در آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت ابتدا می بایست به این مطلب بسیار مهم دقت داشته باشید که سایت شما حتما می بایست بر روی هاست ایران باشد. یعنی سروری که شما در آن میزبانی می شوید حتماً می بایست در موقعیت و دیتاسنتر های ایران باشد تا بتوانید از این طرح استفاده کنید، در غیر اینصورن امکان استفاده از آن برای شما و وب سایتتان مقدور نمی باشد.

آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت های ایرانی

با ثبت وب سایت خود در سامانه مدیریت مبابع اینترنتی کشور ترافیک سایت شما نیم بها محاسبه خواهد شد. با توجه به این که بسیاری از ISP ها(سرویس دهنده های اینترنتی) از این طرح پشتیبانی می کنند، بطور مثال اگر حجم سایت شما ۲ مگابایت باشد، این حجم با معادل استفاده از ترافیک سایت های ایرانی نیم بها محاسبه خواهد شد و به ۱ مگابایت می رسد. معمولاً این طرح برای وب سایت های دانلود و هاست دانلود بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

جهت نیم بها کردن ترافیک سایت خود ابتدا می بایست به سامانه مدیریت منابع اینترنتی کشور به آدرس اینترنتی ito.gov.ir مراجعه کنید. دقت داشته باشید که ابتدا می بایست IP سرور جهت بررسی و تایید ثبت شود و این مرحله مخصوص دارندگان سرور یا میزبانی های وب یا هاستینگ می باشند. در صورتی که IP سروری که شما در آن میزبانی شده اید در این سامانه ثبت شده است، می بایست به سامانه درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران سایت خود را ثبت کنید.

نیم بها کردن ترافیک سایت با ثبت نام در سامانه

پس از ورود به سامانه درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس اینترنتی ito.gov.ir/fa/g2b بر روی ثبت نام افراد حقیقی کلیک کنید. سپس مطابق تصویر زیر اطلاعات خود را وارد کرده و بر روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.

آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت

آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت

در مرحله بعدی مطابق تصویر زیر اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که موارد تاریخ تولد، نام پدر، شماره عضویت نظام مهندسی و نام تجاری شرکت الزامی نیستند. همچنین دقت داشته باشید که تمامی اطلاعات خود را بصورت صحیح وارد کنید زیرا این سامانه با سامانه ثبت احوال کشور متصل است و احراز هویت انجام می شود و در صورت مغایرت اطلاعات با درخواست شما، رد می شود.

آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت

آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت

در نهایت طبق تصویر زیر به مرحله تایید نهایی می رسید و می بایست کد امنیتی را وارد کرده و گزینه موافقت با قوانین را تیک زده و بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید تا درخواست شما برای این سامانه جهت بررسی و تایید ارسال شود. نتیجه این بررسی ها از طریق پیامک و ایمیل به شما داده می شود.

آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت

آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست ایران وب سایت خود را در این سامانه بدون مشکل ثبت کنید. شایان ذکر است که سرور های ایران دهاستینگ تماماً در سامانه مدیریت منابع اینترنتی کشور ثبت و تایید شده است و کاربران در صورت تهیه هاست داخل می توانند اقدام به ثبت وب سایتشان جهت نیم بها کردن ترافیک اقدام کنند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۶ دیدگاه. Leave new

  • اکبرزاده
    2021/06/23 16:14

    سلام
    سرورهای شما در این سامانه ثبت شدن؟
    ینی اگه هاست ایران ازتون بگیریم می تونیم نیم بهاش کنیم؟

    پاسخ
    • درود بر شما،
      بله سرور های ایران در سامانه مربوطه ثبت شده اند و می توانید برای هاست های خود با سرور ایران در سایت مربوطه اقدام کنید.

      پاسخ
  • نیما
    2022/07/22 21:25

    اون لینکی ک گذاشتید برای ثبت سایت ها تعطیل شده و کار نمیکنه و کلا بالا نمیاد
    چرا انقدر بی کیفیت و ضعیف کار میکنید ؟؟؟؟

    پاسخ
    • دوست عزیزم لینک کاملاً صحیح است. پس از آن که وارد صفحه مذکور شدید بر روی “ورود به سامانه” و سپس “ثبت نام اشخاص حقیقی” کلیک کنید.
      پس از آن که ثبت نام را انجام دادید از خدمات حساب کاربری خود برای نیم بها کردن ترافیک وب سایت خود استفاده کنید.

      پاسخ
  • سعید
    2022/12/23 22:26

    برای دانلود نیم بها با ترافیک داخلی میتونید از سرویس رایگان نیم بها به آدرس (nimbaha.karynet.ir) استفاده کنید

    کاملا رایگان و بدون محدودیت حجمی

    پاسخ
    • با تشکر از شما،
      این مورد توسط دهاستینگ مورد تایید نیست و کاربران در صورت صلاحدید خود می توانند استفاده داشته باشند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست