اولین CMS دنیا در سال ۱۹۹۵ در سازمانی به نام CNET طراحی شد.سی نت  شرکتی بود که مطالب زیادی از طریق وب­سایتش منتشر می­کرد و نیاز شدیدی به یک سی ام اس داشت.

تاریخچه پیدایش مدیریت محتوا

تاریخچه پیدایش مدیریت محتواسی نت این نرم افزار را با نام Vignette منتشر کرد. ویگ نت به شما اجازه می­داد تا قالبی برای نمایش سایت خود ایجاد کنید. در سال ۱۹۹۸ شرکت مشاوره ای Pencom Web Works  سیستم Metaphoria Data Transformation Server را معرفی کرد که به برنامه­نویسان جاوا این اجازه را می­داد که نرم­افزارهایشان، محتوا را به صورت خروجی در کانال های مختلف به این سرور بفرستند. این محصول در آینده با استقبال خوبی مواجه نشد و امروزه واژه سی ام اس برای سیستم های نشر مطلب در سایت ها یا website publishing systems  و سیستم های مدیریت محتوا به کار می‌رود.

سیستم های مدیریت محتوای بسیار زیادی وجود دارد که با چند زبانه بودن خود باعث شده تا محبوبیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کنند. سیستم های مدیریت محتوای مطرح دنیا شامل وردپرس، جوملا، نیوک، دروپال و چندی دیگر است که محبوب ترین آنها وردپرس می باشد که امروزه نقش مهمی در طراحی سایت دارد.

سیستم های مدیریت محتوی یا سی ام اس ها این امکان را به ما میدهند تا بر اساس نیازهایمان یکی از آنها را انتخاب کنیم و با نصب آن بر روی هاست خود از امکانات آن برخوردار شویم. سیستم های مدیریت محتوا بهترین ویژگی که دارند این است که می توانیم قالب سایت خود را که از قبل طراحی شده بر روی آن پیاده سازی کنیم و آنها را بسته به میل خود ویرایش کنیم.

مدیریت مطالب هم مهم ترین ویژگی سیستم های مدیریت محتوا است که به ساده ترین شکل ممکن قابل انجام است. این سی ام اس ها معمولا حجم نسبتا کمی دارند و می توانید بطور نا محدود و کاملا رایگان از برخی از آنها استفاده کنید.


سیستم مدیریت محتوا : CMS= Content Management System


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست