با استفاده از آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین خواهید توانست تغییر دامنه اصلی سایت را در دایرکت ادمین انجام دهید. تغییر دامنه در دایرکت ادمین بسیار ساده است بخصوص در نسخه های جدید این پنل که رابط کاربری بسیار حذاب تر و بهتر شده است. آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین در این مقاله بصورت کامل بصورت تصویری توضیح داده خواهد شد.

در آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین خواهید آموخت:

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین Directadmin

تغییر دامنه اصلی هاست یکی از دغدغه های بسیاری از کاربران و مدیران سایت ها می باشد. بعضاً پیش می آید که طراحی سایت با دامنه ای انجام می شود و بعداً نیاز است دامنه تغییر یابد یا دامنه جدیدی جایگزین آن شود. در گذشته هیچگاه امکان تغییر دامنه هاست توسط کاربران مقدور نبود. اما در نسخه های جدید و امکانات جدید هر پنل این امکان اضافه شده است.

کاربران یا مدیران سایت ها یا طراحان سایت خود می توانند در صورتی که از پنل دایرکت ادمین در هاست خود استفاده می کنند، دامنه را تغییر دهند. این امر باعث شده تا دیگر نیازی به بررسی و تایید کارشناسان آن میزبانی وب نباشد و این امر به یک امر معمول تبدیل شود.

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین یک پنل مدیریتی هاست می باشد که یکی از پنل های محبوب و قدیمی به شمار می رود. این پنل که به سه حالت روت، ریسلر و یوزر تقسیم می شود نواحی مختلفی با دسترسی های متفاوت هر یک از این گروه کاربری ارائه می دهد. با آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین با دهاستینگ همراه باشید.

در اصل می توان گفت دایرکت ادمین یکی از سبک ترین، کم هزینه ترین و ساده ترین پنل های کاربری میان هاستینگ ها می باشد که البته امروزه بدلیل پیشرفت چشم گیر سی پنل، این پنل خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد. با این حال نسخه های جدید این پنل مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار میگیرد.

دلیل تغییر دامنه در هاست دایرکت ادمین

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا نیاز شود یک دامنه تغییر یابد، از دسترس خارج شدن آن است. گاهاً پیش می آید که بطور مثال یک هاست اروپا توسط یک کاربر تهیه می شود و در سال بعد دامنه در زمان خود تمدید نمی شود. اطلاعات هاست قابل ریستور است اما دامنه ای که توسط شخص دیگری ثبت شود دیگر نمی توان مجدد ثبت کرد یا پس گرفت.

از این رو این امر باعث می شود تا نیاز به آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین شود. در حالات دیگر برخی طراحان وب سایت ها را در دامنه های موقتی طراحی می کنند و پس از آن قصد دارند تا دامنه اصلی را جایگزین دامنه موقت کنند که در این صورت هم نیاز به تغییر دامنه اصلی هاست دایرکت ادمین می شود.

در برخی حالات هم کاربران بصورت سلیقه ای و با دلایل شخصی می خواهند دامنه خود را تغییر دهند که در این شرایط در صورتی که هاست دایرکت ادمین داشته باشند می توانند با استفاده از آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین توسط خودشان این کار را انجام دهند.

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

جهت تغییر دامنه اصلی هاست دایرکت ادمین می بایست ابتدا وارد پنل دایرکت ادمین در هاست شد. پیشتر در وبلاگ آموزشی دهاستینگ در آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین نحوه ورود به هاست دایرکت ادمین را توضیح داده ایم.

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

پس از آن که وارد حساب کاربری خود در دایرکت ادمین هاست شدید، گزینه ای طبق تصویر فوق وچود دارد به نام Account Manager. کافیست موس خود را بر روی این گزینه برده و از زیرمنو های آن بر روی گزینه Domain Setup کلیک کنید.

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

پس از آن که بر روی گزینه Domain Setup کلیک کردید با چنین محیطی مطابق تصویر فوق روبرو خواهید شد. در این قسمت کافیست تا بر روی تیک گزینه دامنه موردنظرتان کلیک کنید. سپس از دکمه های بالا بر روی دکمه آبی رنگ Rename Domain کلیک کنید.

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

در مرحله بعدی ابتدا می بایست در قسمت Old Domain دامنه قبلی خود را انتخاب کنید. پس از آن در کادر New Domain دامنه جدید موردنظرتان را وارد کنید. پس از آن در نهایت می بایست بر روی دکمه Rename آبی رنگ در انتهای این کادر کلیک کنید.

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین

در صورتی که دامنه جدید شما معتبر وارد شده باشد و مشکلی در تغییر دامنه اصلی هاست دایرکت ادمین وجود نداشته باشد، مطابق تصویر فوق پیامی مبنی بر این که با موفقیت انجام شده است مشاهده خواهید کرد. همچنین خواهید دید که دامنه موردنظر شما تغییر کرده است.

پس از تغییر دامنه چه باید کرد؟

دقت داشته باشید که اگر طبق آموزش تغییر دامنه هاست دایرکت ادمین عمل کرده اید و در هاست شما پیش از انجام این عملیات سایتی بر پا بوده است، می بایست دیتابیس سایت خود را ویرایش کرده و دامنه ها را در آن قسمت هم اصلاح کنید. برای وردپرس پیشتر در وبلاگ آموزشی دهاستینگ رفع مشکل از کار افتادن وردپرس بعد از تغییر آدرس توضیح داده شده است.

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس از دهاستینگ در صورت تمایل به تغییر دامنه در بخش پشتیبانی فنی تیکت ارسال کنید تا کارشناسان این موارد را برای شما انجام دهند. تغییر دامنه در هاست های دایرکت ادمین و سی پنل کاملاً قابل انجام بوده و هزینه و زمان بر نمی باشد.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۲ دیدگاه. Leave new

  • ساعد رمضانی
    2024/03/23 19:12

    سلام. من این کارو انجام دادم ولی باز هم دامنه جدید باز می کنم میره دامنه قبلی. چکار باید انجام بدم؟

    پاسخ
    • درود بر شما، دقت کنید در دیتابیس هم دامنه تغییر کرده باشد و در نهایت کش مرورگرتان را تخلیه و مجدد چک کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست