با استفاده از آموزش هاست دانلود چیست خواهید آموخت که هاست دانلود چیست و چه مزایا و معایبی دارد. همچنین خواهید دانست کاربرد هاست دانلود چیست و چه زمانی می بایست آن را تهیه و استفاده کنید. در نهایت باید بدانید که چه هاست دانلودی تهیه کنید که بهترین و راحت ترین استفاده را داشته باشد.

در آموزش هاست دانلود چیست خواهید آموخت:

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود چیست ؟هاست دانلود همانطور که از نامش پیداست، هاستی مخصوص دانلود می باشد. در هاست های مخصوص دانلود امکان طراحی سایت وجود ندارد. هاست دانلود بصورت کلی تنها جهت دانلود و آپلود استفاده می شود. بسیاری از سایت های دانلود مثل دانلود فیلم یا آهنگ از هاست های دانلود استفاده می کنند. هاست های دانلود بدلیل این که هیچ پردازشی ندارند نیاز به سخت افزار قوی ندارند.

سخت افزار ها در سرور ها هزینه های نهایی و تمام شده برای یک هاست را مشخص می کنند. حال تصور کنید که یک سرور اصلاً نیازی به سخت افزار قوی ندارد. این مسئله باعث شده است تا هاست دانلود بسیار کاربردی تر شود و هزینه کمتری داشته باشد.

مزایا و معایب هاست دانلود

بسیاری به اشتباه فضای هاست خود را بیشتر تهیه می کنند و فایل های دانلودی خود را در آن قرار می دهند. این مسئله هم باعث می شود تا هزینه هاست اصلی افزایش یابد هم کندی در سرعت سایتتان مشاهده کنید و گاهاً با اخطارهایی از هاستینگ خود مواحه شوید.

مزایای هاست دانلود

هاست دانلود بدلیل این که نیاز به پردازش ندارد و سخت افزار قوی نمی خواهد، هزینه های تمام شده سرور را کاهش می دهد. همچنین اگر منابع دریافتی از یک سایت از دو سرور باشد ارسال های درخواستی به سرور کاهش می یابد که باعث افزایش سرعت سایت می شود.

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود چیست؟

  • فضای بیشتر
  • پهنای باند بیشتر
  • هزینه کمتر
  • مدیریت جداگانه
  • افزایش سرعت دانلود
  • قابلیت Resume در هاست دانلود

معایب هاست دانلود

همیشه می دانیم که چیزی اگر بسیار خوب است ممکن است در برخی شرایط برای برخی استفاده کننده ها معایبی هم بدنبال داشته باشد. هاست دانلود نیز از این مسئله مستثنی نیست. البته باید بگوییم که مزایای هاست دانلود از معایب آن بسیار بیشتر است.

  • مدیریت جداگانه
  • نیاز به اتصال به هاست اصلی
  • سخت افزار ضعیف

هاست دانلود سی پنل یا دایرکت ادمین؟

مسئله ای که در آموزش هاست دانلود چیست باید اشاره کنیم پنل هاست دانلود است. برای خرید هاست دانلود می بایست به این مسئله حتماً دقت شود که چه پنلی داشته باشد. سی پنل یکی از بهترین و محبوب ترین پنل های هاست ها می باشد. دایرکت ادمین نیز یکی از ساده ترین و قدیمی ترین پنل های مدیریت هاست می باشد.

هاست دانلود سی پنل

همانطور که اشاره شد هاست دانلود سی پنل یکی از هاست هایی می باشد که بهترین و محبوب ترین پنل های مدیریتی را دارد. سی پنل از قدیم کاربران زیادی داشته است و بدلیل رابط کاربری زیبا تر و آسان تر محبوب است. هاست های دانلود با سی پنل معمولاً هزینه های بیشتری نسبت به دایرکت ادمین دارد. این بدلیل هزینه های لایسنس و نگهداری آن است. آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی در سی پنل قبلاً توضیح داده شده است.

هاست دانلود دایرکت ادمین

دایرکت ادمین نیز یکی از قدیمی ترین و ساده ترین پنل های مدیریت هاست می باشد. این پنل از زمانی بسیار محبوب شد که دچار محدودیت ها و تحریم های سی پنل بودیم. اما در حال حاضر شاهد این هستیم که دایرکت ادمین بسیار پیشرفت کرده است. دایرکت ادمین با تغییر رابط کاربری خود به شدت جذاب و زیبا تر شده است. همچنین هاست دانلود دایرکت ادمین معمولاً از سی پنل ها ارزان تر است. آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین قبلاً در وبلاگ ما توضیح داده شده است.

هاست دانلود اروپا یا ایران؟

یکی از بزرگترین سوال های بشر در تهیه هاست در کشورمان همین می باشد 🙂 همیشه کاربران سوال می کنند که بهتر است در موقعیت ایران هاست تهیه کنند یا اروپا. این مسئله در تهیه سرور مجازی نیز بسیار تکرار می شود.

هاست دانلود اروپا

هاست دانلود اروپا معمولاً در کشور های مختلفی ارائه می شود. از بیشتری کشورهایی که دیتاسنترهایشان پر از سرور های ایرانی است، کشور آلمان و فرانسه را می توان اشاره کرد. البته کشورهایی مثل فنلاند و هلند هم در این لیست هستند. خیلی تفاوتی ندارد که در کدام کشور باشد. مهم این است که در کدام دیتاسنتر باشد.

هاست دانلود اگر در کشور اروپایی باشد دیگر خبری از ترافیک نیم بها نخواهد بود. اما خبر خوشحال کننده این است که کشور های اروپایی بدلیل کیفیت بالا در اینترنتشان پهنای باند بهتر و نامحدودی ارائه می دهند. پس اگر کاربران زیادی ندارید و حجم فایل هایتان زیاد نیست، چرا هاست دانلود اروپا نه؟

هاست دانلود ایران

اگر بدنبال این هستید که در وب سایتتان اعلام کنید ترافیک دانلود نیم بها است، جای درستی آمده اید. پیشتر در وبلاگ آموزشی دهاستینگ در مورد آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت مفصل صحبت شده است. می توانید با تهیه آن و ثبت نام در سامانه مربوطه ترافیک آن را نیم بها کنید. در ایران خیلی مهم نیست در کدام دیتاسنتر باشید، زیرا همگی تقریباً یک کیفیت را دارند.

ویژگی های سرور هاست دانلود

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود چیست؟

بگذارید در همین ابتدای آموزش هاست دانلود چیست خیالتان را راحت کنیم. سرور هاست دانلود اصلاً نیازی به سخت افزار قدرتمند ندارد. زیرا پردازشی در این سرور ها صورت نمی گیرد. که البته گفته شد مهم ترین دلیل قیمت هاست دانلود همین می باشد. اما اگر منطقی هم باشیم متوجه خواهیم شد که نیازی نیست رم و سی پی یو قوی داشته باشیم.

فایل ها تنها آپلود می شوند و در نهایت دانلود صورت می گیرد. محاسبات بسیار ساده هستند. اما شاید با خود فکر کنید پس چرا این سرور ها باید اصلاً سی پی یو داشته باشند. دقت کنید که پنل کاربری شما نیاز به رم و سی پی یو دارد تا بتواند درخواست های شما را محاسبه کند.

مسئله مهم تری که بسیاری به اشتباه بدنبال آن هستند این است که هارد این سرور ها چیست. در پاسخ به این سوال اصلاً امید نداشته باشید که بشنوید SSD یا NVME می باشد. قیمت این هارد ها بسیار بالا است. پس اگر سرور چنین هارد هایی داشته باشد هزینه سرویس بسیار افزایش می یابد.

هارد اکثر سرور های دانلود SATA می باشد. دستیابی به فایل ها چون پردازشی نیاز ندارد، پس سرعت دستیابی به آن ها هم خیلی مهم نیست. مهم پورت شبکه است که بتوانید با سرعت دانلود واقعی خود فایل ها را دریافت کنید که در اکثر سرور های هاست دانلود به همین شکل است.

نحوه استفاده از هاست دانلود

استفاده از هاست دانلود بسیار ساده است. فقط باید در نظر داشته باشید که این هاست از هاست اصلی شما جداست. تنها کاری که باید پس از خرید هاست دانلود انجام دهید این است که اتصال هاست دانلود را به هاست اصلی خود انجام دهید. در نهایت کافیست فایل های خود را در آن بارگزاری کرده و لینک دهی ها را بر اساس دامنه هاست دانلود انجام دهید. با آموزش هاست دانلود چیست با دهاستینگ همراه باشید.

هاست دانلود یا هاست نامحدود؟

می توان به بزرگترین اشتباه برخی کاربران در همین قسمت اشاره کرد. افرادی هستند که به اشتباه فکر می کنند اگر هاست نامحدود تهیه کنند با یک تیر دو نشان زده اند. اما کاملاً اشتباه است. به این جمله ای که برایتان بولد می کنیم دقت کنید:

چیزی به نام هاست با فضای نامحدود نداریم!!!

به این فکر کنید که آیا می توان یک قطعه ذخیره سازی مثل هارد داشته باشید که ذخیره آن هیچ وقت تمام نشود؟ هر هارد یا فضای ذخیره سازی فضای مشخصی دارد. تمام هاست هایی که با نام هاست نامحدود بفروش میرسند، دارای محدودیت هستند. کافیست بعنوان هاست دانلود از آن استفاده کنید تا با شما برخورد شود.

پیشنهاد می کنیم به جای خرید هاست دانلود بدنبال هاست نامحدود نروید. اگر فایل هایی مثل ویدئو، تصاویر، فایل های فشرده و این چنینی دارید، بهترین کار خرید هاست دانلود می باشد. همچنین اگر این فایل ها هیچگاه دانلود نمی شود و صرفاً قصد ذخیره سازی دارید، هاست بکاپ گزینه بسیار بهتری خواهد بود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۲ دیدگاه. Leave new

  • نایس تی وی
    2021/06/02 00:33

    این قسمت آخر مقاله که گفتین چیزی به اسم هاست نامحدود نداریم خیلی خوب بود من به شخصه تو چند تا هاستینگ برام پیش اومد و نمیدونستم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست