با آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین می توانید پروتکل امنیتی https را روی سایتی که هاست دایرکت ادمین دارد فعال کنید. فعالسازی SSL در تمام هاست هایی که سرورشان قابلیت نصب پروتکل امنیتی SSL را داشته باشد قابل نصب و راه اندازی بوده و در وب سایت های مختلف امکان استفاده از آن وجود خواهد داشت.

در آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین خواهید آموخت:

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین هاست

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین یکی از اموری است که مدیران و طراحان سایتی که هاست دایرکت ادمین تهیه می کنند می بایست بلد باشند. دایرکت ادمین همچون پنل های دیگر در یک سرور قابلیت نصب و راه اندازی SSL را دارد. این راه اندازی معمولاً توسط هاستینگ ها یا میزبانان وب انجام می شود اما بعضاً روش های فعالسازی در سرور بصورت خودکار در هر روز از هفته یا ماه می باشد.

در صورتی که لزوم استفاده از فعالسازی SSL در دایرکت ادمین فورس باشد، می بایست این مسئله توسط کاربر یا کارشناس میزبانی وب بصورت دستی اجرا شود. این اجرای دستی تفاوت چندانی با اجرای خودکار سرور و افزونه آن ندارد اما بنا به درخواست لحظه ای بصورت دستی می تواند انجام پذیرد.

SSL چیست؟

SSL یا Security Socket Layer یک پروتکل امنیتی است که اکثراً آن را با نام https در ابتدای آدرس سایت ها می شناسیم. پیشتر در این مورد مفصل در آموزش فعالسازی SSL در دهاستینگ توضیح داده ایم. این پروتکل امنیتی با کد گذاری داده ها و انتقال آن ها، امنیت اطلاعات سایت را بدلیل مشکلاتی همچون سرقت اطلاعات یا فیشینگ افزایش می دهد.

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین یک کنترل پنل مدیریت هاست بسیار قدیمی و محبوب می باشد که بدلیل هزینه های کمتر لایسنس برخی از هاستینگ ها از این کنترل پنل ها استفاده می کنند. البته این کنترل پنل پردازش های سبک تری نسبت به سی پنل انجام می دهد و هزینه و انرژی کمتری برای نگهداری نیاز دارد.

در آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین خواهیم گفت که چگونه وارد یک کنترل پنل هاست دایرکت ادمین شویم و بتوانیم با استفاده از منوها و دسترسی هایی که به کاربران می دهد آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین را انجام دهیم. به همین جهت با دهاستینگ همراه باشید.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

جهت آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین ابتدا می بایست وارد کنترل پنل دایرکت ادمین هاست خود شویم. ورود به این پنل نسبت به پنل هایی مثل سی پنل یا پلسک متفاوت بوده و پورت دیفالت آن ۲۲۲۲ می باشد. در صورتی که این پورت بر روی پیشفرض باشد به شکل mysite.com:2222 یا با وارد کردن IP و این پورت می توانیم وارد شویم.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

ورود به دایرکت ادمین

در این قسمت با صفحه ورود دایرکت ادمین مواجه خواهید شد. دقت داشته باشید که در این آموزش دایرکت ادمین اخرین نسخه می باشد. طبق اطلاعاتی که میزبان شما در اختیارتان قرار داده است می بایست در این قسمت نام کاربری و رمز عبور هاست خود را وارد کنید و بر روی دکمه Sign In To Account کلیک کنید.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین - ورود به دایرکت ادمین

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین – ورود به دایرکت ادمین

پس از آن که وارد دایرکت ادمین هاست خود شدید، دقت داشته باشید که اگر سرور مجازی دارید و دایرکت ادمین شما ریسلری است، می بایست بر روی حالت یوزر باشید یا در قسمت لیست یوزر ها در یوزر خود لاگین کرده باشید.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین - داشبورد

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین – داشبورد

پیشخوان دایرکت ادمین

پس از آن که وارد پیشخوان دایرکت ادمین خود شدید می بایست در قسمت منو های بالا بر روی Account Manager رفته و بر روی گزینه SSL Certificates کلیک کنید. این آیتم تمام گزینه های SSL را در هاست شما دارد و به شکل های مختلف می توانید آن را فعال کرده و استفاده کنید.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین - مدیریت اکانت

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین – مدیریت اکانت

SSL Certificates در دایرکت ادمین

پس از آن که بر روی گزینه SSL Certificates در هاست لینوکس خود در دایرکت ادمین کلیک کردید، وارد قسمت مدیریت SSL می شوید. در این قسمت چند بخش مختلف جهت فعالسازی SSL وجود دارد.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین - SSL Certificates

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین – SSL Certificates

ما با توجه به این که سرور اصلی از lets encrypts یا هر سرویس دهنده دیگری استفاده می کند و بر روی سرور و هاست ها فعال است، وارد قسمت Free & automatic certificate from Let’s Encrypt می شویم.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین - SSL Certificates

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین – SSL Certificates

: نام دامنه یا آدرس سایت می باشد. بصورت پیشفرض صحیح است و نیازی به تغییر ندارد.
Key Size (bits): اندازه کلید های پروتکل امنیتی در کدگذاری ها را دارد که پیشنهاد می شود بر روی ۲۰۴۸ قرار دهید، ممکن است برخی سرور ها قدرت بیشتر از این را نداشته باشند.
Certificate Type: نوع سرتیفیکیت پروتکل SSL است که توسط سرور بر روی پیشفرض قرار داده شده است و نیازی به تغییر ندارد.
Selected entries: درخواست های انتخاب شده برای هر آدرس اینترنتی از دامنه های شما می باشد.

فعالسازی SSL Lets Encrypt در دایرکت ادمین

پس از آن که قسمت های مورد نظر را طبق توضیحات داده شده انتخاب کردید، می بایست بر روی دکمه Save کلیک کنید. در این قسمت می توانید از گزینه Lets Encrypt Certificates Entries کلیک کنید تا تمام درخواست های آدرس های اینترنتی در سایت شما برای SSL فعال شود.

فعالسازی SSL Lets Encrypt در دایرکت ادمین

فعالسازی SSL Lets Encrypt در دایرکت ادمین

با کلیک بر روی دکمه Save کمی زمان می برد تا نتیجه همان لحظه به شما داده شود. اگر خطایی در نتیجه اعلام شده داشتید بهتر است در قسمت Select Entries ها تنها آدرس اصلی دامنه را انتخاب کنید. نتیجه موفقیت آمیز به شکل تصویر نمایان خواهد شد.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

پس از آن که این قسمت در سمت راست صفحه به شما نمایش داده شد، بطور خودکار ریدایرکت می شود به قسمت Paste a pre-generated certificate and key. در این قسمت کلید های این SSL به شما نمایش داده می شود. می توانید در قسمت اول مشخص کنید که این SSL بصورت خودکار تمدید نشود.

غیرفعالسازی تمدید خودکار SSL در دایرکت ادمین

غیرفعالسازی تمدید خودکار SSL در دایرکت ادمین

در قسمت پایین تر نام دامنه ای که SSL برای آن فعال شده است ذکر شده و در میزان دوره ای فعال بودن این SSL نیز درج شده است. در نهایت کافیست بر روی کمه Save در پایین ترین قسمت این صفحه کلیک کنید تا عملیات بصورت کامل انجام شود.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

پس از آن که بر روی دکمه Save کلیک کنید، این عملیات بصورت کامل انجام و تکمیل می شود و دیالوگ باکسی جهت نمایش نتیجه این درخواست شما نشان می دهد. در این پیام گفته شده که تا چند روز دیگر این SLL فعال و قابل استفاده خواهد بود و بصورت خودکار مجدد فعال می شود.

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

آموزش فعالسازی SSL در دایرکت ادمین

آموزش غیرفعالسازی SSL در دایرکت ادمین

در صورتی که قصد داشته باشید به هر دلیلی SSL را در هاست خود غیرفعال کنید، کافیست مجدد در داشبورد هاست دایرکت ادمین خود به Account Manager رفته و بر روی گزینه SSL Certificates کلیک کنید. در این قسمت مطابق تصویر بر روی دکمه نارنجی رنگ Disable SSL کلیک کنید.

آموزش غیرفعالسازی SSL در دایرکت ادمین

آموزش غیرفعالسازی SSL در دایرکت ادمین

شما عزیزان می توانید در صورتی که هاست دانلود یا بکاپ دایرکت ادمین از دهاستینگ تهیه کردید، از طریق تیکت به بخش پشتیبانی اعلام کنید تا SSL برای شما در این سرویس ها نصب و فعال شود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست