در آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین خواهید توانست با استفاده از اکانت FTP به هاست خود متصل شوید. اتصال به هاست از طریق FTP در دایرکت ادمین بسیار ساده است. به جهت این که به مدیریت فایل های خود با نرم افزار بپردازید نیاز به یک اکانت FTP دارید.

در آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین خواهید آموخت:

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین هاست

مدیریت فایل های هاست همیشه یک مسئله بسیار مهم در طراحی سایت بوده است. هرباره وارد هاست شدن و عبور از مسیر های مختلف تا رسیدن به قسمت موردنظر زمان بر است. با استفاده از آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین مدیران سایت می تواند بدون ورود به هاست متصل شوند.

ورود به هاست خود مسائل امنیتی را ممکن است ضعیف کند. به شکیل که هرباره کش مرورگر و کوکی ها اطلاعات ورود را ذخیره می کنند. گاهاً شاید نیاز باشد تنها یک فایل را وایرایش کنیم. باز هم مجدد باید تمام مسیر ها را طی کرد. حال می توان تنها با یک نرم افزار ایمن و مطمئن به راحتی به هاست متصل شد.

TP چیست؟

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که FTP به چه معناست. FTP که مختصر شده File Transfer Protocol می باشد به معنای پروتکل انتقال فایل می باشد. این نرم افزار ها با اطلاعاتی که می گیرند به مدیریت فایل های هاست متصل می شوند. اینطور بگوییم که با استفاده از این نرم افزار ها File Manager هاست در اختیارتان است.

بهترین نرم افزارهای FTP کدامند؟

با توجه به این که حرف از ورود به هاست می شود، مطمئن بودن این روش ها مهم است. امروزه نرم افزار های بسیار مهمی در FTP وجود دارند. اما برخی از آن ها بسیار محبوب تر و مطمئن تر هستند. پیشتر در وبلاگ آموزشی دهاستینگ آموزش استفاده از FileZilla توضیح داده شده است.

در نظر داشته باشید که نرم افزار های FTP تنها برای مدیریت فایل ها بوده و برای مدیریت هاست کاربردی ندارد.

از بهترین نرم افزار های FTP می توان به نرم افزار های FileZilla اشاره کرد. این نرم افزار محبوب ترین نرم افزار FTP می باشد. نرم افزار SmartFTP نیز یکی دیگر از نرم افزار های مدیریت فایل های هاست می باشد. با آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین با دهاستینگ در ادامه همراه باشید.

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین

با استفاده از آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین می توانید با نرم افزار های FTP متصل شوید. اکانتی که در هاست دایرکت ادمین خود ایجاد می کنید و نرم افزار FTP برای اتصال لازم است.پیشتر در وبلاگ آموزشی دهاستینگ آموزش ایجاد اکانت FTP در سی پنل توضیح داده شده بود. در این آموزش قصد داریم در دایرکت ادمین اکانت اف تی پی ایجاد کنیم.

در ابتدا وارد هاست دایرکت ادمین خود شوید. سپس می بایست در بالای صفحه در آیتم های اصلی منوی دایرکت ادمین موس خود را بر روی گزینه اول ببرید. گزینه اول با نام Account Manager می باشد. در زیر منو های آن گزینه FTP Management منتظر است تا شما بر روی آن کلیک کنید.

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین

پس از آن که بر روی گزینه FTP Management کلیک کردید وارد مدیریت این قسمت خواهید شد. در این قسمت اکانت های FTP که قبلاً ساخته اید نمایش داده می شود. جهت آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین بر روی دکمه Create FTP Account کلیک کنید.

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین

با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ Create FTP Account وارد محیط ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین می شوید. در این قسمت چند حالت برای FTP اکانت وجود دارد. همچنین ورود نام کاربری و رمز عبور در ابتدای این صفحه دیده می شود. ممکن است بخواهید برای سایت خود یک هاست دانلود تهیه کنید. برای اتصال آن حتماً نیاز به اطلاعات FTP خواهید داشت.

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-نام کاربری

در این قسمت می بایست یک نام کاربری برای اکانت خود مشخص کنید. این نام کاربری فقط برای این اکانت خواهد بود. همچنین دقت داشته باشید که نام کاربری پیش از نام دامنه نمایان می شود. بطور مثال اگر نام کاربری شما ftp باشد به شکل ftp@domain.com می شود.

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-نام کاربری

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-نام کاربری

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-رمز عبور

هر اکانت FTP می بایست جهت اتصال یک رمز عبور هم داشته باشد. نام کاربری و رمز عبور بهمراه پورت اطلاعات مهمی هستند که می بایست در حین ورود اطلاعات در FTP موردنیاز هستند. در این قسمت رمز عبور موردنظرتان را وارد کنید.

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-رمز عبور

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-رمز عبور

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-نوع اکانت

در این قسمت که در ظاهر مهم ترین قسمت به نظر می آید، انتخاب نوع اکانت FTP است. طبق تصویر زیر چهار نوع مختلف دامنه، FTP، کاربر و سفارشی برای نوع FTP وجود دارد. می بایست در میان این ها یکی از آن ها را انتخاب کنیم.

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-نوع اکانت

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین-نوع اکانت

Domain: تمام فضایی که تحت مالکیت دامنه است برای این اکانت در نظر گرفته می شود.
FTP: تمام فضای public_ftp برای این اکانت FTP خواهد بود.
User: در این روش یک پوشه با نام کاربر در public_html ایجاد می شود و این فولدر برای این اکانت خواهد بود.
Custom: در این روش که سفارشی است می توانید مسیر را تعیین کنید و کاربر تنها به مسیر مشخص شده دسترسی خواهد داشت.

ما با توجه به این که این اکانت FTP را برای خودمان که مدیر سایت یا هاست هستیم ایجاد می کنیم، گزینه Domain را انتخاب می کنیم. با این انتخاب به تمام فایل های هاست دسترسی خواهیم داشت. پس از آن کافیست بر روی دکمه Create در پایین صفحه کلیک کنیم.

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین

آموزش ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین

در نهایت اطلاعات داده شده را می توانید نزد خود وارد کنید. در صورتی که قصد اتصال با نرم افزار را دارید این اطلاعات را در آن وارد کنید. با استفاده از این اطلاعات به مدیریت فایل هاست خود دسترسی خواهید داشت. شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس از دهاستینگ در صورت نیاز به اکانت FTP اعلام کنید تا برایتان ایجاد شود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست