با آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل هاست می توانید بدون نیاز به کدنویسی یا علم و دانش خاصی به سرعت و سادگی وب سایتی را ایجاد کنید. در آموزش استفاده از Site Publisher در Cpanel تنها با چند کلیک و انتخاب و انجام تنظیمات سایت و ویژگی های ظاهری آن می توانید یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید.

در این آموزش خواهید آموخت:

  • آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل
  • ورود به Site Publisher در سی پنل هاست
  • انتخاب دامنه در Site Publisher
  • انتخاب قالب در Site Publisher
  • تنظیم سایت در Site Publisher

آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل هاست

در نسخه های جدید سی پنل، گزینه ای در قسمت Domains ایجاد شده است تحت عنوان Site Publisher که در آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل قصد داریم به تعریف این موضوع و نحوه استفاده از آن در دهاستینگ بپردازیم. سایت پابلیشر همانطور که از نامش پیداست، جهت پیاده سازی یک وب سایت استفاده می شود.

سایت پابلیشر مثل یک سیستم مدیریت محتوا عمل نمی کند و تنها یک قالب آماده را که کدهای آن از پیش نوشته شده اند و از متغیرها برای محتوای شما استفاده شده است، مورد استفاده افرادی قرار میگیرد که زمانی که قصد دارند طراحی سایت خود را انجام دهند و یک وب سایت نمونه به جای آن بالا باشد. استفاده از این ویژگی در سی پنل خیلی معمول نیست و کاربران بیشتر ترجیح می دهند یک هاست ارزان وردپرس تهیه کرده و قالب آماده خود را در آن بارگزاری کنند.

آموزش استفاده از Site Publisher

استفاده از این ابزار در سی پنل یک هاست بسیار ساده است. تنها در آن کافیست دامنه مشخص شود، قالب انتخاب گردد و مقادیر و تنظیمات در آن پر شود. تمامی فایل های شما در هاست ایجاد و ذخیره می شوند و می توانید در ادامه جهت گسترش آن اقدام کنید. این ها تنها فایل های کدنویسی شده هستند و بسیار سبک و ساده هستند و صرفاً زمانی که فرصت کمی برای یک یا چند صفحه ساده وجود دارد استفاده می شود.

جهت آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل در بخش Domains گزینه Site Publisher را انتخاب کنید.

آموزش سایت پابلیشر در سی پنل هاست

آموزش سایت پابلیشر در سی پنل هاست

دامنه در Site Publisher

در مرحله اول از آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل، می بایست دامنه انتخاب شود. دقت داشته باشید که اگر در هاستتان تنها یک دامنه اصلی دارید، این گزینه از قبل انتخاب شده است و نیازی به انتخاب مجدد ندارد. اما در صورتی که در هاست خود اددان دامین یا پارک دامین دارید، می بایست در این قسمت انتخاب کنید که سایت پابلیشر در کدام دامنه پابلیش شود.

انتخاب دامنه در Site Publisher سی پنل

انتخاب دامنه در Site Publisher سی پنل

انتخاب قالب در Site Publisher

پس از آن که دامنه خود را در گام اول انتخاب کردید، می بایست در گام دوم قالب موردنظر خود را انتخاب کنید. تقریباً ۱۲ قالب در این قسمت وجود دارد که اکثراً قالب های Coming Soon یا بزودی هستند که افراد بسیاری پیش از شروع طراحی سایت بدنبال آن ها هستند. در این قسمت در میان قالب های موجود هر قالبی که مدنظرتان است را انتخاب کنید.

انتخاب قالب در Site Publisher سی پنل

انتخاب قالب در Site Publisher سی پنل

تنظیمات و سفارشی سازی در Site Publisher

در این قسمت می بایست تنظیمات و سفارشی سازی هایی که در اختیار شما قرار داده می شود را انتخاب کنید. براساس هر قالبی که انتخاب می شود این تنظیمات متفاوت خواهد بود. مورادی که بیشتر در این تنظیمات دیده می شود مربوط به اطلاعاتی در مورد سایت است و همچنین اطلاعات شبکه های اجتماعی یا برخی رنگ بندی های آن و موارد این چنینی است.

تنظیمات در Site Publisher سی پنل

تنظیمات در Site Publisher سی پنل

دقت داشته باشید که در قسمت نهایی بعنوان یک اخطار گفته شده است که در دامنه انتخابی فایل هایی وجود دارد که سیستم بصورت خودکار فایل های خود را در آن ها ذخیره می کند و ممکن است اطلاعات موجود در این دایرکتوری حذف شوند. لذا دقت کنید که اطلاعات مهمی نداشته باشید یا قبلا از آن از آن ها بکاپ گرفته باشید. در صورت نیاز می توانید به آموزش تهیه فول بکاپ در هاست سی پنل مراجعه کنید.

آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل

بهتر این است که حتماً اطلاعاتی که از قبل وجود دارد را حذف کنید تا تنها اطلاعاتی که می بایست در هاست قرار گیرد ذخیره شود. این کار باعث می شود تا تداخلی در نمایش سایت ایجاد شده وجود نداشته باشد. در نهایت بر روی دکمه Publish کلیک کنید.

آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل

آموزش استفاده از Site Publisher در سی پنل

در قسمت نهایی با پیغام نصب با موفقیت انجام شده است روبرو خواهید شد. در همین جا کار تمام است و می توانید وب سایت خود را مشاهده کنید. شما عزیزان نیز می توانید با تهیه هاست وردپرس و تهیه یک قالب آماده وردپرس سایت های بسیار حرفه ای تر را در دهاستینگ داشته باشید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست