با استفاده از آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین می توانید ریدایرکت صفحه ای در سایت را در دایرکت ادمین انجام دهید. ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ و ریدایرکت ۳۰۳ در دایرکت ادمین به سادگی قابل انجام است. با آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین هاست خود هر صفحه ای را به هر صفحه ای که قصد دارید می توانید هدایت کنید.

در آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین خواهید آموخت:

آموزش ایجاد ریدایرکت در هاست دایرکت ادمین

ریدایرکت عملیاتی است که بعضاً مدیران سایت ها به هر دلیلی قصد انجام آن را دارند. گاهاً ممکن است بخواهید تا از طریق هاست خود صفحه ای را به صفحه دیگر ریدایرکت کنید. این ریدایرکت به روش های مختلفی قابل انجام می باشد. قطعاً ساده ترین، سریع ترین و دقیق ترین روش اقدام از طریق هاست می باشد.

فرض کنید شما یک هاست وردپرس پرسرعت دارید. البته که از طریق افزونه ها می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. اما ممکن است از طرفی هم نخواهید تنها برای یک ریدایرکت یک افزونه جدید نصب کنید. اینجاست که امکانات هاست دایرکت ادمین شما به دادتان می رسد.

ریدایرکت چیست؟

ریدایرکت یا redirect به معنای تغییر مسیر می باشد. زمانی که شما نخواهید صفحه ای را حذف کنید اما قصد دارید تا کاربران با ورود به آن صفحه به صفحه دیگری منتقل شوند، نیاز به ریدایرکت دارید. ریدایرکت ها به سئوی شما کمک بسیار زیادی می کنند. در این مورد در ادامه آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین توضیحاتی خواهیم داد.

در اصل ریدایرکت کاربر را از مسیری که دنبال می کند به مسیر دیگری می رساند. البته بسیار مهم است که ریدایرکت یا تغییر مسیر درست انجام شود. در ادامه چند مورد را متذکر می شویم که در ریدایرکت می بایست به آن ها دقت شود. با دهاستینگ همراه باشید.

  • هر دو صفحه قبل و بعد برای ریدایرکت در دسترس باشند
  • پس از انجام ریدایرکت مطمئن شویم که ریدایرکت عمل می کند
  • ریدایرکت از یک صفحه به صفحه کاملاً مرتبط انجام شود
  • تعداد ریدایرکت ها نباید زیاد باشد

چرا باید ریدایرکت کنیم؟

برای انجام ریدایرکت حتماً باید دلیل موجهی داشته باشید. در غیر اینصورت ایجاد ریدایرکت تنها یک سردرگمی برای کاربران شما ایجاد می کند. زمانی که صفحه ای برای ما ارزشمند است و نباید آن را حذف کنیم. زیرا حذف آن نمره منفی در سئو بدنبال خواهد داشت ریدایرکت انجام می دهیم.

همچنین زمانی که صفحه ای مدت ها پیش ایجاد کرده ایم اما محتوای آن دیگر ارزشی ندارد و صفحه کامل تری برای آن ایجاد کرده ایم. همچنین کاربران مدام به صفحه قدیمی مراجعه می کنند. این ها مواردی است که ریدایرکت انجام می دهیم. البته اگر کلی بگوییم یکی از مهم ترین ریدایرکت ها در صورت استفاده از ssl، ریدایرکت http به https می باشد.

ریدایرکت از نظر سئو

سئو همیشه یک مسئله بسیار مهمی بوده و هست. در چنین مسائلی مثل ریدایرکت حتماً اول باید به سئو فکر کرد. اگر قرار باشد عملکرد ما نمره منفی از نظر سئو بدنبال داشته باشد، باید از انجام آن صرف نظر کنیم. اماً بعضاً می توان با عملکرد هوشمند و حساب شده بی خیال قصد خود از انجام کاری نشویم.

بسیار مهم است که ریدایرکت های زیادی در سایت خود نداشته باشد. از نظر گوگل ایرادی ندارد اگر ریدایرکتی داشته باشید. اما برایش بسیار مهم است که این ریدایرکت از کجا به کجا زده می شود. اگر صفحه ریدایرکت شده صفحه مهمی نیست و به صفحه مرتبط ریدایرکت می شود، نباید نگران سئو باشید.

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

در دایرکت ادمین همانند همه هاست های دیگر این امکان که ریدایرکت انجام شود وجود دارد. در اولین گام به جهت این که قصد دارید ریدارکتی در هاست دایرکت ادمین خود بزنید وارد کنترل پنل خود شوید. پس از ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین از منوی Account Manager بر روی Site Redirection کلیک کنید.

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

پس از آن که وارد گزینه Site Redirection شدید، مثل همه صفحات ساده دیگر، وارد یک صفحه ساده در دایرکت ادمین خواهید شد. در این صفحه لیست ریدایرکت هایی که قبلاً اضافه کرده اید را می توانید ببینید. جهت اضافه کردن ریدایرکت جدید کافیست بر روی دکمه Create New Redirect کلیک کنید.

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

در این صفحه پس از آن که بر روی دکمه Create New Redirect کلیک کردید، یک پنجره پاپ آپ برایتان باز می شود. در این قسمت می بایست مسیر صفحه فعلی که قصد ریدایرکت را دارید وارد کنید. همچنین به صفحه ای که قصد دارید ریدایرکت شود و در نهایت نوع ریدایرکت را مشخص کنید.

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

Local URL Path: در این قسمت می بایست آدرس صفحه فعلی را وارد کنید. دقت داشته باشید که دیگر دامنه اصلی را وارد نکنید و قبل از آدرس حتماً / باشد.
Redirect Type: در این قسمت نوع ریدایرکت را مشخص کنید. ۳۰۱ دائمی، ۳۰۱ موقتی و ۳۰۲ جایگزین.
Destination URL: در این قسمت هم آدرس صفحه مقصد را وارد کنید که قصد دارید به آن ریدایرکت شود.

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

پس از آن که اطلاعات موردنظرتان را وارد کردید کافیست بر روی دکمه Create کلیک کنید تا با صفحه ای مثل تصویر فوق روبرو شوید.

آموزش حذف ریدایرکت در دایرکت ادمین

جهت حذف یک ریدایرکت ایجاد شده در دایرکت ادمین کافیست در قسمت Account Manager به قسمت Site Redirection مراجعه کنید. در این قسمت لیست ریدایرکت های شما نمایان می شود. کافیست از سمت چپ تیک گزینه انتخاب را زده و بر روی گزینه Delete کلیک کنید.

آموزش حذف ریدایرکت در دایرکت ادمین

آموزش حذف ریدایرکت در دایرکت ادمین

پس از کلیک بر روی دکمه Delete صفحه پاپ آپی برای شما باز می شود. در این صفحه اگر مطمئن هستید قصد حذف ریدایرکت در دایرکت ادمین را دارید بر روی دکمه Delete مجدد کلیک کنید.

آموزش حذف ریدایرکت در دایرکت ادمین

آموزش حذف ریدایرکت در دایرکت ادمین

پس از آن که بر روی دکمه Delete کلیک کردید ریدایرکت شما حذف خواهد شد. دقت داشته باشید که اگر همچنان ریدایرکت برای شما انجام می شود حتماً کش مرورگر خود را خالی کنید یا با دستگاه دیگر مجدد بررسی کنید.

آموزش حذف ریدایرکت در دایرکت ادمین

آموزش حذف ریدایرکت در دایرکت ادمین

شما عزیزان می توانید با خرید هاست پرسرعت از دهاستینگ در صورت وجود هر گونه پرسش درباره آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین در سرویس های خود از طریق تیکت پشتیبانی آن را بپرسید. همچنین می توانید اعلام کنید تا این نوع ریدایرکت ها برایتان انجام شود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست