بالاخره پس از کمی فعالیت در فروشگاه تی اچ دیزاینر موفق شدیم افزونه فوق العاده حرفه ای را تهیه کنیم و اقدام به فارسی سازی کنیم و باگ های افزونه را برطرف کنیم. با ما همراه باشید تا این افزونه فوق العاده حرفه ای را به شما معرفی کنیم.

نام افزونه قدرتمندی که قصد معرفی اش را به شما داریم افزونه Sabai Discuss می باشد. با استفاده از این افزونه دیگر نیازی نیست قالب پرسش و پاسخ تهیه کنید که نه ظاهر مناسبی دارن نه حالت گرافیکی و نه امکاناتی. با این افزونه با هر قالبی در وردپرس می توانید یک وب سایت پرسش و پاسخ ایجاد کنید.

افزونه فوق حرفه ای پرسش و پاسخ Sabai Discuss

افزونه فوق حرفه ای پرسش و پاسخ Sabai Discuss

 

این محصول دارای یک محصول رایگان بصورت هدیه میباشد. درصورت تمایل می توانید محصول هدیه را در اینجا ببینید.

این افزونه فقط یک افزونه نیست بلکه دارای یک افزونه دیگری هم هست. مختصر بگویم، این محصول بطور کلی دو افزونه است. یعنی یکی Sabai و دیگری Sabai Discuss که دیگری بصورت الحاقیه باید نصب شود. نصب افزونه شاید کمی دشوار باشد ولی سعی بر این داریم که نصب آن را بصورت کاملا تصویری شرح دهیم.

این افزونه دارای دو پنل تنظیمات می باشد. یکی برای مدیریت سوالات و پاسخ ها و تنظیمات مربوط و دیگری تنظیمات الحاقیات و افزونه دیگر و پیکربندی آنها. افزونه طوری طراحی شده است که می تواند امکانات را همانند یک بسته نصبی به کاربر ارائه دهد و کاربر فقط آن را بصورت الحاقیه نصب کند و امکان به افزونه اضافه شود.

از هرچیزی فراموش نکنید که می تونید هاست وردپرس ایران را از دهاستینگ تهیه کنید. توضیحات در مورد پنل مدیریت و نمایش ها بسیار با اهمیت تر است. ابتدا پیشنهاد می کنیم نگاهی به پنل صفحه طراح این افزونه در وب سایت کدکانیون بندازید:

صفحه اصلی افزونه Sabai Discuss در Codecanyon

صفحه اصلی افزونه Sabai Discuss در Codecanyon

این تصویر مربوط به شهریور ماه سال ۹۳ می باشد که نشان دهنده تعداد فروش محصول و کسب رضایت کاربران از این افزونه بوده است. همچنین طراح این افزونه یک طراح حرفه ای در این وب سایت به شمار میرود. خب تا اینجا این تصویر گواه حرفه ای بودن این افزونه شد. بریم به سراغ تصاویر خود افزونه.

پس از نصب افزونه اصلی با همچین تصویری مواجه میشویم که باید الحاقیات افزونه(که افزونه دیگر است) را نصب کنیم و پس آن در این قسمت پیکربندی کنیم:

مدیریت الحاقیات افزونه Sabai

مدیریت الحاقیات افزونه Sabai

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید تمام الحاقیات افزونه نصب و فعال هستند و بعضی هارو می توانید تنظیم هم انجام بدید. پس از نصب هر دو افزونه می توانید به سراغ تنظیمات اصلی افزونه بروید، یعنی مدیریت:

تنظیمات مدیریت افزونه Sabai Discuss

تنظیمات مدیریت افزونه Sabai Discuss

در “نمایش تنظیمات” حتما با چیزی مواجه میشوید که شاید اصلا انتظارش را نداشته باشید. این افزونه طبق قالب خودش را سازگار می کند و رنگ بندی ها، متون، فونت ها و هرچیزی که فکرش را کنید را طبق قالب نمایش می دهد. ولی شاید کاربر تمایل داشته باشد از رنگ های دیگری هم استفاده کند. باید بگوییم که اصلا نگران این مورد نباشید، چون طراح محترم فکر اینجارو کردن:

تنظیمات مدیریت افزونه Sabai Discuss

تنظیمات مدیریت افزونه Sabai Discuss

 

مهم ترین نکته یا سوالی که شاید برای همه پیش بیاید این است که آیا می توانیم روی نقش های کاربران مدیریت داشته باشیم؟!

خب مسلما با این همه تعریفی که از این افزونه کردیم همچین بخشی هم در افزونه موجوده:

تنظیمات دسترسی افزونه Sabai Discuss

تنظیمات دسترسی افزونه Sabai Discuss

در این قسمت می توانید تعیین کنید که کدام کاربران چه نقشی در این افزونه داشته باشند و کدام نقش کاربری دسترسی به انجام کدام کار را داشته باشد. این واقعا عالی بنظر میرسه. جالب تر اینه که مدیران افزونه های دیگر مثل افزونه تگ ساز حرفه ای استیکیز که قبل تر در فروشگاه قرار دادیم می توانند در اینجا هم یک نقش کاربری داشته باشند و این باز هم عالی بنظر میرسه. بخشی هم که شاید مهم باشه اینجاست که از میهمانان سایتمان در این بخش از افزونه چطور پذیرایی کنیم 😀 که خوشبختانه یک گروه کاربری بنام میهمان در این قسمت تعبیه شده تا این کار را بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

در این نوع سایت هایی که همانند یک انجمن عمل می کنند و حالت پرسش و پاسخ دارند، حتما نیاز هستش که کسی که سوالی مطرح می کنه برای مدیر ایمیل اطلاع رسانی ارسال بشه یا کسی که پاسخی دریافت می کنه ایمیلی دریافت کنه تا از این موضوع اطلاع داشته باشه. خوشبختانه این مورد هم در این افزونه رعایت شده:

تنظیمات ایمیل اطلاع رسانی افزونه Sabai Discuss

تنظیمات ایمیل اطلاع رسانی افزونه Sabai Discuss

قابل ذکر است که هر کدام از آیتم هایی که در تصویر مشاهده می کنید را می توانید متون ایمیل را تغییر دهید و طبق میل خود آنهارا وارد کنید و مشخص کنید که کدام ایمیل در چه هنگام و برای چه ارسال شود.

خب برویم به سراغ حالت های نمایشی سوالات و پاسخ های کاربران و امکاناتی که برای این عزیزان در این افزونه مطرح شده:

ارسال پست میهمان

ارسال پست میهمان

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید کاربر میهمان می تواند سوال یا پاسخ را ارسال کند و اطلاعات میهمان بودن خود را از جمله نام و نام خانوادگی و ایمیل و وب سایت را می تواند طبق فرمی که شما ساخته اید پر کند و پس از تایید شما پاسخ، نظر و یا سوال وی نمایش داده خواهد شد.

بله درست متوجه شدید، افزونه دارای یک فرم ساز بسیار قدرتمندی است که می توانید برای میهمان یک فرم طراحی کنید. تصویری از این فرم ساز که فقط با کشیدن و رها کردن کار می کند را می توانید مشاهده کنید:

فرم ساز افزونه پرسش و پاسخ Sabai Discuss

فرم ساز افزونه پرسش و پاسخ Sabai Discuss

تصویر نشان دهده این است که شما انگار یک افزونه فرم ساز مانند فرم ساز بسیار قدرتمند Qu Form هم تهیه کردید. خب این به نفع ادمین خواهد بود چون روی کاربران می تواند دقت و زوم بیشتری داشته باشد 😀

پس از ارسال پاسخ یا سوال یا نظر توسط میهمان می توانید به پنلی که تصویرش را برای شما می گذاریم مدیریت داشته باشید و در صورت تمایل در ویرایش آیتم آن را منتشر کنید، دقیقا همانند یک نوشته وردپرسی:

لیست مدیریت آیتم های افزونه Sabai Discuss

لیست مدیریت آیتم های افزونه Sabai Discuss

 

امکان بسیار جالبی که برای میهمان در این افزونه تعبیه شده است این است که کاربر می تواند سوال، پاسخ و یا نظر خود را ویرایش یا حذف کند که این حق همه کاربران یک وب سایت در همچین فضایی است که بسیاری از مدیران این امکان را از کاربران سایت خود گرفته اند !

مدیریت آیتم های میهمان توسط خودش

مدیریت آیتم های میهمان توسط خودش

 

حال اگر کاربری که عضوی از سایت است و قبلا ثبت نام نموده دیگر یک میهمان نیست و باید بتواند بدون محدودیت های میهمان پست ارسال کند که تصویر زیر گواه این موضوع خواد بود:

ارسال پست توسط کاربر سایت

ارسال پست توسط کاربر سایت

 

حال نگاهی به لیست سوالات بی اندازیم که این لیست به چه صورت و به چه شکلی نمایش داده میشود:

صفحه اصلی افزونه

صفحه اصلی افزونه

این دقیقا همان صفحه ای است که شما بدنبالش بوده اید. لینکی که در تنظیمات افزونه میدهید صفحه اصلی افزونه برای شما جهت نمایش در سایت خواهد بود و فقط شما کافیست به آن در وب سایت خود لینک دهید. با تهیه هاست اروپا از دهاستینگ این افزونه بدون هیچ مشکلی کار می کند و از جمله امکاناتی که در این تصویر قابل مشاهده است این است که:

  1. افزونه دارای سه تب سوالات، دسته بندی و برچسب ها می باشد
  2. امکان ایجاد دسته بندی و برچسب
  3. جستجوی قدرتمند
  4. انتخاب دسته بندی برای جستجو
  5. فیلترینگ بسیار قدرتمند جهت نمایش
  6. دکمه ارسال پرسش
  7. امتیاز دهی
  8. بازدید
  9. پاسخ ها
  10. اطلاعات کاربری که پستی ارسال کرده
  11. نمایش زمان ها

و بسیار دیگر…

 

نمایش قسمت دسته بندی ها برای کاربران که موضوعات را مشاهده و به آنها مراجعه کنند نیز در تب دوم طبق تصویر زیر در دسترس خواهد بود:

دسته بندی های افزونه

دسته بندی های افزونه

 

این امکان در این افزونه وجود دارد که کاربران هم در سوال نظر دهند هم به آن پاسخ دهند. این موضوع شاید در نگاه اول کمی تعجب آور باشد که وقتی کاربر بتواند به سوالی پاسخ دهد دیگر چه نیازی به نظر دادن به سوال باشد؟!

پاسخ را اینطور به سمع شما میرسانیم: قطعا در سایت های نقد و بررسی یا فروشگاهی مثل سایت دیجی کالا مشاهده کرده اید که محصولات هم می توانند نقد شوند و هم می توانند نظر داشته باشند. به این معنی که نقد ها از متون بسیار زیادی شامل میشوند درصورتی که نظرات شاید تنها به چند کلمه منتهی شوند! امیدوارم به پاسخ سوالتان رسیده باشید!

در قسمت برچسب ها هم کاربر می تواند تگ های ایجاد شده که تکرار زیادی هم داشته اند را مشاهده کند و پست هایی که آن تگ هارا داشته اند را مشاهده کند:

برچسب های افزونه

برچسب های افزونه

 

این هم قسمت زیبای پاسخ های یک سوال ارسال شده:

قسمت پاسخ سوالات

قسمت پاسخ سوالات

بازهم امکانات جالبی در این قسمت به چشم می خوره. اول که مدیریت میتونه خیلی راحت روی مطالب تمرکز داشته باشه و الزاما نیازی به ورود به پنل وردپرس نیست. امکان فوق العاده جالبی که وجود داره این هستش که مدیر یا نقش کاربری های که قبلا تعریف کرده می توانند پاسخ هارا امتیاز دهی کنند و یا هر آیتمی از جمله سوال، پاسخ یا نظر را گزارش دهند تا مدیر آن را بررسی کند. همانطور که مشاهده می کنید امکان نظر های تو در تو به عمق ۲ هم وجود داره.

 

امتیازدهی پاسخ ها توسط مدیر

امتیازدهی پاسخ ها توسط مدیر

طبق تصویر مدیر می تواند به پاسخ ها امتیاز دهد و کاربران را از امتیاز مناسب اطلاع سازد.

بازهم یک ویژگی جالب دیگر 🙂

کاربرانی که قصد حذف مطالب خودشان را دارند باید اطلاع رسانی کنند که چرا می خواهند مطلب را حذف کنند و این به سمع مدیر میرسد:

حذف آیتم توسط کاربر و دلیل حذف

حذف آیتم توسط کاربر و دلیل حذف

همچنین می تواند غیر از موارد ذکر شده در پاپ آپ، نظر خود را ارسال کند و پاسخ یا سوال یا نظر خود را حذف کند.

و اما هنگامی که یک سوال، پاسخ و یا نظر توسط شخصی گزارش داده میشود، طبق تصاویر بالا دلیل را هم مشخص می کنند. این گزارش ها در وردپرس شما ذخیره می شوند و می توانید از منوی بالای وردپرس:

منوی دوم افزونه

منوی دوم افزونه

گزارش هارا ببینید. بطور مثال در تصویر بالا یک گزارش وجود دارد. شما با کلیک بر روی آن به تصویر زیر هدایت میشوید تا هم در مورد گزارش تحقیق کنید و هم در مورد آن تصمیم بگیرید:

تحقیق و تصمیم گیری در مورد گزارش ها

تحقیق و تصمیم گیری در مورد گزارش ها

 

خب هر افزونه فوق العاده ای یک ایراداتی هم داره 🙁

یک ایرادی که شاید زیاد به چشم می خورد و شاید هم برای هیچکس مهم نباشد، این است که کاربران میهمان نمی توانند بدون تایید مدیر سوال یا پاسخ یا نظرشان را در سایت منتشر کنند که البته درست هم همین است و ایراد دیگر هم این است که کاربران میهمان نمی توانند به پستی امتیاز دهند یا رای دهند که باز هم درست همین است. اصلا شاید این ها ایراد نباشند و از آنها در دید مثبت استفاده کنیم. 🙂

طراح در صفحه شخصی خود اعلام کرده اند که بهتر است در کنار افزونه یا بهتره بگیم افزونه های Sabai از افزونه ای به نام Members نیز استفاده کنیم تا بتوانیم کاربران را آنگونه که می خواهیم مدیریت کنیم و این افزونه تست شده و کاملا طبق گفته های طراح با افزونه سابای سازگاری دارد.

نکات کلیدی افزونه:

  • فارسی سازی بیش از هزار خط ترجمه
  • امتیاز دهی مثبت و منفی
  • اضافه به آیتم های مورد علاقه
  • فیلترینگ بسیار قوی
  • دسته بندی
  • برچسب
  • مدیریت کاربران و نقش های کاربری
  • دکمه ها با رنگ های مختلف
  • استفاده بی نهایت از افزونه
  • ارسال گزارش پست های مورد دار توسط کاربران و مدیر
  • امتیاز دهی پاسخ ها توسط مدیر
  • جستجوی قدرتمند
  • ارسال نظر به سوالات و پاسخ ها
  • ارسال پاسخ به سوالات
  • ارسال سوال
  • فرم ساز قدرتمند برای پست های ارسالی میهمانان
  • کاملا سازگار با قالب و منطبق با آن
  • پاکسازی حافظه کش افزونه
  • مدیریت الحاقیات افزونه
  • کاملا آنتی اسپم
  • ویرایشگر دیداری برای ارسال پاسخ، سوال و یا نظر
  • ارسال سوال مستقیم توسط مدیر در پنل مدیریت وردپرس
  • اطلاع رسانی های مختلف توسط ایمیل
  • خواستن دلیل برای حذف پست های کاربران توسط خودشان
  • مدیریت مطالب نویسنده توسط خودش
  • نمایش تاریخ و زمان بندی ها
  • نمایش آواتار های کاربران
  • تعیین پست های ویژه توسط مدیر
  • نمایش تعداد بازدید ها
  • نوار ابزار دیداری گرافیکی برای مدیران، کاربران و میهمانان
  • نظرات تو در تو به عمق ۲
  • عدم امتیاز دهی توسط کاربر میهمان
  • عدم علاقه مندی توسط میهمانان
  • عدم نمایش پست های کاربران میهمان و تایید توسط مدیران
  • پیش نمایش ویرایشگر دیداری
  • آپلود فایل و پیوست آن توسط کاربر و مدیریت برروی فایل ها و اندازه آنها
  • صفحه بندی قدرتمند و قابل تنظیم
  • نتایج در همان لحظه از جمله جستجو، فیلتر، مرتب سازی، صفحه بعد و قبل و … بصورت جی کوئری
  • اشتراک در شبکه های اجتماعی
  • پرنت از سوالات و پاسخ ها
نظرات مشتریان درمورد افزونه سابای دیسکاس

نظرات مشتریان درمورد افزونه سابای دیسکاس

نظرات مشتریان در مورد افزونه سابای دیسکاس

نظرات مشتریان در مورد افزونه سابای دیسکاس

 

پیشنهاد ویژه: حتما به بخش پیش نمایش بروید و سوال، پاسخ و نظر ارسال کنید و بعنوان یک کاربر کاملا با نحوه استفاده از افزونه آشنا شوید و هرگونه سوالی داشتید در همان قسمت می توانید بپرسید، ما به آن ها پاسخ میدهیم

آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

فهرست