با آموزش رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس به چگونگی حل مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس سایت وردپرسی خواهیم پرداخت. در صورتی که سایت وردپرسی آدرس آن تغییر کند ممکن است به آدرس قبلی هدایت شود یا وردپرس یا سایت بصورت کامل دیگر لود نشود یا بصورت نصفه و نیمه لود شود که می بایست تغییراتی در هاست وردپرس انجام شود.

در آموزش رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس خواهید آموخت:

  • چرا آدرس سایت وردپرسی باید تغییر کند؟
  • روش های تغییر آدرس سایت وردپرسی چیست؟
  • چگونه مشکل از کار افتادن سایت وردپرسی پس از تغییر آدرس را رفع کنیم؟
  • چه مواردی باید در تغییر دامنه یا آدرس سایت رعایت شود؟

رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس سایت

افرادی هستند که پس از طراحی سایت خود نیاز دارند آدرس سایت وردپرسی خود را تغییر دهند. همانطور که میدانید تمام داده های یک وب سایت در دیتابیس آن ذخیره می شود. در صورتی که وب سایتی با یک آدرس یا یک دامنه طراحی و پیاده سازی شود، تمام دیتاهای سایت در دیتابیس بر اساس آن دامنه بارگزاری می شوند مثل استایل های قالب سایت، تصاویر و موارد بسیار دیگر.

پس لازم است اگر وب سایتی با یک دامنه یا آدرس مشخص طراحی شده است، در صورت تغییر این آدرس در هاست نیز تغییر یابد. اگر این کار صورت نگیرد وب سایت یا به آدرس قبلی هدایت می شود یا اصلاً لود نمی شود و در شرایطی هم نصفه و نیمه لود می شود که بدلیل آدرس دهی و دامنه غیر صحیح می باشد.

دلیل تغییر آدرس سایت وردپرسی

بعضاً پیش می آید که وب سایتی پس از راه اندازی نیاز داشته باشد دامنه وب سایت خود را تغییر دهد. یا تمدید هاست و دامنه به تعویق می افتد و باعث می شود دامنه توسط شخص دیگری ثبت شود. تمام این موارد یا حتی موارد شخصی باعث می شود تا نیاز باشد دامنه وب سایت تغییر داده شود و نیاز به رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس سایت باشد.

تغییر آدرس سایت وردپرسی

در اولین گام باید اگر دامنه جدیدی قرار است جایگزین شود، ثبت دامنه انجام شود و فعال باشد و DNS های هاست بر روی آن ست شده باشد و بطور کلی دامنه آماده استفاده باشد. در صورتی هم که تنها مسیر قرار است تغییر کند تنها کافیست در ابتدا فایل ها از مسیر قدیمی به مسیر جدید منتقل یا جهت اطمینان کپی شوند.

پس از آن باید در تنظیمات همگانی وردپرس دامنه جدید در هر دو قسمت وارد شود. فراموش نکنید که در هاست نیز دامنه می بایست تغییر یابد. برای تغییر دامنه در هاست باید به هاستینگ یا میزبانی خود تیکت ارسال کنید و اعلام کنید تا برایتان انجام دهند.

رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس

رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس

طبق تصویر فوق می بایست دو فیلد مربوط به آدرس سایت و وردپرس را تغییر دهید.

رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس

در صورتی که پس از تغییر آدرس سایت وردپرسی خود دچار مشکل شدید می بایست از طریق هاست و دیتابیس خود این مسئله را رفع کنید. ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید و از قسمت Databases بر روی phpmyadmin کلیک کنید.

رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس

رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس

پس از آنکه وارد محیط phpmyadmin شدید، در سمت چپ بر روی دیتابیس خود کلیک کنید و به دنبال جدول wp-options بگردید و بر روی آن کلیک کنید تا انتخاب و باز شود.

رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس

رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس

در این جدول دو رکورد وجود دارد با نام های siteurl و home که مربوط به آدرس سایت شما و وردپرس شما است. بر روی edit هر کدام از آن ها اگر کلیک کنید می توانید این مقادیر را تغییر دهید. همچنین می توانید در همین قسمت با چندبار کلیک بر روی فیلد آدرس ویرایش های لازم را انجام دهید.

مواردی که باید در تغییر آدرس سایت رعایت شود

زمانی که قصد داشته باشید دامنه یا آدرس سایت یک وب سایت وردپرسی را تغییر دهید، می بایست به یک سری مسائل دقت داشته باشید تا مشکلات زیادی که در تغییر آدرس سایت وجود دارد گریبان گیر شما نشود. در ادامه بیشترین و مهم ترین مواردی که باعث بوجود آمدن مشکل ها می شود را اشاره می کنیم و دقت کنید آن ها را رعایت کنید.

  • اگر قصد تغییر دامنه را دارید، دامنه جدید از قبل ثبت و تایید شده باشد و فعال باشد و dns ها بر روی آن ست شده باشد
  • در صورت تغییر مسیر در دامنه به یک پوشه دیگر، حتما تمام فایل ها و فولدر ها به مسیر جدید منتقل یا کپی شده باشند
  • طبق آموزش رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس، تغییر آدرس را در دیتابیس انجام دهید و مطئن شوید ذخیره شده باشد
  • اگر دامنه تغییر کرده است حتما در هاست اعلام کنید دامنه اصلی تغییر داده شود
  • جهت اطمینان ریدایرکتی از دامنه یا آدرس قبلی به آدرس یا دامنه جدید خود در هاست ایجاد کنید
  • در محتوهایی که بصورت دستی لینک هایی داده اید، می بایست با استفاده از افزونه های find and replace آدرس ها را تغییر دهید.

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس ارزان از دهاستینگ، در صورتی که قصد تغییر دامنه سایت خود را دارید از طریق تیکت به کارشناسان این مجموعه اعلام کنید تا آن را برای شما انجام دهند و در صورت وجود مشکل شما را راهنمایی کنند تا آن ها را رفع کنید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست