چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید روش هایی هستند که در سئو کاملاً نامتعارت بوده و کلاه سیاه نامیده می شوند. سئو کلاه سیاه خط قرمز جستجوگرهایی مثل گوگل است که آن را تخطی از قوانین خود می داند. افرادی که در وب سایت خود از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند به مرور زمان امتیاز های منفی بسیاری دریافت می کنند. در ادامه با دهاستینگ همراه باشید.

در آموزش چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید خواهید آموخت:

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید

امروزه با توجه به این که دیجیتال مارکتینگ و همچنین حضور وب سایت ها و اپلیکیشن های تحت وب بسیار پررنگ تر از قبل شده است، جنگ حضور در این فضا هم جان تازه ای گرفته است. البته که این مباحث اصلاً تازگی ندارند و همیشه افراد زیادی سرتاسر دنیا صبح تا شب با آن سر و کله می زنند. همه از این مسئله آگاه هستیم که هر زمینه فعالیتی که ترند باشد راه های میانبری که همه آن ها به مقصد نمی رسد هم بیشتر می شود.

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید

دلیلی که باعث می شود افراد بدنبال روش های غیراصولی بروند که در سئو به آن کلاه سیاه گفته می شود، دشوار بودن مسیر سئو حرفه ای است. سئو مسیری پر پیچ و خم است که مقصدی برای رسیدن ندارد و همیشه راه برای پیشرفت بیشتر باز است. می توان گفت سئو مثل یک ورزش تناسب اندام است. تا ماه ها سخت تمرین کردن نتیجه ای به شما نمی دهد تا زمانی که آن را بسیار ادامه دهید تا نتایج را ببینید.

سئو چیست؟

سئو یا Seo که مخفف Search Engine Optimization می باشد به معنی بهینه سازی موتور های جستجوگر است. سئو روشی است برای رشد یک برنامه تحت وب برای موتورهای جستجوگری خاص. با استفاده از سئو می توان به نتایج جستجو در جستجوگرها رسید و در آن ها رشد کرد. سئو روش هایی است که موقعیت یا رتبه سایت شما را در جستجوگر ها بهبود می بخشد.

سئو چیست؟

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید / سئو چیست؟

روش های سئو کاملاً مشخص هستند و این تصور که روشی کاملاً خاص و نایاب وجود دارد کاملاً اشتباه است و همین باعث می شود تا یک وب سایت به سمت سئو کلاه سیاه پیشروی کند. در سئو عواملی که می تواند باعث رشد یک وب سایت شود معین شده و چون امری روتین و روزانه است بسیاری از آن فراری هستند و به سمت روش های غیر اصولی می روند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو به چند شکل قابل استفاده و دسته بندی است. سه دسته بندی نحوه کار در سئو کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه می باشد. سئو کلاه سفید دقیقاً مسیری است که باید آن را پیش بگیرید. روش های استاندارد و کاملاً مطمئن. سئو کلاه سیاه کاملاً برعکس سئو کلاه سفید روش های غیر استاندارد و غیرقانونی بوده که شاید در مقطعی کوتاه شما را به نتیجه ای شگفت انگیز برساند اما بسیار سریع پس از مدتی کوتاه به عاقبت بدی دچار می کند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید / سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه خاکستری نیز مرز بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. این روش کمی ریسکی بوده و باید تجربه بسیار زیادی در استفاده از آن داشته باشید. شاید بتوان گفت مسیری که بتوان کمی شما را بیش از بقیه به پیشی بیاندازد همین است. اما ریسکی که این روش از سئو دارد این است که اکثراً دچار طمع شده و فراتر پیشروی می کنند و باعث می شود تا سر از سئو کلاه سیاه درآورند.

روش های سئو کلاه سیاه

در آموزش چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید روش های کلاه سیاه را مختصراً توضیح می دهیم. به شکلی که بتوانید متوجه شوید که کدام روش در سئو صحیح و کدام یک اشتباه است. روش های سئو کلاه سیاه کاملاً مشخص هستند و به راحتی می توان آن ها را تشخیص داد. البته برای شروع بهتر است درک و تجربه کافی از سئو کلاه سفید داشته باشیم. با میزبانی هاست دهاستینگ همراه باشید تا این روش ها را با هم مرور کنیم.

استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها

بعنوان کسی که تازه شروع به کار سئو می کند همیشه این خطا را مرتکب می شود. در گذشته که جستجوگرهایی مثل گوگل سخت گیری چندانی بر این مورد نداشتند صفحات زیادی را میدیدیم که پر از کلیدواژه هستند. این کلیدواژه ها به قدری زیاد استفاده می شود که فقط باید بخشی را برای آن در صفحه موردنظر قرار می دادیم.

استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید / استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها

اما حالا دیگر از این خبر ها نیست و بسیار کمتر نسبت به گذشته به این مسئله امتیاز مثبت داده می شود. حالا اگر قرار باشد که صفحات خود را پر از کلمات کلیدی کنید، علاوه بر آن که چیزی نصیبتان نمی شود، امتیاز منفی هم خواهید داشت. استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها پرتکرار ترین و بیشترین اشتباهی است که توسط افراد خواسته یا ندانسته انجام می شود و خود یک روش سئو کلاه سیاه کامل است. در وبلاگ دهاستینگ مقاله نحوه افزودن کلمه کلیدی و توضیحات متا در وردپرس کمک شایان و کافی به شما در این مورد می کند و نیازی نیست حتماً به چاه بیافتید تا تجربه کسب کنید.

خرید بک لینک

خرید بک لینک در سئو یکی از عوامل بسیار پر رنگ و پر زرق و برق ماجرا است. بسیاری از این روش کسب در آمد می کنند و بک لینک می فروشند. تنها این را در نظر بگیرید که آیا به نظرتان مشکوک نیست که برای یک وب سایت در یک لحظه ای مشخص تداد زیادی بک لینک ثبت شود؟ قطعاً این موضوع کاملاً مشکوک است و فهمیدن آن توسط موتور جستجو اصلاً کار سختی نیست.

خرید بک لینک

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید / خرید بک لینک

مشکل خرید بک لینک به همین جا ختم نمی شود. وب سایت ها یا افرادی که این بک لینک ها را به شما می فروشند تا در ازای آن لینک سایت شما را در سایت های دیگران قرار دهند، اصلاً کیفیت کار برایشان مهم نیست. ثبت لینک سایت در سایت های نامرتبط و سایت های اسپم از بزرگترین مشکلات این روش است. خرید بک لینک را هم باید به خودی خود جزو مهم ترین روش های سئو کلاه سیاه قرار داد.

تولید محتوای بی ارزش

به کررات این مسئله در گذشته دیده می شده است. گوگل در چند سال اخیر بسیار تلاش کرده است تا نظارت بر این مورد را بهبود بخشد. به شکلی که مدام قوانین و الگوریتم های خود را برای تولید محتوا تغییر می دهد تا به یک ساختار عالی برسد. تولید محتوا یکی از مهم ترین روش های سئو است که باید زمان و انرژی زیادی برای آن صرف شود. اما متاسفانه اکثراً آن را کوچک شمرده و توجهی به اهمیت آن نمی کنند.

تولید محتوای بی ارزش

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید / تولید محتوای بی ارزش

تولید محتوای بی ارزش دقیقاً همان محتوایی است که بارها و بارها به شکلی تکراری، ربات وار و نامفهوم تولید شده و در کثر وب سایت ها استفاده شده است. خزنده های گوگل به راحتی می توانند این مورد را تشخیص بدهند. چند سال پیش در این مورد بسیار مفصل صحبت کرده ایم که می توانید آن را در حل مشکلات پیچیده سئو به روش اکتشاف مطالعه کنید.

استفاده از محتوای مخفی

بسیاری افراد برخی محتوای خود را مخفی می کنند تا به دور از جشم خزنده های گوگل بماند. هدف از این کارشان این است که با یک تیر چند نشان بزنند. بطور مثال کلمات کلیدی را در بخش هایی بیش تر از حد کافی خود قرار داده و گاهاً لینک هایی هم غیرمرتبط در آن جای می دهند و رنگ متن را به رنگ پس زمینه می کنند.

استفاده از محتوای مخفی

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید / استفاده از محتوای مخفی

گوگل علاوه بر این که این مورد را متوجه می شود، نمره منفی زیادی هم برای آن در نظر می گیرد. پیشتر در آموزش چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید اشاره کردیم که استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها کاملاً مضر است. حال در نظر داشته باشید که هر محتوایی در یک وب سایت اگر بصورت مخفی شده باشد روش کلاه سیاه سئو است.

محتوای کپی و تکراری

خیلی ها فکر می کنند که اگر وب سایتی که در سئو بسیار بالا است و توانسته به رتبه های خوبی برسد حتماً محتوای بسیار عالی داشته است و ارزش کپی بر داری را دارد. وب سایتشان را پر می کنند از محتوای تکراری و کپی از وب سایت های بسیار بزرگ. حتی اگر کمی دقیق و منطقی به این فکر می کنیم خواهیم یافت که سایت هایی که بسیار بزرگ اند و رتبه های بالایی دارند قطعاً کپی برداری از آن ها نمرات منفی بسیار بیشتری دارد.

محتوای کپی و تکراری

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید / محتوای کپی و تکراری

بهتر است خودمان را گول نزنیم. حتی بخش بسیار کوچکی از محتوایمان را اگر قرار باشد با کپی برداری و محتوای تکراری پر کنیم، سئوی کلاه سیاه انجام داده ایم. همانطور که گفتیم گوگل در چند وقت اخیر نشان داده است که چقدر تولید محتوای یونیک و دسته اول برایش مهم است.

اسپم

تنها دلیل اینکه این عنوان را خلاصه و تک کلمه نوشته ایم، گستردگی و ختم کلام است. راحتتان کنیم، اسپم در هر چیزی و به هر شکلی سئوی کلاه سیاه محسوب می شود و به شدت ضرر دارد. اسپم می تواند هر آن چیزی را که ساخته اید را ویران کند. دقت داشته باشید که در نظرات نوشته هایتان کسی اسپم درج نکند. دسترسی سایتتان لود نرود و نوشته ها و لینک های زیادی در آن درج شود.

اسپم در سئو کلاه سیاه

چند روش سئو کلاه سیاه که باید از آن دور بمانید / اسپم در سئو کلاه سیاه

وب سایتتان به مرور زمان دچار بازدید ها و بازتاب های فیک و تقلبی نشود. علاوه بر این که ممکن است مورد اسپم قرار بگیرید، خودتان هم شاید اسپم کنید. ثبت بک لینک در سایت هایی که لینک های بسیار زیادی در خود دارد خود اسپم است. در صورتی که خودتان را در این لیست سیاه اسپم شده درج کنید، سئوی کلاه سیاه انجام داده اید.

نقشه راه سئو کلاه سفید

تنها پلانی که می توان برای سئو کلاه سفید داد این است که تنبلی را کنار بگذارید و بدنبال میانبر نباشید. سئو یک امر زمان بر و روتین وار است. روتینی که باید هر روز آن را دنبال کنید و حتی اگر خسته می شوید آن را ادامه دهید. این روتین مثل باشگاه رفتن است، اگر یک سال باشگاه بروید و سخت تمرین کنید و هیکلی شوید، و بعد دو ماه باشگاه نروید و تمرین نکنید مثل این است که هیچ گاه باشگاه نرفته اید. پس طبق این نقشه راه ادامه دهید و هیچگاه متوقف نشوید:

  1. هر روز محتوای دسته اول و با ارزش تولید کنید
  2. هر روز سایت خود را در گوگل وبمستر تولز بررسی کنید
  3. هر روز بک لینک های کم و با کیفیت تولید کنید
  4. هر روز وضعیت سرعت سایت خود را بررسی کنید
  5. هر روز محتوای قدیمی تر را بروز کنید
  6. هر روز سئو های آن پیج و آف پیج را بررسی کنید
  7. هر روز رتبه های خود را در گوگل بررسی کنید
  8. هر روز در مورد سئو بیشتر مطالعه کنید

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس اروپا و ایران سایت های وردپرسی خود را در دهاستینگ میزبانی کنید و از پایداری کامل آن آسوده خاطر باشید. زیرا پایداری و بالا بودن سایت نیز یک امر بسیار مهم در سئوی سایت محسوب می شود و سایت شما همیشه باید در دسترس قرار داشته باشد.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست