با استفاده از آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ می توانید سرویس هاست خود را ارتقاء دهید. ارتقا هاست به این معناست که شما از یک پلان فعلی به پلان بالاتر بروید. در آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ می توانید بدون تهیه هاست جدید یا تغییر سرویس در لحظه سرویس خود را به مشخصات بالاتری ارتقا دهید.

در آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ خواهید آموخت:

آموزش ارتقا هاست در دهاستینگ

ارتقاء هاست یکی از مواردی است که در میزبانی ها وجود دارد و باعث می شود تا کاربر سرویس خود را به پلان بالاتر ارتقاء دهد، بدون آن که سرویس تغییر داده شود یا سرور تعویض گردد. همچنین با توجه به این که این هزینه ها بصورت مابه التفاوت محاسبه می شود بسیار برای کاربران مناسب و به صرفه است.

در میزبانی هایی نظیر دهاستینگ، هر هاست با توجه به سرویس موردنظر پلان ها یا پکیج های متفاوتی دارد. بطور مثال پلان اول از هاست وردپرس ایران ۵۰ مگابایت فضا دارد. حال اگر کاربری این پلان را تهیه کند، می توانید بی آن که پلان جدیدی خریداری کند، به پلان دوم که ۱۰۰ مگابایت فضا دارد ارتقاء دهد و همان پلان را داشته باشد و هزینه کل پلان را نپردازد.

ارتقاء هاست چیست؟

ارتقاء هاست به فرایندی گفته می شود که سرویسی که از قبل خریداری شده و دارای یک پلان بوده، به پلان بالاتر تبدیل می شود و در نهایت پلانی که ارتقاء داده شده است را خواهد داشت. این فرایند در لحظه توسط خود کاربر در دهاستینگ قابل انجام می باشد.

بطور مثال اگر شما در هاست وردپرس ایران یک پلان ۱ گیگابایتی تهیه کنید، می توانید به پلان ۲ گیگابایتی ارتقاء دهید. در این شرایط نیازی نیست تمام هزینه پرداخت شود و دوباره هاست جدیدی دریافت کنید. تنها مشخصات پلان شما از ۱ گیگابایت به ۲ گیگابایت تغییر می کند.

محاسبه هزینه ارتقاء هاست در دهاستینگ

دهاستینگ نیز همانند تمام میزبانی های دیگر از فرمول پیشفرضی جهت ارتقاء هاست استفاده می کند. این فرمول که به آن مابه التفاوت گفته می شود، بصورت ثابت در تمام شرایط یکسان عمل می کند. این فرمول بسیار ساده است و قصد دارید آن را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهیم. فرمول محاسبه هزینه مابه التفاوت به شکل زیر می باشد.

مرحله اول محاسبه هزینه ارتقاء هاست

در این مرحله باید مشخص شود که هزینه روزانه سرویس تهیه شده چه مقدار می باشد. در این شرایط هزینه کل سرویس که پرداخت شده تقسیم بر تعداد روزهای سرویس می شود. بطور مثال اگر شما یک هاست ۵۰ هزار تومانی برای مدت یک ماه یا ۳۰ روز تهیه کرده اید، ۵۰۰۰۰ تقسیم بر ۳۰ می شود. این اعداد به پایین به جهت حمایت از کاربر گرد می شود و هزینه روزانه ۱۶۰۰ تومان رقم می خورد.

مرحله دوم محاسبه هزینه ارتقاء هاست

پس از آن که هزینه روزانه یک سرویس خریداری شده بدست آمد، باید عدد بدست آمده ضرب در روزهای استفاده شده بشود. بطور مثال شما از ۳۰ روز سرویس ماهانه خود ۱۰ روز استفاده کرده اید. در این مرحله عدد بدست آمده که بطور مثال ۱۶۰۰ تومان بوده است، ضرب در ۱۰ می شود که عدد ۱۶۰۰۰ تومان بدست می آید. این عدد مقداری است که شما از سرویس استفاده کرده اید.

مرحله سوم محاسبه هزینه ارتقاء هاست

در مرحله سوم باید مقدار باقی مانده هزینه سرویس فعلی بدست آید. در مرحله دوم که مرحله قبل بوده است، هزینه مقداری که تا به آن روز استفاده کرده اید مشخص شده است. حال باید آن عدد از هزینه کل سرویس کسر شود. عدد فرضی بدست آمده ۱۶۰۰۰ تومان است و هزینه فرضی سرویس ۵۰۰۰۰ تومان بوده است. این اعداد منهای یکدیگر عدد ۳۴۰۰۰ تومان می باشد.

مرحله چهارم محاسبه هزینه ارتقاء هاست

حال که میزان اعتبار سرویس فعلی شما بدست آمده است، تنها کافیست از هزینه سرویس جدید کسر شود. عدد فرضی بدست آمده از اعتبار سرویس ۳۴۰۰۰ تومان می باشد. بطور مثال هزینه سرویس بالاتر ۸۰۰۰۰ تومان می باشد. مبلغ اعتبار از این عدد کسر می شود که به عبارتی می شود ۴۶۰۰۰ تومان.

همانطور که ملاحظه کردید یک سرویس ۸۰ هزارتومانی در ارتقاء تقریباً به نصف رسید. به همین جهت در ارتقاء یک پلان به پلان بالاتر که بصورت خودکار در سیستم انجام می شود برای کاربر بسیار به صرفه بوده است و دیگر از دوره بعدی هزینه را بصورت کامل هزینه سرویس جدید را می پردازد.

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

برای این که بتوانید هاست خود را در دهاستینگ به پلان بالاتر ارتقاء دهید، می بایست ابتدا وارد حساب کاربری خود در دهاستینگ شوید. در این قسمت به قسمت سرویس ها مراجعه کنید تا لیست هاست های شما نمایش داده شود.

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

پس از آن که در حساب کاربری خود در دهاستینگ به قسمت سرویس ها مراجعه کردید، لیست تمام هاست های شما نمایان می شود. در این صفحه کافیست بر روی هاست موردنظر خود کلیک کنید تا وارد جزئیات آن سرویس شوید.

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

زمانی که بر روی سرویس موردنظر که هاست شما می باشد کلیک کنید، وارد صفحه ای خواهید شد که جزئیات کامل سرویس هاست شما در آن درج شده است. نکته مهم این است که شما در این صفحه می توانید هاست خود را مدیریت کنید. طبق تصویر زیر کافیست بالا سمت چپ بر روی آیکن نقطه چین کلیک کرده و گزینه ارتقاء را کلیک کنید.

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

پس از آن که بر روی گزینه ارتقا/تنزل کلیک کردید، به صفحه ای هدایت خواهید شد که می توانید پلان موردنظر بالاتر را انتخاب کنید. بطور مثال در تصویر فوق سرویس پلان ۸ هاست وردپرس اروپا می باشد. این کاربر می تواند به پلان های ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ ارتقاء دهد.

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

در این صفحه جزئیات و نام هر پلان درج شده است. بر اساس نیاز خود دوره پرداخت را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که اگر می خواهید دوره پرداخت شما مثل قبل باشد، انتخاب خود را تغییر دهید. بطور مثال اگر هاست شما سالانه است، می توانید این قسمت را به سالانه تغییر دهید. در نهایت بر روی دکمه محصول را انتخاب کنید کلیک کنید.

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ

همانطور که مشاهده می کنید، هزینه سرویس بصورت خودکار توسط سیستم مابه التفاوت محاسبه شده است. در این قسکت کافیست ادامه خرید را کلیک کرده، پرداخت را انجام دهید.

فرایند پس از ارتقاء هاست در دهاستینگ

پس از آن که طبق آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ عمل کردید، کافیست طبق آخرین مرحله پس از پرداخت موفقیت آمیز منتظر بمانید تا این تغییرات حاصل شود. دقت داشته باشید که تغییرات در لحظه انجام می شود اما ممکن است چند دقیقه ای بدلیل کش سرور شما آن را نبینید.

مسئله بسیار مهم این است که تغییرات بخصوص در فضای هاست را در سی پنل خود باید مشاهده کنید. زیرا اطلاعات در صفحه سرویس با ۲۴ ساعت تاخیر بروزرسانی می شود و شما آن لحظه این ارتقا را مشاهده نخواهید کرد.

روش های ارتقاء هاست در دهاستینگ

یکی از روش های ارتقاء هاست در دهاستینگ آموزش ارتقاء هاست در دهاستینگ می باشد که آن را مطالعه کرده اید. اما اگر گمان می کنید که انجام این روال برایتان مشکل است و یا نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید کافیست از طریق ارسال تیکت به بخش فنی، فروش و مالی آن را مطرح کنید و درخواست کنید تا برایتان انجام دهند.

نکات قابل توجه در ارتقاء هاست در دهاستینگ

نکاتی که می بایست در ارتقاء هاست در دهاستینگ آن ها را بدانید مختصراً در این آموزش به آن ها اشاره شده است. اما لیستی از این نکات برایتان در ادامه می آوریم تا پیش از ارتقاء هاست آن ها را در نظر داشته باشید و با آگاهی کامل ارتقاء هاست خود را انجام دهید.

  • ارتقاء هاست به معنای تغییر پلان فعلی به پلان بالاتر می باشد.
  • ارتقاء هاست با پرداخت هزینه مابه التفاوت قابل انجام است.
  • هزینه مابه التفاوت سرویس فعلی و سرویس جدید بصورت سیستمی انجام می شود.
  • هزینه تمدید در دوره های بعدی دیگر مابه التفاوت نیست و هزینه سرویس جدید خواهد بود.
  • ارتقاء هاست در لحظه انجام می شود و جزئیات دقیق در سی پنل قابل مشاهده می باشد.
  • مشخصات سرویس مثل حجم کل سرویس در حساب کاربری و صفحه سرویس با تاخیر بروزرسانی می شود.
  • دوره پرداختی که ارتقاء هاست انتخاب می شود، با دوره پرداخت پلان قبلی کاملاً جایگزین خواهد شد.

شما عزیزان در صورتی که از مشترکین دهاستینگ هستید و قصد ارتقاء هاست خود مثل هاست وردپرس یا هاست دانلود را دارید، در صورت وجود هر گونه مشکل یا نیاز به راهنمایی می توانید از طریق تیکت یا تلفن تماس با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست