با آموزش ادان دامین در هاست سی پنل می توانید دامنه جدید به هاست خود اضافه کرده و محتوای جدیدی در آن ایجاد کنید. ادان دامین در هاست سی پنل به راحتی قابل انجام است و در صورت آماده بودن دامنه شما می توانید پس از افزودن ادان دامین در هاست سی پنل محتوای سایت خود را بارگزاری و استفاده کنید. ادان دامین به معنای دامنه های افزودنی است که علاوه بر یک دامنه اصلی دامنه های دیگری هم به هاست اضافه شده و می توانند محتوای جداگانه داشته باشند.

ادان دامین در هاست سی پنل

اگر ساده تر بخواهیم معنا و مفهوم Addon Domain را بگوییم، در صورتی که شما در هاست خود سایتی دارید و می خواهید در همان هاست سایت دیگری با محتوا و دامنه جداگانه ای داشته باشید ادان دامین مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت. در ادان دامین نیز می بایست پیش از اقدام ثبت دامنه را انجام داده باشید. فرقی نمی کند دامنه با چه پسوند و نامی باشد. دقت داشته باشید که dns های هاست در دامنه شما ست شده باشد.

برای ادان دامین در هاست سی پنل می بایست دامنه شما حتماً ثبت و فعال بوده باشد و از قبل dns ها در آن ست شده باشد. دقت کنید که اگر از دامنه های ملی مثل ir استفاده می کند باید مدت زمانی بگذرد تا این dns ها در دامنه ثبت و فعال شده باشد. در صورتی که دامنه فعال نباشد یا dns ها بر روی آن ست نشده باشد امکان ادان دامین در هاست سی پنل مقدور نمی باشد و در افزودن دامنه در هاست سی پنا با خطا مواجه خواهید شد.

افزودن دامنه در سی پنل

پس از آن که از ثبت و فعال بودن دامنه خود مطمئن شدید، وارد سی پنل هاست خود شوید و در قسمت Domains به Addon Domains بروید. در این صفحه می توانید دامنه خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که هاست شما باید امکان ادان دامین را داشته باشد. این امکان بر هر میزبانی وب یا هاستینگ در پلان های مختلفی می تواند باشد و ممکن است بصورت پیشفرض در هاست شما فعال نبود باشد.

اددان دامین در سی پنل

ادان دامین در سی پنل

در این صفحه با قسمت Create an Addon Domain در سی پنل مواجه می شوید. این صفحه دارای چند قسمت جهت افزودن یک دامنه به هاست را دارا می باشد. با افزودن دامنه خود در هاست یک پوشه مجزا برای دامنه جدید خود خواهید داشت که می بایست در هاستتان در File Manager محتویات این سایت جدید را تنها در پوشه خود بارگزاری کنید و دیگر public_html برای محتوای سایت جدید بی معنا است.

افزودن دامنه جدید در سی پنل

افزودن دامنه جدید در سی پنل

New Domain Name: در این قسمت می بایست نام دامنه خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که نام دامنه باید بدون http یا www وارد شود.
Subdomain: این قسمت بصورت خودکار پس از ورود نام دامنه در اولین فیلد پر می شود. این ساب دامین بر همین اساس به دامنه اصلی و پوشه ای که در Document Root ساخته می شود متصل می شود.
Document Root: در این قسمت مسیر و پوشه جدیدی ایجاد می شود که محتوای دامنه و سایت جدید شما می بایست در آن قرار گیرد. این قسمت نیز بر اساس نام دامنه شما بصورت خودکار پر می شود.
Create an FTP account associated with this Addon Domain: در صورتی که بخواهید دسترسی جدیدی برای این پوشه با استفاده از FTP داشته باشید، می توانید این گزینه را تیک بزنید که در ادامه مواردی که باید پر شوند توضیح داده می شود.

ایجاد FTP برای اددان دامین

ایجاد FTP برای ادان دامین

FTP Username: در این قسمت باید نام کاربری دسترسی FTP موردنظر خود را وارد کنید. این نام کاربری کاملاً سلیقه ای می باشد.
Password: وقتی حرف از دسترسی میزنیم، قطعاً نیاز به رمز عبور هم داریم. پیشنهاد می شود از Password Generator استفاده کنید تا رمز قوی داشته باشید.
Password(Again): در این قسمت هم طبق معمول باید رمز عبور انتخاب شده را مجدد وارد کنید.

در نهایت پس از اینکه تمام موارد وارد شده در نام دامنه و پوشه آن و در صورت تمایل دسترسی FTP، کافیست یکبار آن ها را چک کنید و در صورتی که قصد دارید این ادان دامین در سی پنل اقزوده شود، بر روی دکمه Add Domain کلیک کنید.

بارگزاری فایل های مربوط به ادان دامین در هاست سی پنل

جهت این کار باید در سی پنل خود به File Manager مراجعه کنید. با توجه به این که نام پوشه در حین افزودن ادان دامین مشخص شده است، این پوشه با همان نام در مدیریت فایل هاست سی پنل شود ساخته شده است. کافیست وارد آن شوید و محتویات موردنظر خود را در آن بارگزاری کنید و با وارد کردن آدرس دامنه جدید در مرورگر خواهید دید که فایل های بارگزاری شده در این پوشه خوانده شده و قابل استفاده است. دقت کنید که مسیر این پوشه بسته به هاست شما می تواند در روت هاست یا در public_html ساخته شده باشد.

مدیریت ادان دامین در هاست سی پنل

زمانی که ادان دامینی در هاست سی پنل خود اضافه کرده اید، می توانید مجدد در سی پنل قسمت Domains و Addon Domains آن را مدیریت کنید. این مدیریت شامل ریدایرکت و حذف دامنه ادان شده می باشد. دقت داشته باشید که در صورت تمایل به حذف ادان دامین حتماً از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید تا به مشکل برنخورید.

چند نکته در ادان دامین در هاست سی پنل

شاید در نگاه اول به این که دیگر نیازی نیست هاست جدیدی تهیه کنید و هزینه جداگانه و اضافه ای شود این مسئله برایتان جذاب باشد، اما باید دقت داشته باشید که همانطور که این مسئله مزیت هایی برای شما بخصوص در مسئله مالی دارد، می تواند معایبی هم داشته باشد و ممکن است برای برخی افراد این معایب ارزش استفاده از ادان دامین در هاست سی پنل را دیگر نداشته باشد.

آمادگی دامنه در ادان دامین در هاست سی پنل

جهت ادان دامین در هاست سی پنل حتماً می بایست دامنه تهیه و ثبت کرده باشید و dns های هاست در آن ست شده باشد و حتماً این نام سرور ها با گذشت زمان در برخی دامنه ها تغییر کرده باشد تا بتوانید ادان دامین در هاست خود انجام دهید.

فضای مشترک در ادان دامین در هاست سی پنل

همانطور که تابحال دیگر متوجه شده اید، فضایی که برای سایت جدید شما و دامنه جدید شما در نظر گرفته می شود در همان هاست شما است و از همان فضا استفاده می کند. این می تواند باعث شود تا شما نیاز به فضای بیشتری جهت میزبانی سایت های اضافه شده داشته باشید. پس در صورتی که سایت ها هر کدام فضای زیادی جهت میزبانی نیاز دارند، شاید بهتر است هاست جداگانه ای داشته باشید.

منابع مشترک میان سایت ها در هاست سی پنل

مهم ترین مسئله ای که در ادان دامین همیشه افراد به آن توجه ندارند و پس از مدتی درگیر آن می شوند، منابع مشترک میان سایت ها در یک هاست می باشد. بطور مثال اگر هاست شما ۱ هسته cpu و ۱ گیگ ram داشته باشد، این منابع برای تمام سایت های شما خواهد بود. در صورتی که یک سایت شما مصرف منابع بالایی داشته باشد باعث کندی در سایت های دیگرتان هم می شود و ممکن است سایت ها در برخی مواقع از دسترس خارج شوند و خطای ۵۰۳ در هاست مواجه شوند.

مسائل امنیتی در ادان دامین در هاست سی پنل

به این مسئله خوب دقت داشته باشید که در صورتی که شما دو سایت در یک هاست داشته باشید اگر یک سایت شما ویروسی شود یا فایل های آلوده وارد آن شود، سایت دیگرتان را هم درگیر این مسئله خواهد کرد. پس اگر سایت های شما بسیار مهم هستند بهترین حالت این است که سایت جدید در هاست جدید باشد.

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس ارزان برای هر سایت خود جداگانه هاست تهیه کنید و از نظر مسائل امنیتی و مصرف منابع خیالتان آسوده باشد. هرچند در صورتی که سایت های شما هیچ مصرف منابع چشمگیری نداشته باشند و موارد امنیتی در آن ها رعایت شده باشد، ممکن است در ادان دامین در هاست سی پنل خود دچار مشکل نشوید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست