با استفاده از آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین می توانید خرید هاست دانلود خریداری شده را به دایرکت ادمین هاست اصلی خود متصل کنید. این اتصال باعث می شود تا هاست دانلود شما دارای یک آدرس اینترنتی از دامنه ای که متصل به هاست اصلی شما است را داشته باشد.

در آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین خواهید آموخت:

آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی در دایرکت ادمین

بسیاری از افراد بدلیل این که فایل های بسیار بیشتری جهت درج در سایت و یا ارائه به کاربرانشان دارند، نیاز به فضای بیشتری دارند. فضای هاست بیشتر هزینه ها را افزایش می دهد اما در هاست دانلود به این شکل نیست. هاست دانلود بدلیل این که دیتابیس ندارد و پردازشی ایجاد نمی کند بسیار ارزان تر است.

هاست دانلود باید در شرایطی به هاست اصلی متصل شود تا اطلاعات بارگزاری شده در هاست دانلود در دسترس کاربران قرار گیرد. هاست دانلود نیز می بایست همانند هاست اصلی یک دامنه مشخص شده ای داشته باشد که لینک فایل ها از آن طریق جهت دانلود درج شود.

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود به هاستی گفته می شود که دارای فضای میزبانی نسبتاً بالایی است و در آن تنها امکان بارگزاری و دانلود فایل ها وجود دارد. در هاست های دانلود عمدتاً بکاپ گیری وجود ندارد و امکان ایجاد دیتابیس نیز در آن ها غیرفعال می باشد.

بطور کلی می توان هاست دانلود را با چند ویژگی مختصر تعریف کرد:

  • دارای فضای بارگزاری بالا
  • دارای پهنای باند بالا
  • مقرون به صرفه
  • ارزان تر از هاست میزبانی
  • عدم داشتن بکاپ گیری
  • عدم امکان ایجاد دیتابیس
  • عدم امکان پردازش و ایجاد فایل

کاربرانی که تنها قصد تهیه هاست دانلود را دارند باید دقت داشته باشند که هیچ وب سایتی در آن ها نمی توانند بارگزاری کنند. هاست دانلود تنها به جهت آپلود و دانلود فایل می باشد. البته در صورتی که این فایل ها خصوصی باشد و قرار نباشد در دسترس عموم قرار گیرد، هاست بکاپ ارزان تر و مناسب تر می باشد.

منظور از هاست اصلی چیست؟

منظور از هاست اصلی، هاستی می باشد که وب سایت بصورت کامل در آن بارگزاری شده و میزبانی می شود. در هاست اصلی دامنه اصلی نیز به آن متصل شده است. بطور مثال دامنه mysite.com دامنه اصلی و در هاست اصلی می باشد و بطور مثال زیر دامنه dl.mysite.com برای هاست دانلود می باشد.

کاربران باز هم باید توجه داشته باشد که در صورتی که قصد دارند یک وب سایت بارگزاری کنند می بایست یک هاست اصلی داشته باشند. این هاست اصلی می تواند بطور مثال هاست پرسرعت وردپرس باشد.

آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین

در صورتی که شما یک هاست اصلی با پنل دایرکت ادمین دارید و قصد دارید تا هاست دانلود خود را که هر پنلی می باشد به آن متصل کنید، ابتدا وارد هاست دایرکت ادمین اصلی شوید. پس از آن که وارد هاست اصلی و دایرکت ادمین خود شدید، می بایست به قسمت Account Manager و Dns Management بروید.

آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین

آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین

ایجاد ای رکورد در دایرکت ادمین

برای این که هاست دانلود خود را در هاست اصلی و دایرکت ادمین خود متصل کنید، می بایست یک A Record در آن ایجاد کنید. برای این کار پس از آن که وارد صفحه Dns Management شدید می بایست بر روی Add Record مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

ایجاد ای رکورد در دایرکت ادمین

ایجاد ای رکورد در دایرکت ادمین

پس از آن که بر روی دکمه Add Record در قسمت DNS Management کلیک کردید، صفجه ای پاپ آپ برای شما باز می شود که می توانید رکورد خود را در آن ایجاد کنید. دقت داشته باشید که رکورد شما می بایست از نوع A Record باشد. با دهاستینگ با این آموزش همراه باشید.

ایجاد A Record در دایرکت ادمین

ایجاد A Record در دایرکت ادمین

Recprd Type: در این قسمت می بایست نوع رکورد خود را مشخص کنید. نوع رکورد در آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین A می باشد.
Name: مقدار زیر دامنه ای است که می خواهید برای هاست دانلود خود مشخص کنید. بطور مثال در این آموزش ما dl.thhosting,ir را مشخص کرده ایم.
TTL: مقدار زمان انقضای کش یک رکورد می باشد. پیشنهاد می شود این مقدار را بصورت پیشفرض رها کنید.
Value: در این قسمت می بایست IP هاست دانلود خود را وارد کنید. این مقدار پس از تهیه هاست دانلودتان برایتان ارسال شده است.

آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین

آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین

پس از آن که اطلاعات موردنظرتان را وارد کردید می بایست بر روی دکمه ADD کلیک کنید. پس از آن که بر روی این دکمه کلیک کردید مثل تصویر فوق پیامی مبنی بر ایجاد شدن A Record به شما نمایان می شود. پس از دقایقی بعد این ارتباط اگر اطلاعات صحیح باشد برقرار می شود.

تشخیص برقراری اتصال هاست دانلود

پس از آن که طبق آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین عمل کردید، می توانید از روش های مختلف بررسی کنید که آیا این ارتباط میان هاست اصلی شما و هاست دانلودتان برقرار شده است یا خیر:

  • باز کردن زیر دامنه در مرورگر
  • پینگ گرفتن از زیردامنه در cmd ویندوز
  • استفاده از سایت هایی مثل iplocation
تشخیص برقراری اتصال هاست دانلود

تشخیص برقراری اتصال هاست دانلود

معمولاً هاست های دانلود یک صفحه پیشفرض ایندکس در هر هاست ایجاد شده قرار می دهند. این صفحه ایندکس به شما کمک می کند تا متوجه شوید که هاست دانلود شما به زیردامنه موردنظرتان متصل شده است. شما عزیزان می توانید با تهیه هاست پرسرعت ایران و هاست دانلود ایران از دهاستینگ اعلام کنید تا کارشناسان این مجموعه اتصال را برایتان برقرار کنند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست