با آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل خواهید توانست انتقال یک ایمیل به ایمیل دیگر را انجام دهید. Forward کردن ایمیل در Cpanel امری بسیار آسوده بوده است که به شما این امکان را می دهد تا ایمیل های دریافتی در هاست سی پنل خود را به ایمیلی خارج از هاست سی پنل خود منتقل کنید.

در آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل خواهید توانست:

آموزش فوروارد ایمیل در هاست سی پنل

استفاده ایمیل در هاست یکی از امکاناتی است که هر کسی از آن چشم پوشی نمی کند و همیشه بدنبال استفاده از آن هستند. ارسال و دریافت ایمیل های سازمانی در یک هاست امری بسیار مهم می باشد. اما همانطور که میدانید بررسی ایمیل ها در هاست به سادگی بررسی ایمیل ها در سرویس دهنده هایی مثل گوگل و یاهو نیست. این مسئله باعث شده است تا افراد بدنبال روش های دیگری برای استفاده از ایمیل های هاست باشند.

بطور مثال آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook که در وبلاگ دهاستینگ داده شده است یکی از روش هایی است که افراد راحت تر به ایمیل های هاست خود دسترسی داشته باشند. از این رو استفاده از نرم افزارهایی مثل اوتلوک و اتصال ایمیل ها به آن هم کمی دشوار به نظر می رسد. این مسئه باعث شده است تا فوروارد ایمیل در هاست و آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل مهم تر از پیش باشد.

آموزش ساخت ایمیل در هاست سی پنل

آموزش ساخت ایمیل در هاست سی پنل از جمله عملیاتی است که بدون علم و دانش خاصی قابل انجام است. پس از آن که وارد هاست سی پنل خود شدید در بخش Email باید بر روی گزینه Email Accounts کلیک کنید و در صفحه مربوطه گزینه Create را زده و ایمیل موردنظرتان را بسازید.

آموزش ساخت ایمیل در هاست سی پنل

آموزش ساخت ایمیل در هاست سی پنل

دقت داشته باشید که طبق آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل، ابتدا می بایست ایمیل موردنظر خود را ساخته باشید تا بتوانید عملیات فوروارد را بر روی آن انجام دهید. آموزش ساخت ایمیل در هاست سی پنل پیش تر در بخش وبلاگ دهاستینگ بصورت کامل توضیح داده شده است. در صورت نیاز به آن مراجعه کنید و طبق آموزش ایمیل خود را ایجاد کنید.

فوروارد ایمیل چیست؟

شاید از عنوان این آموزش برایتان سوال ایجاد شود که اصلاً فوروارد ایمیل به چه معناست. Forward در زبان انگلیسی به معنای رو به جلو بودن می باشد. قطعاً با این واژه در اپلیکیشن های پیام رسان آشنایی دارید. با فوروارد یک پیام در این اپلیکیشن ها می توانید یک نسخه کپی از آن پیام را به شخص دیگری ارسال کنید.

در آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل منظور از فوروارد دقیقاً همین می باشد. ارسال یک نسخه کپی از ایمیل به ایمیل دیگر. زمانی که شما یک فورواردر در ایمیل هاست خود مشخص می کنید، هر ایمیلی که در آن ایمیل دریافت شود یک نسخه کپی از آن هم به ایمیل فورواردر ارسال می شود.

این باعث می شود به جهت بررسی اینباکس یا قسمت ایمیل های دریافتی هربار وارد وبمیل یا هاست خود نشوید و ایمیل دریافتی را در یک ایمیل شخصی هم مشاهده کنید. دقت داشته باشید که باز هم جهت ارسال پاسخ به آن ایمیل باید وارد هاست خود شوید اما حداقل ایمیل های دریافتی غیر مهم یا بدون نیاز به پاسخ را به راحتی دریافت خواهید کرد. با دهاستینگ با آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل همراه باشید.

آموزش Forward ایمیل در Cpanel

با توجه به توضیحات داده شده در آموزش فوروارد ایمیل در هاست سی پنل به جهت این که بتوانید یک ایمیل در هاست خود را به ایمیل دیگری فوروارد کنید، ابتدا باید ایمیل موردنظرتان را در هاست خود ساخته باشید. پس از آن در سی پنل از بخش Email باید بر روی گزینه Forwarders کلیک کنید.

آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

پس از آن که بر روی Forwarders در سی پنل کلیک کردید وارد صفحه مخصوص فوروارد اییمل می شوید. در این قسمت با دو گزینه روبرو خواهید شد، Add Forwarder و Add Domain Forwarder. اگر طبق این آموزش بخواهیم عمل کنیم قطعاً به دنبال گزینه Add Forwarder هستیم برای آن که بتوانیم یک ایمیل را فوروارد کنیم. اما اگر بخواهیم تمام ایمیل های یک دامنه را فوروارد کنیم می توانیم از گزینه Add Domain Forwarder استفاده کنیم.

آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

در صورتی که بر روی گزینه Add Forwarder کلیک کنید وارد صفحه مخصوص فوروارد ایمیل می شوید. در این قسمت ابتدا باید ایمیلی که ساخته اید و قصد دارید فوروارد شود را وارد کنید و در ادامه ایمیل موردنظر که قصد دارید یک نسخه کپی از آن ار در آن جا دریافت کنید وارد کنید.

آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

بطور مثال ما در این قسمت ایمیل info که قبلاً ساخته بودیم را وارد کرده ایم تا یک نسخه از دریافتی های خود را به ایمیل شخصی ما که در یاهو است را ارسال کند. در این قسمت تنها کافیست بر روی دکمه Add Forwarder کلیک کنیم.

آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

آموزش فوروارد تمام ایمیل های یک دامنه در سی پنل

در صورتی که شما یک هاست اروپا یا ایران دارید و می خواهید تمام ایمیل های یک دامنه خود را فوروارد کنید، در روش پیشین شما می توانید ایمیل های هاست خود را به ایمیل شخصی خود فوروارد کنید. اما در این روش می توانید ایمیل های یک دامنه را به دامنه دیگر فوروارد کنید. بدین منظور در سی پنل از بخش Email بر روی Email Forwarders کلیک کنید.

آموزش فوروارد تمام ایمیل های یک دامنه در سی پنل

آموزش فوروارد تمام ایمیل های یک دامنه در سی پنل

در این قسمت پس از آن که بر روی دکمه آبی رنگ Add Domain Forwarder کلیک کردید، وارد قسمت مربوطه خواهید شد. در این صفحه باید ابتدا دامنه موردنظر خود را انتخاب کنید و در کادر مقابل دامنه دیگرتان را وارد کنید.

آموزش فوروارد تمام ایمیل های یک دامنه در سی پنل

آموزش فوروارد تمام ایمیل های یک دامنه در سی پنل

در نهایت می بایست بر روی دکمه Add Domain Forwarder کلیک کنید تا این آیتم برای شما اضافه شود. شما عزیزان در صورتی که در مورد آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل سوال یا مشکلی دارید می توانید در بخش پشتیبانی دهاستینگ تیکت ارسال کنید تا کارشناسان فنی شما را راهنمایی کنند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست