با استفاده از آموزش رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance در وردپرس می توانید در هاست، مشکل ایجاد شده پس از بروزرسانی های وردپرس چه قالب و چه افزونه را به چند راهکار بسیار ساده رفع کنید. این خطا بدلیل تکمیل نشده بروزرسانی های وردپرس رخ می دهد و عیب یابی و رفع این مشکل به سادگی قابل حل می باشد.

در آموزش رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance در وردپرس خواهید آموخت:

آموزش رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance در وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پویا می باشد که با استفاده از افزونه ها و قالب و خود سی ام اس می تواند به یک سایت کامل تبدیل شود. حال این افزونه ها و قالب و سیستم مدیریت محتوا نیاز به بروزرسانی های مدام دارند تا عملکرد خود را بهتر کنند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس بخشی با نام بروزرسانی ها دارد که هر بروزرسانی که شامل خود، قالب و افزونه ها می شود را اطلاع رسانی می کند.

بروزرسانی های وردپرس را که مشخص است، خود این سی ام اس منتشر می کند و کاملاً قابل اعتماد است. اما بروزرسانی های دیگر که مربوط به قالب و افزونه ها می باشد را سازندگان آن ها که برای هریک متفاوت است را منتشر می کنند. پس استنادی به صحت آن ها وجود ندارد. البته ناگفته نماند که اکثراً افزونه ها و قالب های محبوب و معروف دنیا معمولاً قابل اطمینان هستند. با دهاستینگ همراه باشید.

دلیل انجام بروزرسانی های وردپرس

اگر از کاربران قدیمی فضای مجازی و طراحی وب باشید قطعاً خاطرتان است که وردپرس در گذشته چنین ثباتی نداشته است. در گذشته و نسخه های بسیار پایین تر، وردپرس اگر بروزرسانی می شد خطاهای زیادی بدنبال داشت. اکثراً قالب ها و افزونه ها از کار می افتادند. اما امروزه دیگر بروزرسانی های وردپرس اکثراً به بروزرسانی های بسیار کوچک و قابل اعتماد تبدیل شده اند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس بروزرسانی هایی که جدیداً انجام می دهد اکثراً امنیتی است و کمک شایانی به گستره وب با این سی ام اس و سایت های برپا شده می کند. پس بسیار لازم است که این بروزرسانی ها انجام شود. البته بر خلاف گذشته دیگر این بروزرسانی ها کمتر اختلالی ایجاد می کنند.

اما بحث قالب ها و افزونه ها کاملاً با وردپرس جدا است. ممکن است بروزرسانی یک قالب یا افزونه ناسازگاری هایی با بخش های دیگر ایجاد کند. از این رو همیشه پیشنهاد می شود پیش از بروزرسانی ها یک فول بکاپ داشته باشید. پیشتر آموزش تهیه فول بکاپ در هاست سی پنل کامل آموزش داده شده است.

مزایا و معایب بروزرسانی های وردپرس

همیشه بروزرسانی ها نمی توانند کاملاً اثربخش و مفید باشند. باید در این مسئله با دقت عمل کرد. همانطور که عرض شد ممکن است تنها یک بروزرسانی صدماتی را به شما وارد کند. اما باید بگوییم که در اکثر مواقع این بروزرسانی ها هیچ مشکل یا صدمه ای به وب سایت وردپرسی وارد نمی کنند. به هر حال این بروزرسانی ها مزایا و معایبی دارند

مزایای انجام بروزرسانی در وردپرس

  • بهبود عملکرد سیستم بروز شده نسبت به قبل
  • افزایش امنیت سیستم بروز شده
  • افزایش امکانات سیستم بروز شده

معایب انجام بروزرسانی در وردپرس

  • ایجاد ناسازگاری میان سیستم های دیگر
  • ایجاد صدمه و مشکلات به قسمت های دیگر
  • داون شدن سایت بدلایل مختلف

آموزش رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance در وردپرس

خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance زمانی در سایت رخ می دهد که وردپرس شما در حال انجام بروزرسانی بوده است و این بروزرسانی تکمیل نشده است. این تکمیل نشدن می تواند به هر دلیلی باشد. همچنین این بروزرسانی می تواند شامل وردپرس، قالب و افزونه ها باشد. اگر از قالب یا افزونه ها باشد کار شما بسیار ساده خواهد بود، اما اگر از وردپرس باشد نیاز به انجام و بررسی های بیشتری خواهید بود.

زمانی که چنین خطایی با باز شدن سایت شما رویت می شود باید بدانید و آگاه باشید که در هاست وردپرس شما در public_html فایلی با نام maintenance. ایجاد شده است که این محیط از آن فایل خوانده می شود. در اولین قدم می توانید این فایل را حذف کنید و از شر این خطا خلاص شوید. برای این کار به مدیریت فایل هاست خود بروید و در پوشه public_html آن را حذف کنید.

آموزش رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance در وردپرس

آموزش رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance در وردپرس

دقت داشته باشید که این فایل مخفی می باشد. در این صورت در قسمت Setting در بالای صفحه Show Hidden Files را حتماً تیک بزنید. در نهایت پس از حذف این فایل اگر بروزرسانی ناقص انجام شده باشد می توانید مجدد آن را انجام دهید. اما در صورتی که این خطا موقت است و بروزرسانی شما در حال انجام می باشد و می خواهید منتظر نتیجه باشید می توانید متن این خطا را اصلاح کنید. در این صورت این فایل را Edit کنید.

آموزش رفع خطای Default Website Page در سی پنل

آموزش رفع خطای Default Website Page در سی پنل

پس از آن که بر روی ویرایش کلیک کردید و وارد صفحه ویرایش این فایل شدید، مطابق تصویر زیر می توانید قسمتی که متن موردنظر را دارد بصورت سفارشی و دلخواه خود ویرایش کنید. در این صورت کاربران شما از وضعیت بروزرسانی در سایت شما آگاه می شوند.

آموزش رفع خطای Default Website Page در سی پنل

آموزش رفع خطای Default Website Page در سی پنل

عیب یابی خطای حالت تعمیر و نگهداری وردپرس

در صورتی که بر خلاف آموزش رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance در وردپرس با حذف فایل maintenance مشکل رفع نشد و خطا پابرجا بود می بایست عیب یابی انجام دهید. عیب یابی در صورتی که مربوط به بروزرسانی قالب یا افزونه بوده است ساده است. اگر افزونه بوده است طبق آموزش غیرفعال کردن افزونه های وردپرس در هاست عمل کنید و افزونه موردنظری که بروزرسانی کرده اید را غیرفعال کنید.

در صورتی که قالب بوده است با استفاده از آموزش تغییر قالب وردپرس در هاست قالب وردپرس خود را تغییر دهید. سپس نسخه بروزشده قالب را بصورت دستی در هاست خود در پوشه themes جایگزین قبلی کرده و مجدد از طریق وردپرس آن را فعال کنید.

و اما اگر بروزرسانی که انجام داده اید مربوط به وردپرس بوده است، باید وردپرس را بصورت دستی بروزرسانی کنید. در بروزرسانی دستی وردپرس باید وردپرس نسخه جدید را دریافت کرده و به جز پوشه wp-content و wp-config.php تمام فایل ها را جایگزین کنید. در نهایت با ورود به وردپرس دیتابیس را هم بروزرسانی کنید.

در صورتی که شما از کاربران دهاستینگ هستید و طبق آموزش رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance در وردپرس نتوانستید مشکل را رفع کنید و هاست وردپرس ایران یا اروپا دارید، کافیست در بخش فنی تیکت ارسال کنید تا مشکل برای شما توسط کارشناسان این مجموعه بررسی و رفع شود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست