با استفاده از آموزش استفاده از FileZilla یا فایل زیلا که یک نرم افزار FTP یا به اختصار File Transfer Protocol نامیده می شود، قادر خواهید بود بدون نیاز به ورود به هاست خود، به فایل ها دسترسی داشته باشید. نرم افزار FileZilla یا فایل زیلا یک نرم افزار بسیار محبوب در این زمینه می باشد که اکثر افراد از آن جهت اتصال به مدیریت فایل یا File Manager هاست خود استفاده می کنند.

در آموزش استفاده از FileZilla خواهید آموخت:

  • نرم افزارهای FTP چیست؟
  • چگونه یک اکانت FTP داشته باشید؟
  • نرم افزار FileZilla یا فایل زیلا چیست؟
  • چگونه به نرم افزار FileZilla متصل شوید؟
  • چگونه از نرم افزار FileZilla استفاده کنید؟
  • آپلود و دانلود فایل در FileZilla

آموزش استفاده از FileZilla یا فایل زیلا

همانطور که می دانید جهت مدیریت فایل های یک هاست می بایست وارد کنترل پنل آن شد و از آن طریق توسط مرورگر ها امور موردنظر خود را انجام دهید. حال می توانید تنها با یک نرم افزار و تنها با وارد کردن یکبار اطلاعات هاست براحتی و به سرعت و با امنیت بیشتر وارد مدیریت فایل هاست خود شوید. با استفاده از آموزش استفاده از FileZilla خواهید توانست به همین سادگی فایل های هاست و وب سایت خود را به راحتی مدیریت کنید.

نرم افزار های FTP

نرم افزار های FTP نرم افزارهای پروتکل انتقال فایل می باشند که با دریافت اطلاعات مهم یک هاست نظیر IP، یوزر و پسورد به آت متصل می شود و کاربر می تواند با استفاده از قابلیت های این نرم افزارها فایل های خود را مدیریت کند. FTP که مختصر شده File Transfer Protocol می باشد، نرم افزار های زیادی در این زمینه دارد که هر کمپانی به یک شکل اما با یک ساختار آن ها را پیاده سازی کرده است.

آموزش ایجاد اکانت FTP در سی پنل

همانطور که پیشتر در آموزش ایجاد اکانت FTP در سی پنل توضیحات لازم داده شده است، می توانید جهت ایجاد اکانت FTP در سی پنل هاست خود به قسمت FTP Account مراجعه کرده و یک اکانت بسازید. دقت داشته باشید که اطلاعات لازم را جهت این اتصال در جایی ذخیره کنید و داشته باشید.

FTP Accounts در سی پنل

دریافت نرم افزار FileZilla

جهت دانلود نرم افزار FileZilla می توانید در گوگل این عبارت را جستجو کرده و از سایت های معتبر ایرانی آن را دانلود کنید. همچنین از سایت رسمی آن به نشانی filezilla-project.org آن را دریافت کنید. دقت داشته باشید که می بایست نسخه Client آن را دانلود کرده و نصب آن را در سیستم عامل خود انجام دهید. همواره پیشنهاد می شود از نسخه های بروز این نرم افزار استفاده کنید.

دانلود نرم افزار Filezilla

دانلود نرم افزار Filezilla

نرم افزار فایل زیلا علاوه بر آن که بسیار سبک و کم حجم می باشد، سرعت فراوانی نسبت به بقیه نرم افزار های دارد. همچنین از ویژگی های بارز این نرم افزار اتصال سریع و امنیت بالا است.

آموزش استفاده از FileZilla

پس از آن که نرم افزار فایل زیلا را دانلود و نصب کردید، محیطی مشابه تصویر زیر خواهید داشت. دقت داشته باشید که جهت اتصال از طریق این نرم افزار طبق آموزش استفاده از FileZilla می بایست اطلاعات زیر را داشته باشید که هم می تواند با ساخت اکانت FTP در هاست باشد و هم می توان از اطلاعات اصلی ورود به هاست استفاده کرد.

نرم افزار Filezilla جهت آموزش ایجاد اکانت FTP در سی پنل

Host: آدرس سایت یا IP هاست را وارد کنید.
Username: نام کاربری یا Log In را وارد کنید.
Password: رمز عبور انتخاب شده برای کاربر را وارد کنید.
Port: پورت ورود را وارد کنید. این پورت معمولاً ۲۱ است، اما اگر اینطور نبود از میزبان خود بپرسید.

طبق اطلاعات فوق آن ها را در نرم افزار فایل زیلا وارد کنید. هم می توانید در نوار بالایی که اتصال سریع است آن ها را وارد کنید و هم می توانید بصورت کامل این اطلاعات را در نرم افزار فایل زیلا وارد کنید. همچنین اگر از دهاستینگ سرویسی مثل هاست مخصوص وردپرس تهیه کرده اید، کافیست در تیکت اعلام کنید تا اطلاعات به شما داده شود.

اتصال سریع در آموزش استفاده از FileZilla

در اتصال سریع در ناحیه فوقانی این نرم افزار می بایست اطلاعات را وارد کرده و در نهایت بر روی دکمه Quickconnect کلیک کنید. این کار باعث می شود در اولین استفاده سریع به مدیریت فایل هاست خود متصل شوید. اما در هر بار استفاده این اطلاعات ذخیره نمی شود و هر باره باید آن ها را وارد کنید. برای سیستم هایی که قرار نیست همیشه این اطلاعات را در اختیار داشته باشند روش مناسبی است.

اتصال سریع در آموزش استفاده از FileZilla

اتصال سریع در آموزش استفاده از FileZilla

اتصال Site Manager در آموزش استفاده از FileZilla

روش دیگری که جهت اتصال نرم افزار فایل زیلا به هاست وجود دارد، استفاده از Site Manager می باشد. این قسمت باعث می شود تا اطلاعات شما همیشه در این نرم افزار ذخیره شود و هرباره تنها با یک کلیک به هاست خود متصل شوید. جهت این کار در نرم افزار بر روی منوی فایل و Site Manager کلیک کنید. همچنین می توانید بر روی آیکن زیر منوی File هم کلیک کنید تا این دیالوگ باکس باز شود.

اتصال Site Manager در آموزش استفاده از FileZilla

اتصال Site Manager در آموزش استفاده از FileZilla

در صفحه باز شده می بایست ابتدا بر روی New Site کلیک کرده و در قسمت Host نام دامنه سایت بدون http و www وارد کنید یا IP هاست یا سرور را در آن وارد کنید. قسمت پورت معمولاً عدد ۲۱ است و نام کاربری و رمز عبور هاست خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که اگر در Ftp Account اکانتی ساخته اید، نام کاربری و رمز عبور آن را وارد کنید.

آموزش استفاده از FileZilla

آموزش استفاده از FileZilla

پس از آن که اطلاعات را وارد کردید طبق تصویر فوق بر روی دکمه OK کلیک کنید تا اطلاعات شما بعنوان یک پروفایل ذخیره شود. حالا اگر هرباره پس از ورود به نرم افزار FileZilla بر روی آیکن فلش زیر منوی File کلیک کنید، لیست سایت هایی که اضافه کرده اید به شما نمایش داده می شود.

آموزش استفاده از FileZilla

آموزش استفاده از FileZilla

با کلیک بر روی هر یک از این سایت هایی که در بخش Site Manager اضافه کرده اید، اتصال آن ها مدیریت فایل هاست شما برقرار می شود. دقت داشته باشید که سوالی مبنی بر سرتیفیکیت یا موارد این چنینی از شما پرسیده شد، آن را بپذیرید.

آموزش استفاده از FileZilla

آموزش استفاده از FileZilla

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، اتصال نرم افزار فایل زیلا با مدیریت فایل انجام شده است. در سمت راست فایل های هاست را مشاهده می کنید و در قسمت پایینی آن فایل های موجود در دایرکتوری که در آن حضور دارید مشاهده می شود.

دانلود و آپلود فایل در FileZilaa

جهت دانلود فایل پس از آن که اتصال شما میان نرم افزار فایل زیلا و هاست برقرار شد، کافیست بر روی هر فایل کلیک راست کرده و گزینه Download را کلیک کنید. همچنین جهت آپلو فایل ابتدا می بایست وارد دایرکتوری موردنظر خود شوید سپس فایل های موردنظر خود را در آن دایرکتوری در قسمت پایینی نرم افزار درگ و دراپ کنید(بکشید و رها کنید).

آموزش استفاده از FileZilla

آموزش استفاده از FileZilla

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس ایران از دهاستینگ اطلاعات FTP خود را دریافت کنید. با استفاده از این اطلاعات و نرم افزار فایل زیلا می توانید به مدیریت فایل هاست خود متصل شوید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست