در آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس خواهید آموخت چگونه مشکل خطای ۴۰۴ در صفحات وردپرس را رفع کنید. خطای ۴۰۴ وردپرس معمولاً بدلیل تغییرات در دامنه یا فایل htaccess رخ می دهد. با آموزش رفع خطای ۴۰۴ وردپرس براحتی می توانید این خطا را حتی بدون دسترسی به وردپرس و از طریق هاست خود رفع کنید.

در آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس خواهید آموخت:

آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس

یکی از خطاهایی که در وردپرس بخصوص در زمان راه اندازی و طراحی سایت رخ می دهد، خطای ۴۰۴ می باشد. این خطا ظاهراً شاید کمی سخت بنظر برسد اما راه حل رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس بسیار ساده می باشد.  مسئله بسیار مهمی که در زمانی که با خطای ۴۰۴ مواجه می شوید این است که به اشتباه به سراغ بسیاری از روش هایی نروید که هیچ ارتباطی با این خطا ندارند.

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس

موضوعی که در خطاهای وردپرس بسیار مهم است این می باشد که بدانیم علت رخداد هر خطایی در آن چیست و سپس بدنبال راه حل و رفع خطا باشیم. در مواجه با خطای ۴۰۴ نیز نباید به سرغ موارد اساسی در هاست یا وردپرس خود برویم. زیرا ممکن است خطاهای دیگری مثل خطای ۵۰۰ مواجه شوید که می بایست به سراغ آموزش رفع خطای ۵۰۰ یا Internal Server Error بروید.

خطای ۴۰۴ چیست؟

همانطور که می دانید در دنیای وب و طراحی وب خطاها قالباً با کدهایی نمایش داده می شوند. هر کدام از این کد ها نمایان گر این است که چه دلیل باعث شده که چنین خطایی رخ دهد. این امر باعث شده تا خطاها به شکلی بسیار ساده قابل تشخیص باشند. همچنین اعدادی که در این خطاها استفاده شده است نشانگر این است که خطا از سوی سرور یا سایت یا شبکه می باشد. خطای ۴۰۴ نیز یکی از این خطاها می باشد.

دلیل ایجاد خطای ۴۰۴ چیست؟

خطای ۴۰۴ یا Not Found یا پیدا نشد یکی از خطاهایی است که از سوی سایت رخ می دهد. از معنی این خطا می توان به نوع خطا پی برد. صفحه ای که بدنبال آن هستید پیدا نشده است و این خطا رخ داده است. پس تا به اینجا متوجه شدیم که دلیل مشاهده این خطا این است که صفحه ای که ما در حال مشاهده آن هستیم پیدا نشده است.

یک مسئله بسیار مهم در آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس وجود دارد این است که تشخیص دهیم که آیا یک صفحه خاص چنین خطایی را دارد یا تمام صفحات سایت دارای خطای ۴۰۴ شده است. همچنین خطای ۴۰۴ در چند شکل مختلف نمایش داده می شود که باید بدانیم که کدام خطا در قالب وردپرس، کدام در وردپرس و کدام در سرور می باشد. با دهاستینگ با آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس همراه باشید.

آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس

اگر وردپرس شما در دسترس می باشد و حتی صفحه اصلی سایت شما هم باز می شود اما تمام صفحات سایت دارای خطای ۴۰۴ شده اند، این خطا به راحتی قابل رفع می باشد. معمولاً در چنین شرایطی بدلیل انتقال از یک هاست به هاست دیگر مثل هاست وردپرس ایران و یا حتی تغییر دامنه و همچنین عدم وجود فایل htaccess رخ می دهد.

آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس با تغییر پیوندهای یکتا

همانطور که گفته شد در صورتی که تمام صفحات سایت شما دارای خطای ۴۰۴ شده است اما همچنان صفحه اصلی لود می شود و وردپرس در دسترس است، تنها کافیست تا پیوندهای یکتای خود را بروزرسانی کنید. برای این کار وارد وردپرس شده و در پنل وردپرس خود به قسمت تنظیمات و پیوندهای یکتا مراجعه کنید.

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس با تغییر پیوندهای یکتا

آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس با تغییر پیوندهای یکتا

پس از آن که به قسمت پیودهای یکتا در تنظیمات وردپرس مراجعه کردید، می بایست یکبار این تنظیمات را ذخیره کنید. دقت داشته باشید که نوع پیوندهای یکتا مطابق چیزی باشد که قبلاً انتخاب کرده اید. بطور مثال اگر بر روی نام نوشته بوده است، بررسی کنید که روی نام نوشته باشد. در نهایت بر روی گزینه ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس با تغییر پیوندهای یکتا

آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس با تغییر پیوندهای یکتا

پس از آن که ذخیره تغییرات را کلیک کردید، این تغییرات در فایل های وردپرسی شما مثل htaccess وارد می شود. پس از آن مجدد به سایت مراجعه کنید و صفحاتی که دارای خطای ۴۰۴ بوده اند را یکبار بررسی کنید. دقت داشته باشید که معمولاً اکثر مواقع این روش در آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس را حل می کند. اما اگر مشکل حل نشد می بایست این آموزش را ادامه دهید و به سراغ فایل htaccess خود در هاست بروید.

آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس با تغییر نام فایل htaccess

همانطور که مطلع هستید فایلی با نام htaccess در فایل منیجر هاست شما وجود دارد. این فایل مشخص می کند که چه دسترسی به چه قسمت هایی از سایت و فایل ها وجود داشته باشد و کدهای بسیار مهمی در آن درج می شود که در ابتدا پیش زا فایل ها این فایل اجرا می شود. این فایل بصورت پیشفرض مخفی است و باید آن را نمایش دهید.

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس با تغییر نام فایل htaccess

آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس با تغییر نام فایل htaccess

چرا فایل htaccess؟

فایل htaccess وردپرس بصورت پیشفرض دارای خطوطی بسیار کم و ساده است که نوع پیوندهای یکتای وردپرس در آن ذخیره شده است. پس این فایل بصورت کاملاً مستقیم در آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس شما موثر و مرتبط است. به همین جهت اگر روش تغییر پیوندهای یکتا مشکل شما را حل نکرد باید به سراغ این فایل بروید.

چرا تغییر نام؟

فایل htaccess معمولاً بسیاری از تنظیمات هاست و افزونه های وردپرس را در خود ذخیره می کند. پس با حذف این فایل ممکن است مشکلاتی برایتان رخ دهد. زمانی که شما این فایل را تغییر نام دهید، این فایل حذف نمی شود و با نام دیگر در هاست شما باقی می ماند تا در صورت نیاز از آن مجدد استفاده کنید.

غیرفعال کردن فایل htaccess و ادامه آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس

پس از آن که با تغییر پیوندهای یکتا در وردپرس نتوانستید مشکل را رفع کنید، باید به سراغ فایل htaccess بروید. این فایل در پوشه public_html شما می باشد. آن را تغییر نام دهید تا غیرفعال شود. بطور مثال نام آن را از htaccess. به htaccess1. تغییر دهید. حالا مجدد به تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس بروید و مجدد آن را ذخیره کنید. با این کار این فایل مجدد ساخته می شود.

غیرفعال کردن فایل htaccess و ادامه آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

غیرفعال کردن فایل htaccess و ادامه آموزش رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس

اگر شما از مشترکین دهاستینگ هستید و سرویس هایی مثل هاس لینوکس، هاست وردپرس یا هاست ابری دارید کافیست با ارسال تیکت به بخش فنی در حساب کاربری خود، مشکل خطای ۴۰۴ در وردپرس را اعلام کنید تا کارشناسان فنی این مشکل را برای شما بررسی و رفع کنند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست