حتماً تا بحال برای شما هم سوال شده است که هاست اشتراکی چیست؟ هاست اشتراکی فضایی است در یک سرور میزبان که بین کاربرانی این فضا بصورت کاملاً مشترک قابل استفاده است. به این شکل که تمام این کاربران در یک سرور میزبانی می شوند و از هاست خود استفاده می کنند. در این فضا هر کاربر فضای مشخصی دارد و همگی بصورت مشترک از منابع این سرور استفاده می کنند.

هاست اشتراکی

در هاست های اشتراکی که بین تمامی هاست های میزبانی های وب سایت، ارزان ترین و به صرفه ترین هاست ها می باشد، در یک سرور جامع میان کاربرانی تقسیم می شود. این منابع تقسیم شده شامل فضا، رم، سی پی یو و موارد مشابه است. بطور مثال اگر یک سرور دارای ۶۴ گیگ رم و ۱۰۰ گیگ فضا باشد، می تواند به صد کاربر یک گیگابایت رم و یک گیگابایت فضا اختصاص دهد. در این صورت هر کاربر منابع خود را دارد اما در صورت استفاده بیش از حد از این منابع ممکن است کاربران دیگر را هم دچار مشکل کند.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی چیست؟

اما در میزبانی های بزرگ سرور هایی که برای میزبانی هاست اشتراکی مورد استفاده قرار میگیرند، دارای منابع بسیار بیشتری هستند. در این صورت اگر میزبان مربوطه کاربران زیادی را در سرور وارد نکند و بصورت استاندارد بسته به منابع سرور اصلی هاست بفروشد، سرعت و کیفیت در این هاست های اشتراکی کاهش نمیابد و همانند یک هاست اختصاصی عمل می کند. در این صورت انتخاب یک هاستینگ مناسب کاربر را کمی با سختی مواجه می کند و می بایست در انتخاب هاست اشتراکی دقت بیشتری کند.

چرا هاست اشتراکی

همانطور که در حال پاسخ به پرسش هاست اشتراکی چیست در این نوشته با شما بودیم، باید در مورد اینکه چرا باید هاست اشتراکی تهیه کنید نیز توضیح دهیم. از مهم ترین دلیلی که می بایست یک هاست اشتراکی تهیه کنید بودجه شماست. هاست های اشتراکی بدلیل اینکه در یک سرور جامع میزبانی می شود برای مالک سرور به صرفه است که به تعداد زیادی کاربر این هاست ها را بصورت اشتراکی تقسیم کند.

در این حالت هاست اشتراکی با هزینه بسیار کمتری به کاربر ارائه می شود و باعث می شود تا به صرفه باشد. بطور مثال مجموعه دهاستینگ هاست وردپرس خود را در یک سرور اختصاصی بسیار قدرتمند قرار داده است که منابع بسیار بالایی دارد و کاربران کمتری را در آن قرار می دهد. در این صورت این هاست های اشتراکی از یک هاست اختصاصی چیزی کم ندارند و بازدهی بسیار بالاتری دارند. همچنین این هاست های اشتراکی توسط میزبان مدیریت می شود و کاربر نیاز به کمترین دانش دارد تا سایت خود را برپا و مدیریت کند.

مزایای هاست اشتراکی

همانطور که پیشتر گفته شد، هاست های اشتراکی در یک سرور جامع به چندین کاربر اختصاص داده می شود و همه این کاربران از این سرور بصورت مشترک استفاده می کنند. در این حالت مزایایی نسبت به یک هاست یا سرور اختصاصی به کاربر داده می شود که می تواند در کسب و کارهای کوچک که تازه شروع به کار می کنند بسیار مناسب باشد. در ادامه به برخی از مزایای هاست اشتراکی اشاره خواهیم کرد:

  • هزینه بسیار کمتر
  • عدم نیاز به دانش فنی بالا
  • امنیت بسیار بیشتر
  • پشتیبانی میزبان
  • سرور کاملاً آماده
  • پشتیبان گیری
  • پایداری کامل
  • راه اندازی سریع پس از تهیه

باید این را هم در نظر داشت که در صورت خرید هاست اشتراکی بطور مثال هاست ایران، در زمانی که شما اقدام به تهیه هاست می کنید، پس از تهیه هاست شما بلافاصله ایجاد و قابل استفاده خواهد بود. این در صورتی است که اگر شما یک سرور مجازی یا اختصاصی تهیه کنید می بایست امور بسیاری را که نیاز به دانش و تخصص دارد انجام دهید تا قابل استفاده باشد. همچنین در نظر داشته باشید که در هاست اشتراکی هرجا به مشکل برخورد کنید، میزبان شما پشتیبان شما است.

معایب هاست اشتراکی

باید بگوییم که قضیه به همین موارد محدود نمی شود و با توجه به این که تمام این موارد بسیار خوشایند بوده است، هاست اشتراکی معایبی هم دارد. هاست های اشتراکی که بیشترین استفاده را در خرید هاست دارند، علاوه بر مزایای گفته شده دارای معایبی هم هستند که البته معمولاً برای کاربرانی که قصد تهیه هاست اشتراکی را دارند کاملاً قابل قبول است، زیرا نسبت به مزایای آن معایب کمتر به چشم می خورد:

  • منابع مشترک
  • محدودیت در استفاده نرم افزاری و سخت افزاری
  • عدم امکان افزایش منابع سرور
  • عدم مدیریت میزان منابع مورد استفاده کاربران دیگر
  • مشکلات کاربران دیگر شما را هم تا حدودی درگیر می کند
  • امکان ایجاد مشکلات بر روی سرور توسط کاربران دیگر

البته مواردی که در معایب هاست اشتراکی گفته شد کم پیش می آید و اما اگر یک سرور توسط میزبان بدرستی مدیریت نشود یا کاربران دیگر مشکلات حادی ایجاد کنند شما را هم درگیر این موارد می کند. در مجموعه دهاستینگ با مانیتورینگ شبانه روزی این اجازه به کاربران داده نمی شود تا مشکلات حادی در سرور ایجاد کنند که گریبان گیر کاربران دیگر شود.

اگر بخواهیم در این مورد نتیجه گیری کنیم، باید بگوییم که هاست اشتراکی برای کسب و کارهای کوچک و تازه بسیار مناسب و به صرفه است. همچنین اگر تازه وارد این حیطه می شوید، بهترین گزینه برای شماست تا دانش و تخصص خود را افزایش دهید. به قول قدیمی ها از همان ابتدا نمی توان لقمه بزرگی برداشت. می بایست از از کوچک شروع کنید تا یاد بگیرید و تجربه کسب کنید، زیرا مدیریت یک سرور بسیار مشکل است و شما را تا حد قابل توجهی از شروع و رشد کسب و کارتان می اندازد.

پس در این صورت بهترین گزینه در این حالت هاست اشتراکی است. دهاستینگ با امکانات ثبت دامنه و خرید هاست شما را یاری می کند تا بهترین سرویس خود را داشته باشید و اصلاً کندی یا مشکلی در سرور احساس نکنید و طوری میزبانی شوید که گویا هاست و این مجموعه کاملاً برای شماست. اگر قصد تهیه هاست اشتراکی دارید همین امروز با دهاستینگ تماس بگیرید و پس از مشاوره رایگان هاست مناسب سایت خود را تهیه کنید و با قدرت کسب و کار خود را آنلاین کنید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست