در آموزش فعالسازی ssl در دهاستینگ قادر خواهید بود تا پس از خرید هاست فعالسازی گواهینامه امنیتی ssl را در هاست خود انجام دهید. فعال سازی SSL در هاست های دهاستینگ تنها با چند کلیک و در چند دقیقه به راحتی قابل انجام است. این گواهینامه امنیتی بصورت پیشفرض در تمام سرویس های دهاستینگ نصب و فعال می باشد و بصورت دوره ای برای تمامی سرویس ها در سرور فعالسازی انجام می شود.

آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ و سرویس های آن

گواهینامه امنیتی Security Socket Layer که به اختصار SSL نامیده می شود به جهت فعالسازی لایه های امنیتی در پروتکل http می باشد. این گواهینامه امنیتی امروزه دیگر در تمام میزبانی های وب حتی هاست ایران بصورت رایگان و بدون مشکل قابل فعالسازی و استفاده خواهد بود. هیچ محدودیتی در استفاده از ssl های هاست های دهاستینگ وجود ندارد و این پروتکل امنیتی بصورت خودکار هر شش ماه یکبار توسط سرور تمدید می شود و نیاز به هیچگونه کار دیگری توسط کاربر نمی باشد.

از کجا بدانیم SSL در هاست ما فعال است؟

دو روش بسیار ساده جهت این که بدانیم آیا ssl در هاست ما فعال است یا خیر وجود دارد. در اولین روش که ساده ترین روش ممکن است همچنین مطمئن ترین روش است، این می باشد که ابتدا وارد سی پنل هاست خود شوید(اگر هاستتان سی پنل است)، سپس در بخش اولیه در سمت راست ولید بودن یا فعال بودن ssl را در هاست خود مشاهده کنید. همچنین می توانید با وارد کردن https در ابتدای آدرس سایت خود این مسئله را براحتی بررسی کنید.

از کجا بدانیم SSL در هاست ما فعال است؟

از کجا بدانیم SSL در هاست ما فعال است؟

طبق تصویر فوق همانطور که مشاهده می کنید، در قسمت Primary Domain عبارت قرمز رنگ (No Valid Certificate) مشاهده می شود. این بدان معنی است که ssl شما فعال نیست و می بایست توسط شما یا میزبانی وب فعال سازی شود. طبق آموزش آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ در ادامه این فرایند بگونه ای که با چند کلیک و در زمان بسیار کم توسط خود شما انجام شود گفته می می شود.

آموزش فعال سازی SSL در دهاستینگ

جهت فعالسازی SSL در هاست های دهاستینگ، کافیست در سی پنل از قسمت Security بر روی گزینه Let’s Encrypt™ SSL کلیک کنید تا وارد محیط فعالسازی ssl در هاست خود شوید. در این قسمت که وضعیت ssl هاست شما نمایش داده می شود، سرتیفیکت یا گواهینامه های نصب شده را به شما نشان می دهد که می توانید آن ها را حذف و یا مجدد نصب کنید.

آموزش فعال سازی SSL در دهاستینگ

آموزش فعال سازی SSL در دهاستینگ

پس از کلیک بر روی این گزینه می بایست در صفحه ای که وارد می شوید در قسمت Issue a new certificate که نام دامنه شما ذکر شده است رفته و در مقایل بر روی دکنه Issue کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه سرور بدنبال رفع مشکل عدم فعالسازی ssl در هاست شما رفته و پس از رفع مشکل عملیات فعال سازی را برای شما انجام می دهد.

آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ

آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ

نصب SSL در هاست سی پنل دهاستینگ

پس از آن که بر روی دکمه Issue کلیک کردید و وارد صفحه دیگر شدید، در قسمت Installing certificate to: نام دامنه شما ذکر شده است و دو قسمت Include که علاوه بر نام دامنه اصلی که main نوشته شده است، برای قسمت های mail و www نیز باید تیکت خورده باشند تا فعال شوند. همچنین در قسمت Add cPanel subdomains** در صورتی که ساب دامین هایی دارید می بایست تیکت زده شود تا برای آن ها نیز فعال شود.

تنظیمات ssl هاست سی پنل

تنظیمات ssl هاست سی پنل

پس از آن که از تیک خوردن گزینه های include و subdomains مطمئن شدیم، بر روی Issue کلیک می کنیم. دقت داشته باشید که دو گزینه http و dns که در بالای این دکمه نوشته شده اند روش های فعالسازی ssl در هاست شما می باشد که روش مناسب همان روش پیشفرض https در آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ می باشد.

آموزش فعالسازی SSL در سی پنل

آموزش فعالسازی SSL در سی پنل

پس از آن که مجدد بر روی دکمه Issue کلیک کردید، پیامی به شما داده می شود که برای هاست شما با دامنه و آی پی مذکور فرایند فعال سازی SSL بصورت بکگراند در حال انجام است. در صورتی که بر روی گزینه Go Back کلیک کنید متوجه خواهید شد که این گواهینامه نصب شده است و SSL شما فعال می باشد.

آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ

آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ

Remove: با کلیک کردن بر روی این گزینه باعث می شود تا این گواهینامه نصب شده در هاست شما حذف شود.
Reinstall: با کلیک کردن بر روی این گزینه باعث می شود تا این گواهینامه مجدد بر روی هاست شما نصب شود.
View: با کلیک کردن بر روی این گزینه باعث می شود تا جزئیات گواهینامه نصب شده به شما نمایش داده شود.

بررسی فعال بودن SSL در هاست دهاستینگ

حال اگر به صفحه اصلی خود وارد شوید، مشاهده خواهید کرد که پس از نصب و فعالسازی SSL در هاست، گزینه No Valid Certificate تغییر کرده است و به DV Certificate تبدیل شده است که به این معناست که ssl شما در حال حاضر نصب و فعال می باشد و می توانید از آن استفاده کنید.

آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ

آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ

حال می بایست تنها در آدرس های سایت خود از عبارت https به جای http استفاده کنید. پیشتر در وبلاگ دهاستینگ آموزش ریدایرکت HTTP به HTTPS به صورت خودکار در Cpanel داده شده است. می توانید با استفاده از این آموزش تمامی لینک های سایت خود را که بدون ssl هستند به ssl تبدیل کنید و این ریدایرکت توسط هاست برای تمام صفحات سایت شما انجام شود.

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست ارزان وردپرس از دهاستینگ در صورتی که ssl شما فعال نیست در بخش پشتیبانی به کارشناسان این مجموعه تیکت ارسال کنید تا فعالسازی ssl در هاست شما برایتان در کمترین زمان انجام شود.

آموزش فعال سازی SSL در هاست با SSL/TLS Status

روشی که پیش تر برای آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ گفته شد ممکن است در تمام سرور ها قابل استفاده نباشد. لذا آموزشی دیگری برای فعال سای SSL در دهاستینگ وجود که با استفاده از گزینه ای با نام SSL/TLS Status می باشد. این روش باعث می شود تا از ابتدای کار اگر هیچ SSL تابحال نصب و فعال نشده باشد نصب شود. با آموزش این روش با دهاستینگ همراه باشید.

نصب SSL/TLS در سی پنل

جهت نصب SSL ابتدا در نظر داشته باشید که اتصال میان هاست و دامنه شما برقرار باشد. یعنی dns های هاست روی دامنه ست شده باشند و با بازکردن دامنه در مرورگر وب سایت لود شود. سپس  وارد هاست سی پنل خود در دهاستینگ شوید، به بخش Security رفته و بر روی گزینه SSL/TLS Status مراجعه کنید.

نصب SSL/TLS در سی پنل

نصب SSL/TLS در سی پنل

پس از آن که وارد این بخش شدید، کافیست تیک اول را بزنید تا تمام موارد مرتبط با آدرس های وب سایت انتخاب شده و در نهایت در گزینه های بالا بر روی دکمه آبی رنگ Run Autossl کلیک کنید. بصورت خودکار در صورتی که همه چیز مرتب و صحیح باشد نصب و فعال می شود.

نصب SSL/TLS در سی پنل

نصب SSL/TLS در سی پنل


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۲ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست