آموزش رفع خطا در برقراری ارتباط با وردپرس یکی از مشکلاتی است که وردپرس در صورت عدم توانایی در برقراری ارتباط با پایگاه داده در هاست رخ می دهد و باعث می شود سایت وردپرسی دیگر لود نشود. دلیل این خطا بسیار واضح است و نیازی به تحقیقات گسترده در زمینه وردپرس و دیتابیس ندارید. دلیل این امر همانطور که از نام خطا مشخص است، عدم ارتباط هر گونه دیتابیسی با سایت وردپرسی است و به تنها چیزی که می بایست فکر کرد بررسی دیتابیس و روش های ارتباطی آن با وردپرس است.

خطا در برقراری ارتباط با وردپرس

خطا در برقراری ارتباط با وردپرس

دیتابیس ها از طریق فایل های کانفیگی که هر سیستم مدیریت محتوایی در خود دارد با استفاده از اطلاعات صحیح متصل می شوند. این اطلاعات معمولاً نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور آن می باشد. با توجه به این که سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس سیستم هایی متن باز هستند به خود این اجازه را می دهند تا توسط خود یا افزونه ها و قالب تغییراتی را اعمال کنند بدون آن که ادمین هیچ اطلاعی از این موضوع داشته باشد. این یکی از دلیل هایی است که اکثراً وردپرس بدون دخالت شخصی دچار مشکل می شود.

خطا در برقراری ارتباط با وردپرس

البته افرادی هم در این موارد با توجه به این که مشکلات زیادی را متحمل می شوند هاست بکاپ تهیه کرده و مدام از سایت خود بکاپ تهیه می کنند. اما برخی مشکلات مثل خطا در برقراری ارتباط با وردپرس، از جمله خطاهایی هستند که باعث می شود تا سایت دیگر لود نشود و بازدیدکنندگان این خطا را مشاهده کنند. همانطور که گفته شد این خطا بدلیل عدم اتصال وردپرس با پایگاه داده می باشد و مهم ترین عامل این خطا فایل کانفیگ و دسترسی های کاربر و وردپرس است.

دلایل خطا در برقراری ارتباط با وردپرس

در خطا در برقراری ارتباط با وردپرس دلایل مهمی وجود دارد که باعث می شود سایت دچار مشکل شود که معمولاً خارج از این چند دلیل نمی باشد. بگونه ای به آن ها اشاره می کنیم که مرحله به مرحله آن ها را بررسی کنید و از صحت هر یک از آن ها مطمئن شوید تا مشخص شود مشکل خطا در برقراری ارتباط با وردپرس کدام یک از آن ها می باشد.

حذف دیتابیس در خطای برقراری ارتباط با وردپرس

در ابتدایی ترین گام بررسی و رفع خطا برقراری ارتباط با وردپرس وجود آن دیتابیس یا پایگاه داده می شود. گاهاً ممکن است به اشتباه یا حملات ایجاد شده در سرور یا هاست و حتی سایت، دیتابیس از بین رفته باشد. پس ابتدا به هاست خود مراجعه کنید و بررسی کنید که دیتابیس شما در هاستتان وجود داشته باشد.

دیتابیس ها در هاست سی پنل

دیتابیس ها در هاست سی پنل

حجم دیتابیس در خطای برقراری ارتباط با وردپرس

یکی دیگر از دلایلی که باعث خطا در برقراری ارتباط با وردپرس می شود، دیتابیس بدون حجم می باشد. گاهاً ممکن است بدلیل حذف داده ها بر اثر هک، ویروس یا به اشتباه از بین رفته باشد. در این صورت نیز ممکن است با این خطا مواجه شوید. طبق روش پیشین می بایست به هاست خود مراجعه کرده و در سی پنل قسمت MySQL Databases حجم دیتابیس را بررسی کنید.

حذف فایل wp-config در خطای برقراری ارتباط با وردپرس

فایل wp-config.php که از مهم ترین فایل های وردپرس بوده است و دسترسی و اطلاعات دیتابیس در آن وجود دارد ممکن است بر اثر حملات، هک، افزونه های مخرب و آلودگی فایل ها از بین برود که باعث خطا در برقراری ارتباط با وردپرس می شود. در این صورت می بایست در هاست خود به File Manager مراجعه کرده و طبق تصویر زیر از وجود فایل wp-config.php مطمئن شوید.

فایل wp-config وردپرس در هاست

فایل wp-config وردپرس در هاست

اطلاعات دیتابیس در فایل wp-config در خطای برقراری ارتباط با وردپرس

تا اینجا که آمده اید، اگر فایل wp-config.php در هاست شما موجود بود، بر روی آن کلیک راست کنید و بر روی Edit کلیک کنید. یکی دیگر از مشکلاتی که باعث خطا در برقراری ارتباط با وردپرس می شود اطلاعات اشتباه دیتابیس در فایل wp-config.php است. در این فایل می بایست Database Name و User و password و برخی موارد دیگر که مربوط به دیتابیس سایت وردپرسی شما می شود صحیح باشند.

اطلاعات دیتابیس فایل wp-config وردپرس

اطلاعات دیتابیس فایل wp-config وردپرس

DB_NAME: نام دیتابیس
DB_USER: نام کاربری دیتابیس
DB_PASSWORD: رمز عبور کاربری دیتابیس
DB_HOST: نوع دیتابیس که می بایست localhost باشد
DB_CHARSET: نوع رشته های داده های دیتابیس که برای سایت های فارسی زبان utf8mb4 می باشد

رمز عبور اشتباه کاربر دیتابیس در خطای برقراری ارتباط با وردپرس

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باعث خطا در برقراری ارتباط با وردپرس می شود، رمز عبور اشتباه در فایل wp-config.php است. حتماً یکبار رمز عبور کاربر دیتابیس خود را چک کنید که این مقدار صحیح باشد. معمولاً در هاست ایران یا اروپا سی پنل امکان تغییر رمز عبور کاربر دیتابیس وجود ندارد. به همین جهت می بایست یکبار رمز عبور تغییر داده شود و مقدار جدید در فایل wp-config ذخیره شود. جهت این کار پس از ورود به سی پنل، به قسمت MySQL Databases مراجعه کنید.

کاربر دیتابیس در سی پنل

کاربر دیتابیس در سی پنل

پس از کلیک بر روی دکمه Change Password در قسمت Current Users به صفحه تغییر رمز عبور کاربر دیتابیس می شوید. قطعاً با این صفحه آشنایی دارید. بر روی Generate Password کلیک کرده و در نهایت بر روی Change Password کلیک کنید و رمز عبور خود را کپی کرده و آن را ذخیره کنید. در نهایت در File Manager هاست به ویرایش فایل wp-config.php بروید و رمز عبور جدید را جایگزین کنید.

تعمیر دیتابیس در برقراری ارتباط با پایگاه داده وردپرس

ممکن است پس از بررسی موارد فوق و چک کردن موارد نهایی در سایت با خطایی مواجه شوید در وردپرس که به شما اعلام کند دیتابیس شما نیاز به تعمیرات دارد. در این صورت بر روی تعمیر دیتابیس کلیک کنید و اجازه دهید تا فرایند آن کامل انجام شود. همچنین همیشه می توانید از دیتابیس ها در فایل های بکاپ قدیمی تر خود استفاده کنید، در صورتی که مشکل از دیتابیس شما باشد و براحتی قابل حال نباشد.

تعمیر پایگاه داده وردپرس

تعمیر پایگاه داده وردپرس

ارسال تیکت به دهاستینگ

در صورتی که شما یک هاست وردپرس از دهاستینگ تهیه کرده اید می توانید از طریق حساب کاربری خود قسمت تیکت ها یک تیکت جدید با این موضوع ارسال کنید تا کارشناسان این مجموعه تمام موارد گفته شده در این آموزش را بررسی و نتیجه را به شما اعلام کنند. همچنین در صورتی که موفق به رفع مشکل نشدید و بکاپ در میزبانی خود دارید و تغییراتی از آن تاریخ تا به الان وارد نکرده اید، درخواست ریستور بکاپ دهید تا مشکل شما بدون بررسی موارد فوق رفع شود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست