعث می شود تا هم از نظر تجربه و هم از نظر تکنیکی مزایایی نسبت به دامنه های معمولی داشته باشد. فقط از نظر ظاهر این دامنه ها جذاب نیستند بلکه از نظر تخصصی هم در مسائلی اگر انتخاب نام و پسوند دامنه صحیح باشد می تواد موثر باشد.

ظاهر جذاب دامنه پرمیوم

دامنه های پرمیوم نسبت به دامنه های دیگر جذابیت بیشتری دارند. بطور مثال شما یک آکادمی دارید به نام مهر. آکادمی مهر نام مجموعه شما می باشد. دامنه ای که معمولاً ثبت می شود ممکن است به شکل mehracademy.com باشد. حالا تصور کنید دامنه به شکل mehr.academy باشد. این دامنه دیگر جذابیت بسیار بیشتری دارد و به راحتی هم به یاد افراد می ماند.

یا در تصویر کنید شما در کار طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن های تلفن همراه هستید. نام مجموعه شما نوین می باشد. دامنه ای که ثبت می کنید novinapp.com است. اما دامنه پرمیوم تهیه شده شما به شکل novin.app خواهد بود. کاملاً مشخص است که این نوع از دامنه ها از نظر جذابیت با دامنه های عمومی قابل مقایسه نیستند.

ظاهر جذاب دامنه پرمیوم

ظاهر جذاب دامنه پرمیوم / دامنه پرمیوم چیست؟

البته این تمام ماجرا نیست و باید بدانید که دامنه های پرمیوم تنها به پسوند خاص منتقی نمی شود. یک دامنه پرمیوم حتی می تواند پسوند com یا حتی در کشور ما ir هم داشته باشد. بطور مثال دامنه time.com یا time.ir در کشور ما یک دامنه پرمیوم و ویژه تلقی می شود. شما می توانید ثبت دامنه خود را در دهاستینگ انجام دهید و از لیست دامنه های پرمیوم آگاه شوید.

سرمایه گذاری با دامنه پرمیوم

همانطور که می دانید با بولد شدن یک عنوان، ارزش مادی و معنوی آن هم افزایش میابد. اگر شما یک وب سایت بسیار موفق داشته باشید که دامنه آن پرمیوم هم باشد، ممکن است پیشنهاد های بسیار خوبی به شما برای واگذاری اش بشود. پس این در نوع خود یک سرمایه گذاری هم می تواند باشد.

سرمایه گذاری با دامنه پرمیوم

سرمایه گذاری با دامنه پرمیوم / دامنه پرمیوم چیست؟

شرکت ها یا کمپانی هایی در سرتاسر دنیا هستند که خواستار این نوع از سرمایه ها هستند. آن هایی که نامشان برایشان بسیار مهم است و مشکلی بابت پرداخت هزینه های گزاف ندارند. همانطور که می دانید نام و آدرس سایت یک مجموعه به شدت در معرفی آن تاثیر مثبت دارد. البته بسیاری هم این دامنه ها را خریداری و مجدد به فروش می رسانند.

سئوی بهتر برای دامنه پرمیوم

درست است که گوگل بارها اشاره کرده است که نوع و نام دامنه هیچ تاثیری در سئو ندارد، اما بارها هم متخصصین با تجربه در این زمینه کاری ثابت کردند که قضیه خلاف ماجراست. درست است که بین علما همیشه اختلاف وجود دارد، اما اگر قرار است چیزی نصیب ما نشود، بهتر از آن است که ضرر کنیم.

سئوی بهتر برای دامنه پرمیوم

سئوی بهتر برای دامنه پرمیوم / دامنه پرمیوم چیست؟

پس بهتر است در نام دامنه خود و پسوند آن دقت بیشتری کنیم و اگر یک کلیدواژه در نام دامنه مان می توانیم قرار دهیم که هزینه گزافی مثل خرید یک دامنه پرمیوم برایمان دارد، اما در عوض می تواند بسیار مفید باشد، تهیه آن خالی از لطف نیست.

یادگیری و تاثیرگزاری بالای دامنه پرمیوم

یکی از ویژگی های منحصربفرد دامنه های پرمیوم به یاد ماندن آن در ذهن کاربران است. دامنه ای کوتاه، جذاب، مرتبط و فراگیر باشد به راحتی در ذهن کاربران ذخیره می شود. این باعث می شود تا هیچگاه فراموش نشوید. درست است که هزینه دامنه های پرمیوم بالا است اما این روش از تاثیرگزاری هم نمی تواند ارزان باشد.

یادگیری و تاثیرگزاری بالای دامنه پرمیوم

یادگیری و تاثیرگزاری بالای دامنه پرمیوم / دامنه پرمیوم چیست؟

شاید با خود بگویید که ما یک دامنه ای بدون آن که پرمیوم باشد را تهیه می کنیم و با انجام برندینگ، سئو، دیجیتال مارکتینگ حرفه ای آن را ویژه می کنیم. باید بگوییم که اگر تخصص، زمان و تجربه اش را دارید غیرممکن نیست. اما اگر نه فرصت دارید، نه دانش و تجربه و مبلغی برای تهیه دامنه را بیشتر از تصور می دانید، طبق آموزش دامنه پرمیوم چیست؟ دامنه ویژه تهیه کنید.

معایب دامنه پرمیوم

همانطور که هر چیزی مزایایی دارد، معایبی هم دارد و هیچ چیز در عین خاص بودن و عالی بودن بی عیب نیست. دامنه پرمیوم نیز از این ماجرا مستثنی نمی باشد. دامنه های پرمیوم علاوه بر این که مزایای بسیار تاثیرگزاری دارد، معایبی هم دارد که باید به آن ها اشاره شود و در آن ها را در نظر داشت.

هزینه بالا دامنه پرمیوم

یکی از بزرگترین معایب دامنه پرومیوم هزینه بسیار بالا و گزاف آن می باشد. ممکن است یک دامنه com بطور مثال ۲۰۰ هزار تومان مبلغش باشد، اما برای دامنه ای خاص که با همین پسوند است ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آن برایتان تمام شود. برای افرادی که سرمایه دار نیستند یا پولشان از پارو بالا نمی رود قطعاً پرداخت چنین هزینه گزافی یک عیب بسیار بزرگ است.

هزینه بالا دامنه پرمیوم

هزینه بالا دامنه پرمیوم / دامنه پرمیوم چیست؟

می توان گفت یکی از دلایلی که بازار دامنه های پرمیوم اصلاً داغ نیست گران بودن آن است. هر کسی نمی تواند چنین هزینه های گزافی را برای ثبت یک دامنه پرمیوم انجام دهد. پیشتر مزایای دامنه پرمیوم چیست؟ را با هم مرور کردیم. اگر آن مزایا به چشم شما نمی آید دیگر خرید یک دامنه پرمیوم منطقی به نظر نمی رسد.

مشکلات کپی رایت دامنه پرمیوم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک هاست اروپا یا ایران با یک دامنه تهیه کرده باشید اما فراموش کنید در زمان موعد آن را تمدید کنید. در بسیاری از مواقع این دامنه ها در لیست حراجی قرار می گیرند و توسط افراد یا شرکت هایی ثبت و فروش مجدد می شوند. تقریباً می توان گفت بازار داغ تری نسبت به بازار دامنه های پرمیوم دارند.

مشکلات کپی رایت

مشکلات کپی رایت / دامنه پرمیوم چیست؟

حال اگر یک دامنه پرمیوم به چنین وضعی دچار شود و دارای کپی رایت باشد یا برند خود را با آن دامنه به ثبت رسانده باشد، اگر توسط شما یا هر شخصی در این شرایط به ثبت برسد، می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. درست است که شما مالک قانونی آن دامنه هستید اما با توجه به شرایط خرید و فروشی که داشته اید ممکن است دامنه را به راحتی از دست بدهید.

قیمت دامنه پرمیوم

نمی توان مثل دامنه هایی که ثبت می شوند هزینه دقیقی برای آن ها در نظر گرفت. این دامنه ها به دو شکل قیمت گزاری شده و به فروش می رسند. در حال اول خود رجیسترار اقدام به فروش دامنه هایی خاص می کند. در این صورت قیمت اعلامی طبق یک رنجی اعلام می شود و طبق شرایط گفته شده آن را بفروش می رساند.

در شکل دوم این دامنه که توسط افراد یا شرکت های غیر تهیه شده اند به فروش می رسند. ممکن است قیمت های این کمپانی یا افراد بسیار کمتر از رجیسترار باشد و بعنوان یک مناقصه بفروش برسند. اما باید توجه داشت که خرید از رجیسترار با خیال آسوده انجام می شود.

شما عزیزان می توانید علاوه بر تهیه هاست وردپرس ایران یا اروپا، جهت تهیه دامنه های پرمیوم از طریق میزبانی دهاستینگ اقدام کنید. همچنین اگر نیاز می دانید تا از شرایط یک دامنه خاص و هزینه آن مطلع شوید کافیست از طریق تیکت آن را به اطلاع کارشناسان برسانید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست