با استفاده از آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل می توانید وب سایت خود را از طریق هاست سی پنل نیز بهینه کنید. آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل توسط افزونه ای که بصورت پیشفرض در سی پنل نصب است به سادگی چند کلیک قابل انجام است. این روش برای وب سرورهای آپاچی بسیار مفید می باشد.

در آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل خواهید آموخت:

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل هاست

بهینه سازی یکی از مهم ترین عملیاتی است که مدیران سایت ها در حین طراحی سایت و یا پس از آن انجام می دهند. وب سایت هایی که با سرعت بسیار زیاد و در کمترین زمان ممکن لود می شوند کاملاً بهینه شده اند. بدلیل این که در کشور ایران اینترنت سرعت پایینی نسبت به نقاط دیگر دنیا دارد، بهینه سازی از عملیات مهم در سایت های ایرانی می باشد.

تقریباً هر مدیر وب سایتی می بایست با بهینه سازی یک وب سایت و عملیاتی که در این مورد انجام می شود را آگاه باشد و بتواند در سایت و هاست خود انجام دهد. در آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل خواهیم گفت که یکی از ساده ترین روش های بهینه سازی یک سایت در هاست چیست و چگونه انجام می شود. با این مقاله آموزشی در دهاستینگ همراه باشید.

بهینه سازی چیست؟

بهینه سازی مجموعه عملیاتی است که در یک وب سایت جهت افزایش سرعت و الگوریتم های یک موتور جستجوی محبوب مثل گوگل انجام می شود. بله بهینه سازی تنها برای افزایش سرعت نیست و این تنها یک فاکتور از الگوریتم های گوگل می باشد که اهمیت بسیار زیادی هم دارد.

این بهینه سازی معمولاً برای افزایش سرعت وب سایت ها انجام می شود. اما بهینه سازی برای موتورهای جستجو هم وجود دارد که مورد بحث امروز ما در این مقاله نیست اما غیرمرتبط هم نمی باشد. زیرا همانطور که گفته شد بهینه سازی سرعت سایت یکی از فاکتور های مهم بهینه سازی گوگل هم می باشد.

بهینه سازی سایت در هاست

مقاله آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل به بهینه سازی یک سایت در یک هاست اشاره دارد. به این معنا که با یک عملیات با حجم بسیار کم و کاملاً ساده بتوان این بهینه سازی را انجام داد. هر چند شاید از نظر بسیاری از کارشناسان در این حوزه این بهینه سازی تفاوت چندانی در نتیجه نداشته باشد اما یکی از روش های بهینه سازی می باشد و همانطور که می دانید تمام روش های مناسب و استاندارد جهت بهینه سازی سایت را می بایست انجام داد.

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

جهت بهینه سازی یک وب سایت در یک هاست با سی پنل، ابتدا وارد سی پنل خود شوید. پیشتر آموزش ورود به سی پنل در وبلاگ آموزشی دهاستینگ مفصل توضیح داده شده است. پس از ورود به سی پنل در قسمت Software بر روی گزینه Optimize Website کلیک کنید تا وارد محیط بسیار ساده بهینه سازی سایت در سی پنل شوید.

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

پس از آن که بر روی گزینه Optimize Website کلیک کردید، وارد محیط بسیار ساده خواهید شد که می توانید در آن این قابلیت از سی پنل را در هاست خود فعال کنید.

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

در ابتدای این صفحه ذکر شده است که این عملیات درخواست های وب سایت ها در وب سرور آپاچی را بهینه سازی می کند. اما اگر در صورتی که وب سرور لایت اسپید هم دارید، پیشنهاد می شود از این آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل استفاده کنید. زیرا اگر سودی نداشته باشد، ضرری هم ندارد.

در صورتی که یک هاست مخصوص وردپرس در موقعیت های ایران و اروپا و یا حتی هاست های لینوکس از مجموعه دهاستینگ تهیه کرده باشید، دقت داشته باشید که وب سرور تمام سرویس های این مجموعه لایت اسپید می باشد.

در قسمت ابتدایی این صفحه مسئله را بصورت info یا اطلاعات گفته است. در این قسمت گفته شده که با فعالسازی این قابلیت در MultiPHP INI Editor هاست خود گزینه ای با نام Zlib Compression در PHP خواهید داشت که خروجی های سایت شما را بهینه می کند. در رابطه با فعالسازی این مورد در ادامه آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل صحبت خواهیم کرد.

در قسمت Compress Content می بایست گزینه Compress All Content را انتخاب کنید تا تمام درخواست های سایت شما را بهینه سازی کند. در قسمت پایین تر آن هم می توانید مشخص کنید که دقیقاً چه نوع از فایل های سایت شما بهینه سازی شود.

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

پس از آن که Compress All Content را انتخاب کردید و بر روی دکمه Update Setting کلیک کردید، پیامی مبنی بر این که این تغییرات برای شما اعمال شده است مشاهده خواهید کرد. حالا چه در وب سرور آپاچی باشید چه در لایت اسپید، این قابلیت از سی پنل در هاست شما برای وب سایتتان فعال می باشد.

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل

جهت غیرفعال سازی Optimize Website نیز در همین صفحه می توانید از گزینه Disable استفاده کنید و مجدد تنظیمات خود را ذخیره کنید.

فعالسازی Zlib Compression در سی پنل هاست

در اواسط آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل اشاره ای به این مسئله داشتیم که گفته شد در ادامه به آن می پردازیم. این قابلیت که با نام Zlib هست با قعالسازی Optimize Website در قسمت MultiPHP INI Editor هاست شما افزوده می شود و می توانید از آن استفاده کنید.

فعال سازی Zlib Compression کمک شایانی به بهینه کردن عملکرد Gzip که در بهینه سازی سایت ها بسیار مهم است می کند. البته باز هم باید اشاره کرد که این عملیات در وب سرور های آپاچی عملکرد بسیار بهتری نسبت به لایت اسپید دارد.

فعالسازی Zlib Compression در سی پنل هاست

فعالسازی Zlib Compression در سی پنل هاست

جهت فعال سازی این آیتم می بایست در سی پنل خود قسمت Software بر روی گزینه MultiPHP INI Editor کلیک کنید. پس از آن که وارد محیط این آیتم شدید، Home Directory یا دامنه موردنظرتان را انتخاب کنید. شایان ذکر است که می توانید بر روی هر دو لوکیشن این عملیات را انجام دهید.

فعالسازی Zlib Compression در سی پنل هاست

فعالسازی Zlib Compression در سی پنل هاست

در انتهای این صفحه گزینه Zlib.Output_Compression وجود دارد که می بایست در مقابل آن این گزینه را Enabled کنید. در نهایت بر روی دکمه Apply کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود و این تغییرات در فایل های php.ini و user.ini در فایل های هاست شما اضافه شود.

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس ایران و اروپا و هاست های لینوکسی از مجموعه دهاستینگ، هاستی با سرور بسیار خلوت و بهینه تهیه کنید و در صورت نیاز طبق آموزش بهینه سازی سایت در سی پنل عمل کنید یا در بخش پشتیبانی اعلام کنید تا برایتان فعال شود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست