در آموزش انتقال دامنه خواهید توانست دامنه های خود را به میزبان دیگری منتقل کنید. انتقال دامنه ملی و انتقال دامنه بین المللی به شکل های مختلفی انجام می شود. انتقال یک دامنه بسته به نوع آن می تواند متفاوت باشد. پس از ثبت دامنه انتقال دامنه نیز می تواند به رجیستری دیگر یا نمایندگی دیگر انتقال یابد.

در آموزش انتقال دامنه خواهید آموخت:

آموزش انتقال دامنه ها

انتقال دامنه یکی از امور پرتکرار در میزبانی های وب می باشد. به این شکل که به هر دلیلی هر کاربری می تواند دامنه خود را از یک میزبانی یا رجیستری به میزبان یا رجیستری دیگری منتقل کند. دامنه ها برخلاف هاست ها کمترین مشکلات را در استفاده دارند و به مراتب استفاده از آن ها ساده تر است.

هر کاربر پس از ثبت دامنه خود می تواند تحت شرایطی که در ادامه آموزش انتقال دامنه گفته می شود آن را انجام دهد. انتقال هر دامنه بسته به نوع آن کاملا متفاوت می باشد. پیشتر در وبلاگ آموزشی دهاستینگ در مورد دامنه سطح بالا یا TLD مفصل صحبت شده بود.

ثبت دامنه

در اولین گام هایی که یک فرد جهت ایجاد یک وب سایت انجام می دهد ثبت دامنه و خرید هاست می باشد. معمولاً خرید هاست در همان لحظه انجام می شود و قابل استفاده خواهد بود. اما در برخی دامنه ها مثل دامنه های ملی ir نیاز به تایید دارد. اما برخی دامنه های دیگر هم مثل com در همان لحظه ثبت و قابل استفاده خواهند بود.

مسئله بسیار مهمی که در ثبت دامنه وجود دارد این است که حتماً از میزبانی مطمئن و رجیستری مطمئن تهیه شود. به این شرط که میزبان همیشه پاسخگو باشد و در صورتی که شما قصد انتقال دامنه خود را داشتید همکاری های لازم را با شما انجام دهند.

انتقال دامنه

مسئله ای که باید به آن توجه کرد این است که ابتدا بدانیم معنا و مفهوم انتقال دامنه چیست. انتقال دامنه به روندی گفته می شود که یک دامنه پس از ثبت از یک میزبانی و نمایندگی یک رجیستری به میزبانی دیگر و نمایندگی رجیستری دیگری منتقل شود. البته ممکن است رجیستری ها یکسان باشند اما برای هر میزبان نمایندگی ها متفاوت است.

زمانی که شما دامنه را از یک میزبان منتقل می کنید، پس از انتقال دامنه، دیگر میزبان پیشین به آن دسترسی نخواهد داشت. البته یک میزبان می تواند در زمان انتقال دامنه همکاری های لازم را انجام ندهد. در این صورت دیگر شما نمی توانید انتقال دامنه را انجام دهید. زیرا نیاز به کسب اجازه از طرف نماینده را خواهید داشت. در ادامه با دهاستینگ با آموزش انتقال دامنه همراه باشید.

شرایط انتقال دامنه

در انتقال دامنه می بایست به یک سری مسائل توجه لازم را داشت. هر کاربر نمی تواند تحت هر شرایطی دامنه را منتقل کند. انتقال دامنه دارای قوانین و شرایط خاصی می باشد. مالکان دامنه تنها تحت آن شرایط می توانند انتقال دامنه خود را انجام دهند. بطور مثال برای دامنه های ملی نیاز به دسترسی ایرنیک می باشد. برای دامنه های بین المللی نیاز به کد انتقال و قفل دامنه می باشد.

انتقال دامنه ملی

منظور از انتقال دامنه ملی انتقال از یک میزبان و نماینده به یک میزبان و نماینده دیگر است. همانطور که در قوانین ثبت دامنه ملی توضیح داده شده است، تنها یک سامانه ملی برای این امر وجود دارد. پس تمام میزبانان دیگر نماینده این سامانه هستند.

شرایط انتقال دامنه ملی

به منظور انتقال یک دامنه ملی مثل ir می بایست تنها به حساب کاربری خود در ایرنیک دسترسی داشته باشید. داشتن دسترسی به حساب کاربری در سامانه ایرنیک و مالکیت کامل یک دامنه در این حساب کاربری به شما این اجازه را می دهد تا انتقال دامنه را انجام دهید. مواردی که می بایست در انتقال دامنه های ملی در نظر داشت به شکل زیر است:

  • دسترسی کامل به حساب ایرنیک
  • ۶۰ روز از ثبت دامنه، تمدید دامنه و انتقال دامنه گذشته باشد
  • دامنه در وضعیت فعال باشد
  • عدم نیاز به هماهنگی با میزبان فعلی

دامنه های ملی کد انتقال ندارند و تنها می بایست به شناسه ایرنیک دسترسی داشته باشند

آموزش انتقال دامنه ملی

جهت انتقال دامنه ملی می بایست به میزبانی که دامنه خود را منتقل می کنید اطلاعات را بررسی کنید. هر میزبان برای ثبت دامنه، تمدید دامنه و انتقال دامنه یک شناسه ایرنیک دارد. این شناسه ایرنیک می بایست در روابط مالی، فنی و اداری ثبت شود.

آموزش انتقال دامنه ملی

آموزش انتقال دامنه ملی

جهت انتقال دامنه ملی ابتدا وارد حساب کاربری خود در سامانه ایرنیک به آدرس اینترنتی nic.ir وارد شوید. سپس در منوهای بالا بر روی شناسه رفته و گزینه مشخسه های شناسه را کلیک کنید. با این کار وارد پروفایل شناسه ایرنیک خود می شوید.

آموزش انتقال دامنه ملی

آموزش انتقال دامنه ملی

در این قسمت بخشی با نام رابط های محاز وجود دارد که روابط شناسه شما را مشخص کرده است. البته اصلاً پیشنهاد نمی شود که این قسمت بر روی همه تنظیم شده باشد. اما بطور موقت ایرادی ندارد. در این قسمت کافیست بر روی دکمه مدیریت رابط های مجاز کلیک کنید.

آموزش انتقال دامنه ملی

آموزش انتقال دامنه ملی

در این قسمت می بایست طبق تصویر فوق روابط اداری، فنی و مالی را بر روی خودم و نمایندگان قرار دهید. به این صورت بطور خودکار در انتقال دامنه به یک میزبان دیگر، بصورت سیستمی شناسه نماینده در این قسمت ها وارد می شود. این کار باعث می شود تا بتوانید دامنه خود را در میزبان موردنظر مدیریت کنید.

در نهایت انتقال دامنه ملی معمولاً حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده انجام می شود و می بایست دقت داشته باشید که در انتقال دامنه هزینه یکسال تمدید را باید بپردازید. این تمدید به زمان باقی مانده اضافه خواهد شد.

انتقال دامنه بین المللی

انتقال دامنه های بین المللی کمی متفاوت تر از دامنه های ملی است. بطور مثال اگر شما یک هاست مخصوص وردپرس از یک میزبان تهیه کرده اید و می خواهید دامنه را هم به همان میزبان منتقل کنید، نیاز به کد انتقال و قفل آزاد انتقال دارید.

شرایط انتقال دامنه بین المللی

منظور از دامنه های بین المللی دامنه هایی مثل com می باشد. جهت انتقال این دامنه ها می بایست دسترسی کامل به دامنه در یک میزبان داشته باشید. قبلاً گفته شده بود که برای انتقال دامنه بین المللی می بایست با میزبان در ارتباط باشید. اگر میزبان ابزارهایی جهت دریافت کد انتقال دامنه و آزادسازی قفل ثبت دامنه در حساب کاربری شما قرار داده باشد نیازی به هماهنگی با آن ها نیست.

  • ۶۰ روز از ثبت دامنه، تمدید دامنه و انتقال دامنه گذشته باشد
  • کد انتقال دامنه را دریافت کرده باشید
  • قفل دامنه باز باشد
  • دامنه در وضعیت فعال باشد

آموزش انتقال دامنه بین المللی

جهت انتقال دامنه بین المللی مثل com در اولین گام می بایست مطمئن شوید که ۶۰ روز از ثبت یا تمدید یا انتقال دامنه گذشته باشد. در هویز دامنه Domain Satus می بایست Active باشد. در گام بعدی می بایست اقدام به دریافت کد انتقال دامنه کنید. اگر در ابزارهای مدیریت دامنه نیست از طریق تیکت از میزبان خود جویا شوید. پس از آن مطمئن شوید قفل دامنه باز باشد.

آموزش انتقال دامنه بین المللی

آموزش انتقال دامنه بین المللی

در نهایت به میزبان موردنظر جدید خود رفته و به قسمت انتقال دامنه در حساب کاربری خود بروید. نام دامنه خود را وارد کرده و کد انتقال را نیز وارد کنید. پس از آن می بایست هزینه تمدید یکسال دامنه خود را واریز کنید.

در انتقال دامنه هزینه یکسال تمدید می بایست واریز شود. این تمدید به زمان باقی مانده شما اضافه خواهد شد.

پس از آن در انتقال دامنه های بین المللی می بایست بین ۵ تا ۱۰ روز کاری منتظر بمانید تا دامنه از یک رجیستر یا نماینده به یک رجیستر یا نماینده دیگر منتقل شود. معمولاً اگر رجیستری ها یکسان باشند انتقال دامنه سریعتر انجام می شود.

شما عزیزان می توانید با انتقال دامنه و خرید هاست پرسرعت از مجموعه دهاستینگ، در صورت وجود هر گونه مشکل یا سوال در این موارد با شماره تماس های تلفن این مجموعه تماس بگیرید یا از طریق چت آنلاین و تیکت به کارشناسان بخش فروش و فنی ارتباط داشته باشید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۲ دیدگاه. Leave new

  • تینا شاپ
    2021/05/31 22:18

    سلام حالتون خوبه من دامنم تموم شد یادم رفت تمدید کنم یکی دیگه ثبت کرده چیکار کنم دوباره ثبتش کنم

    پاسخ
    • درود بر شما،
      دامنه ای که توسط شخصی ثبت یا تمدید یا منتقل شود و مالک آن باشد را نمی توانید مجدد ثبت کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست