در حال حاضر در دنیای مجازی، مدیران وب سایت ها می کوشند تا در زمینه فعالیت خود به بهترین نتایج سئو برسند. اما در ابتدا موردی که می تواند فکر یک مدیر وب سایت را مشغول کند این است که آیا واقعا نیاز به بهینه سازی وب سایت خود دارد یا خیر یا اینکه ابتدا وضعیت سئو وب سایت خود را مورد سنجش قرار دهد. فاکتورهای بسیار زیادی برای سنجش سئوی وب سایت وجود دارد که معرفی شده اند ولی گوگل هنوز فاکتور رسمی برای سنجش سئوی وب سایت مشخص نکرده است. برخی از این ابزار ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

Google keyword-planner: این سرویس قبلا توسط گوگل وجود داشته است که در حال حاضر جایگزین سرویس جدید و قدرتمند تری شده است. وظیفه این سرویس تشخیص میزان بازدید کلمات کلیدی است. این سرویس می تواند کلمات کلیدی شما را دریافت کرده و بازدیدهای کلمات را بین مقادیری مثل ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بازدید مشخص می کند. همچنین این امکان را دارد تا علاوه بر دریافت کلمه کلیدی شما، کلمات کلیدی مشابه و پربازدید را به شما پیشنهاد دهد. مزیت این سرویس این است که می توانید کلمات کلیدی که بر روی آن در سئو کار می کنید را مورد سنجش قرار دهید و در صورتی که این کلمات از بازدید مناسبی برخوردار نیستند، زمان خود را بر روی آن ها هدر ندهید.

OpenSiteExplorer: این ابزار توسط شرکت MOZ طراحی شده است. MOZ مخفف Mozilla هست که مرورگرهای فایرفاکس را ارائه می دهد. این ابزار وب سایت شما را تحلیل می کند و مقادیری مثل پیج آتوریتی و دومین آتوریتی را به شما نمایش می دهد. دقت داشته باشید که این سرویس محدودیت دارد و در روز فقط ۵ بار می توانید از این خدمات استفاده کنید. البته می توانید با پرداخت هزینه این محدودیت را از حساب کاربری خود برداشته و بطور مداوم از امکانات بیشتری استفاده کنید.

PINGDOM TOOLS: همانطور که از نام این ابزار پیداست(پینگ)، تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال می شود تا سایت بارگزاری شود را مورد بررسی قرار می دهد. این ابزار به شما پس از طراحی سایتتان کمک شایانی می کند تا از بهینه بودن آن مطلع شوید. در بهینه سازی سایت باید این تعداد سرورها به حداقل برسد تا وب سایت در کمترین زمان بدون فشار به سرور بارگزاری شود. افزونه ها و کد هایی که استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید تا این اعداد به حداقل برسند.

Page speed Insight: این بازار نیز توسط گوگل ارائه شده است و وظیفه این را دارد تا وب سایتی را تحلیل کرده و در نهایت گزارشی منوط بر کاهش سرعت آن چاپ کند. عواملی که سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد را می توانید توسط این سرورس پیدا کنید. البته این را در نظر داشته باشید که آی پی های ایرانی توسط این سرویس دهنده بسته شده و از آی پی های غیرایرانی باید استفاده کرد. البته ابزارهای مشابه دیگر هم در این زمینه وجود دارد.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست