گاهاً لازم است کاربرانی که از گواهینامه https در هاست سایت خود استفاده می کنند لینک های خود را از http به https ریدایرکت یا هدایت کنند. البته لازم به ذکر است که زمانی که در ابتدا هاست تهیه می شود در بسیاری از هاست ها و میزبانی های وب این گواهینامه فعال است و بهتر است کاربران از همان ابتدا سایت خود را با https باز کرده و شروع به طراحی و لینک دهی کنند. در این حالت دیگر نیازی به ریدایرکت http به https به صورت خودکار در cpanel نمی باشد.

ریدایرکت HTTP به HTTPS

اما کاربرانی که در ابتدا سایت خود را بدون این گواهینامه امنیتی طراحی نموده اند و قصد داشته باشند که آن را تغییر دهند، می بایست علاوه بر تغییر لینک های سایت از این ریدایرکت استفاده کنند که در آموزش ریدایرکت HTTP به HTTPS به صورت خودکار در Cpanel توضیح داده می شود. برای انجام این کار می بایست ابتدا وارد File manager در هاست سی پنل خود شوید. پس از آن وارد فایل htaccess شده و کدهای زیر را درون این فایل قرار دهید:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

ریدایرکت HTTPS به HTTP

همچنین ممکن است کاربران بدلیل مشکلاتی که برایشان ایجاد می شود یا حتی میل شخصی دیگر نخواهند از این گواهینامه امنیتی استفاده کنند. در این حالت می بایست مجدد به روش پیشین کد زیر را در فایل htaccess خود قرار دهید:

RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

در این بین می بایست به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • اگر فایل htaccess را نمی بینید، در قسمت setting در file manager گزینه show hidden files را بزنید
    • اگر باز هم فایل htaccess وجود نداشت، آن را خودتان بسازید یا اگر از وردپرس استفاده می کنید یکبار پیوندهای یکتا را ذخیره کنید تا ایجاد شود
  • این قطعه کد می تواند در ابتدا یا انتهای فایل htaccess قرار بگیرید و بین خطوط دیگر نباشد
  • با هر بار برداشتن و قرار دادن این کدها عملکرد آن ها را می توان متوقف کرد
  • اگر از سیستم های مدیریت محتوایی مثل وردپرس استفاده می کنید، می توانید از افزونه هایی نظیر Really simple ssl نیز استفاده کنید
  • در صورت فعال بودن ssl در قسمت تنظیمات همگانی وردپرس نیز می توانید لینک ها را از http:// به https:// تغییر دهید

کاربران دهاستینگ در صورت وجود مشکل در فعالسازی SSL یا حتی مشکل در آموزش ریدایرکت HTTP به HTTPS به صورت خودکار در Cpanel می توانند با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی فنی اعلام کنند تا این مورد برای آن ها بررسی شود. همچنین قابل ذکر است که این مجموعه در تمام سرویس های خود SSL رایگان ارائه می دهد و هر ساله بصورت خودکار این گواهینامه های امنیتی بطور رایگان تمدید می شوند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۲ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست