هاست ابری چیست؟ از پرسش های متداول این روز های میزبانی وب و خرید هاست کاربران فضای مجازی می باشد. هاست ابری و ساختار و عملکرد آن مسئله ای است که کاربرانی که قصد خرید آن را دارند باید بدانند. تفاوت هایی میان هاست ابری و هاست معمولی وجود دارد که باعث می شود هر کاربر جهت خرید هاست برای سایت خود از میان این دو یکی را انتخاب کند.

در آموزش هاست ابری چیست؟ خواهید آموخت:

هاست ابری چیست؟

امروزه بدلیل استفاده بسیار زیاد کاربران و ورود آن ها به دنیای مجازی، تنوع هاست ها در میزبانی های وب افزایش چشمگیری داشته است. از این رو هاستینگ ها هاست های مختلفی را ارائه می دهند که کاربران می توانند بسته به نیاز خود این هاست ها را تهیه و استفاده کنند. هاست ابری یکی از جدیدترین و ترند ترین گزینه های حال حاضر میزبانی های وب می باشد. با دهاستینگ با آموزش هاست ابری چیست؟ همراه باشید.

هاست ابری چیست؟

هاست ابری چیست؟

هاست ابری که آن را با کلاد یا cloud hosting هم می شناسیم، نوعی سرویس در شبکه ای کوچک یا بزرگ می باشد که با در آن چند سرور با استفاده از تکنولوژی کلاستر به یکدیگر متصل می شوند. در اصل دیگر هاست ابری یک سرور نیست، چند سرور است. در حالت عادی میزبانی یک وب سایت در یک هاست توسط یک سرور انجام می شود. حال آنکه این میزبانی در هاست ابری بر روی چند سرور انجام می شود.

ساختار هاست ابری

در میزبانی های معمولی، یک سرور میزبان چندین هاست و سایت می باشد. تمام پردازش ها توسط یک مجموعه از سخت افزارها در یک سرور انجام می شود. اما در هاست ابری به جای یک سرور چند سرور استفاده می شود که این سرور ها می توانند بصورت واقعی یا مجازی به یکدیگر متصل شده باشند. به این شکل عملیات یک هاست ابری Cloud Computing نیز گفته می شود.

ساختار هاست ابری چیست؟

ساختار هاست ابری چیست؟

ساختار هاست ابری به این شکل است که چندین سرور بصورت اشتراکی اطلاعات وب سایت ها را دریافت کرده و این میزبانی توسط این سرور ها بصورت موازی انجام می شود. این امر باعث می شود تا اگر یک سرور دچار مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری شود، سرور های دیگر میزبانی را بر عهده بگیرند.

ویژگی های هاست ابری

هاست ابری بر خلاف هاست هایی مثل هاست وردپرس، ویژگی های متفاوت تری را داراست. در هاست ابری همانطور که در آموزش هاست ابری چیست؟ گفته شد، میزبانی یک هاست توسط چند سرور انجام می شود. این باعث می شود تا یک هاست ابری ویژگی های متحصربفردی نسبت به هاست های دیگر داشته باشد. در ادامه با آموزش هاست ابری چیست؟ این ویژگی ها را مرور می کنیم.

افزایش آپ تایم با هاست ابری

دلیل ایجاد بستری با عنوان هاست ابری این است که آپتایم به کمترین حد حود برسد. آپتایم که در مقاله ای در وبلاگ دهاستینگ با عنوان آپ تایم سرور چیست؟ مفصل توضیح داده شده است، بسیار مهم می باشد. با وجود چند سرور برای میزبانی، زمانی که یک سرور دچار مشکل شود، سرور های دیگر کار را بر عهده می گیرند. این عملیات باعث افزایش آپ تایم و کاهش داون تایم می شود.

هاست ابری چیست؟

هاست ابری چیست؟

حالا شاید بپرسید چرا آپ تایم سرور اینقدر مهم است. باید بگوییم که اگر سرور میزان داون تایم هایش افزایش داشته باشد و سایت ها از دسترس خارج شوند، می تواند صدماتی را به میزبانان وارد کند. از مهم ترین آن ها ضربه به سئوی یک سایت میزبانی شده در آن سرور می باشد. به همین جهت افزایش آپتایم با هاست ابری یک ویژگی بسیار مهم می باشد.

تعمیر سرور ابری بدون از دسترس خارج شدن

یک موضوعی که شاید بتوان گفت بیشتر برای میزبانی ها مفید است این می باشد که بدون این که سرور از دسترس خارج شود، می تواند آن را تعمیر، ارتقاء یا بروزرسانی کند. البته این در شرایطی محیاست که فقط یک سرور در لحظه در چنین شرایطی باشد. در صورتی که اختلال درون شبکه ای در یک دیتاسنتری که هاست ابری و سرورهای میزبانی آن وجود داشته باشد رخ دهد، از دسترس خارج شدن یک میزبانی ابری حتمی است.

افزایش امنیت در هاست ابری

مسئله دیگری که باعث می شود یک هاست ابری نسبت به یک هاست لینوکس معمولی بهتر عمل کند، امنیت است. در یک هاست ابری با توجه به این که چند سرور به یکدیگر متصل اند، راه کار های امینتی بیشتری می توان بکار برد و در نتیجه باعث می شود تا سرور ها در مقابل حملاتی مثل دیداس عملکرد بسیار بهتری داشته باشد.

قیمت هاست ابری

فاکتوری که ممکن است برای بسیاری از کاربران و مدیران سایت ها مهم باشد، قیمت هاست ابری است. همواره داشتن یک سرویس با کیفیت نیازند هزینه های بیشتری هم می باشد. اما این هزینه ها باید معقولانه باشد. باید در نظر داشت که هاست ابری با توجه به این که در این مدل از میزبانی چند سرور وجود دارد، قطعاً نسبت به یک هاست معمولی متفاوت تر است.

قیمت هاست ابری نسبتاً بالاتر از هاست های معمولی می باشد. تنها دلیل این امر وجود چند سرور در این مدل میزبانی می باشد. لذا باید در نظر داشت که تمام مزایای یک هاست ابری در نهایت به افزایش هزینه ها منتهی می شود.

دهاستینگ سعی کرده است که هزینه هاست ابری خود را بسیار مناسب در نظر بگیرد. دلیل این امر هم این می باشد که شبکه هاست ابری دهاستینگ برای این شرایط که هزینه مناسبی داشته باشد نسبتاً کوچکتر از یک میزبانی ابری بسیار بزرگ و گران قیمت است.

هاست ابری بخریم یا هاست عادی؟

یک پرسشی که بسیاری از کاربران می پرسند این است که هاست ابری تهیه کنند یا هاست عادی. با توجه به آموزش هاست ابری چیست؟ که متوجه تفاوت میان یک هاست ابری و هاست عادی شده اید، انتخاب کاملاً بستگی به خودتان دارد. البته باید این مورد را متذکر شد که یک هاست عادی هم کاملاً نیاز های شما را براورده می کند. پس هیچ اجباری برای تهیه یک هاست ابری وجود ندارد.

اما قطعاً یک هاست ابری برای سایت های پرترافیک و سایت های ایرانی که سئو برایشان بسیار مهم است ممکن است مفید تر واقع شود. از نظر سخت افزار و کارایی با توجه به این که دهاستینگ کمترین میزان اکانت ها را در یک سرور ایجاد می کند، تقریباً سرعت و کیفیت یکسانی در هر میزبانی خواهید داشت.

در نهایت در صورت تمایل می توانید با خرید هاست ابری ایران تجربه ای با قیمت و کیفیت مناسب در این میزبانی از هاست ابری داشته باشید. در صورتی که هر گونه پرسشی در مورد هاست ابری دارید می توانید با شماره تلفن های شرکت تماس بگیرید یا از طریق چت یا تیکت سوالات خود را بپرسید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست