وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت و وبلاگ هاست وردپرس اروپا، برای محتوای آموزشی، تجاری، علمی و مانند این ها. همچنین قابلیت ایجاد سایت‌های اجتماعی با افزونه‌های قدرتمند همچون buddy press. ایجاد انجمن با افزونه bbpress را داراست که با زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود.

همچنین نسخه ای برای پست‌گرس‌کیوال نیز موجود می‌باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.

هر آنچه باید از وردپرس بدانید

امکانات وردپرس بصورت خلاصه:

نصب محلی، هسته قابل حمل، قابلیت gzip، سطح دسترسی، مشخصات کاربران، نصب و بروز رسانی آسان، کاملا دینامیک و انعطاف پذیر، آدرس دهی برای مطالب شما، استفاده از پوسته ها، تگ های پوسته، ویرایشگر پوسته، پوسته های فراوان، افزونه ها، نام لاتین، فرستادن مطلب برای آینده، بارگذاری فایل و تصاویر، بسته بندی مطالب، شکلک ها، پیش نمایش، ابزار های وبلاگ نویسی، ارسال مطلب به وسیله ایمیل، ستون کناری، جست و جو، ساخت یک انجمن، اجرای تگ های HTML،مدیریت آسان، اطلاع رسانی و … که به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

 

نصب محلی: وردپرس برای نصب روی هاست طراحی شده است. علاوه بر این شما قادر هستید وردپرس را به روش های گوناگون حتی روی کامپیوتر خود نصب کنید.

هسته قابل حمل: شما می تونید به صورت درختی وردپرس رو بر هاست خود نصب کنید. این به این معناست که وردپرس قابلیت نصب رو در یک پوشه خاص داراست. علاوه بر این قادر هستید برای داشتن یک کار تمیز وردپرس را در یک پوشه نصب و آدرس مورد نظر استفاده کنید.

قابلیتgzip: شما می توانید در وردپرس با فعال کردن قابلیت gzip میزان مصرف پهنای باند خود را کاهش دهید( برای استفاده از این قابلیت شما باید از آپاچی استفاده کنید).

سطح دسترسی: وردپرس قادر است ۵ سطح برای کاربران تعیین کند. بنابراین با توجه به سطحی که شما برای یک کاربر خاص تعیین می کنید آن کاربر به امکانات خاصی دسترسی پیدا می کند.

مشخصات کاربران: هر کاربری پس از ثبت نام می تواند مشخصاتی برای خود نظیر آدرس ایمیل، آی دی مسنجر و کمی در مورد خودش را تعیین کند و شما می توانید هر قسمتی را با توجه به نیاز در وبلاگ و سایت خود قرار دهید.

نصب و بروزرسانی آسان: شما می توانید در کمتر از ۵ دقیقه وردپرس را نصب کنید(نصب وردپرس) و در مدت زمان کوتاهتری آنرا به نسخه جدید انتقال دهید(بروزرسانی وردپرس). نصب و ارتقای وردپرس در بین سیستم های ساخته شده از نظر سادگی و سرعت بسیار معروف است .

کاملا دینامیک و انعطاف پذیر: شما در وردپرس چیزی با نام بازسازی نمی بینید. تمام مطالب و صفحات با توجه به نیاز کاربر در همان لحظه ساخته می شود. این بدین معناست که صفحات شما به سرعت ساخته و نمایش داده می شود و میزان حجمی که روی هاست شما اشغال می شود بسیار پایین است.

آدرس دهی برای مطالب شما: شما قادر هستید براحتی فرمول آدرس دهی مطالب خود را تغییر دهید. این امکان به شما گستره انتخاب وسیعی را می دهد. در ضمن در صورت استفاده درست از این قابلیت باعث می شود که مطالب شما بسیار بهتر در موتور های جستجو نظیر گوگل ذخیره شود و نتیجه آن نیز بازدید بسیار بیشتر از صفحات شما است.

استفاده از پوسته ها: وردپرس به شما این قابلیت رو می دهد که پوسته هایی به صورت دینامیک بسازید و از آن ها استفاده کنید. این کار با استفاده از تگ های پوسته انجام می پذیرد.

تگ های پوسته: وردپرس به زبان پی اچ پی نوشته شده است ولی شما برای ساخت پوسته برای وردپرس نیازی به یادگیری زبان پی اچ پی ندارید و کافیست در مکان های لازم از تگ های پوسته ها استفاده کنید.

ویرایشگر پوسته: شما قادر خواهید بود مستقیما از داخل پنل مدیریتی وردپرس فایل های پوسته خودتان را ویرایش کنید.

پوسته های فراوان: وردپرس دارای بیش از ۶ هزار پوسته است و این یعنی برطرف کردن تمام نیازهای اشخاص با هر سلیقه ای.

افزونه ها: وردپرس دارای صدها افزونه است که این افزونه ها به شما این اختیار را می دهند که هر قابلیتی که نیاز دارید را تنها با چند مرحله ساده به وردپرس اضافه کنید. بطور مثال شما بوسیله این افزونه ها قادر خواهید بود به راحتی اقدام به ساخت فوتوبلاگ، پادکست، گالری، فروشگاه و مانند این­ها کنید.

نام لاتین: شما با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود که آدرس لینک مطالب و صفحات خود را تعیین کنید. این قابلیت یک قابلیت رویایی برای کاربران فارسی زبان می باشد.

فرستادن مطلب برای آینده: شما قادر هستید مطلبی را امروز بنویسید و با تنظیم کردن آن کاری کنید که وردپرس بطور خودکار آن مطلب را در تاریخ و ساعت مشخص شده توسط شما به سایت بفرستد.

بارگذاری فایل و تصاویر: شما بصورت مستقیم در قسمت نوشتن مطالب در وردپرس قادر هستید فایل ها و تصاویر مورد نیاز خود را بصورت مستقیم بارگذاری(آپلود) کرده و تنها با یک کلیک آنرا درون مطلب خود جاسازی کنید.

دسته بندی مطالب: شما قادر هستید برای یک مطلب بی نهایت دسته بندی و موضوع تعیین کنید. همچنین می توانید برای موضوعات زیر مجموعه و برای زیر مجموعه ها نیز زیر مجموعه و الی آخر تعریف کنید .

شکلک ها: وردپرس بصورت خودکار کاراکترهایی مانند “:)” را تبدیل به شکلک ها می کند.

پیش نمایش: شما می توانید همواره پیش نمایش مطالب نوشته شده را حتی بر روی وبلاگ خود مشاهده کنید.

ابزارهای وبلاگ نویسی: وردپرس با بیشتر نرم افزارهای وبلاگ نویسی هماهنگ هست. بوسیله این نرم افزارها شما قادر هستید بدون نیاز به مراجعه و حتی در حالت آفلاین مطالب را بنویسید و در هنگام آنلاین شدن آنها را در وبلاگ منتشر کنید. از نمونه این برنامه ها می شه به برنامهWindows Live Writer  اشاره کرد.

ارسال مطلب بوسیله ایمیل: شما قادر هستید وبلاگ خود را با ایمیل بروز کنید.

ستون کناری: شما می توانید براحتی آب خوردن ستون کناری وبلاگتان را تغییر دهید. کافیه گزینه های مورد نیاز را با موس کشیده و در جای مناسب رها کنید.

جستجو: وردپرس دارای یک موتور جستجوی توکار برای مطالب شما هست که کاربران بوسیله این جستجو می توانند در مطالب شما جستجو کنند. این قسمت با نصب یک پلاگین می تونه بسیار دقیق تر بشه .

ساخت یک انجمن: وردپرس ابزاری برای ساخت یک شبکه اجتماعی نیست اما با دارا بودن قابلیت هایی چون بازتاب pingbacks  و نظرها می تونه ارتباط خوبی بین شما با خوانندگان و دیگر وبلاگ نویسان ایجاد کند.

اجازه برای تگ های html: وردپرس به کاربران اجازه استفاده از تعداد محدودی از تگ های اچ تی ام ال را در قسمت نظرها می دهد بطوری که این تگ ها هیچ گونه مشکل امنیتی ای برای شما به وجود نمی آورند.

مدیریت: شما در وردپرس می تونید مدیریت بسیار دقیقی بر روی نظرها و بازتاب ها داشته باشید. شما می تونید مدیریت کنید:

  • تمام نظرات رو قبل از نمایش در وبلاگ
  • نظراتی حاوی کلماتی مشخص
  • نظرات فرستاده شده از یک آی پی خاص
  • نظراتی با بیش از یک تعداد مشخص لینک

همچنین در کنار این گزینه ها یک ضد هرزنامه بسیار قوی نیز در وردپرس وجود دارد.

اطلاع رسانی: شما می تونید وردپرس را جوری تنظیم کنید که در صورت ارسال یک نظر جدید و یا قرار گرفتن یک نظر در قسمت مدیریت به شما ایمیل بزند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست