گاهاً ممکن است هاست یا میزبانی وب شما در پاسخ به پرسش شما که وب سایتتان برایتان باز نمی شود گفته باشند که IP شما مسدود شده است و شما بدنبال دلایل مسدود شدن IP در هاست خود باشید. اگر هنوز نمیدانید که مسدود شدن IP در هاست چه شکلی است، باید بگوییم که هر زمان اتصال اینترنت شما برقرار است و مرورگرتان مشکلی ندارد و تمام وب سایت ها برایتان به راحتی باز می شود اما سایت شما و هاستتان برایتان باز نمی شود، IP شما در سرور مسدود شده است.

دلایل مسدود شدن IP در هاست چیست؟

زمانی که با این مشکل مواجه شده اید، می بایست بدنبال راه کار جهت رفع مشکل باشید. دلایل مسدود شدن IP در هاست می توانید در آن لحظه براحتی رفع شود اما اگر مدام با این خطا مواجه می شود می بایست دلایل مسدود شدن IP در هاست خود را بیابید زیرا در طولانی مدت آزاردهنده می شود و ممکن است شما را دچار مشکل شود. از این رو برخی دلایل مسدود شدن IP در هاست را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • بیش از ۳ یا چندبار ورود اشتباه نام کاربری و رمز عبور هاست: این یک قانون امنیتی در بسیاری از سرور ها می باشد که اگر نام کاربری و رمز عبور خود را بیش از ۳ بار اشتباه وارد کنید باعث می شود تا فایروال سرور شما را یک ربات فرض کند که بدنبال ایجاد مشکلات امنیتی هستید.
    • راه کار: راه کار بسیار ساده است، در ورود نام و رمز عبور هاست دقت کنید. بهتر است جهت ورود به سایت میزبان مراجعه کرده و از طریق حساب کاربری وارد هاست خود شوید تا نیازی به ورود نام کاربری و رمز عبور هاست نباشد و دیگر این اتفاق رخ ندهد.
  • مشکل در مرورگر: گاهاً مرورگر ها و بخش هایی از آن ها ممکن است دچار مشکل شوند. شاید از خود بپرسید که چگونه است که تنها با سایت من مشکل دارد. کوکی ها و کش مرورگر برای هر سایت به شکل جداگانه است و ممکن است فقط با یک سایت به مشکل برخورند.
    • راه کار: کش و کوکی های مرورگر خود را خالی کنید و مجدد ورود به سایت و هاست خود را بررسی کنید.
  • ویروس ها: ویروس ها ممکن است مرورگر و یا حتی دستگاه شما را دچار مشکل کنند و در این حالت فایروال سرور شما را به عنوان یک ربات یا ویروس شناسایی می کند و در هر بار ورود به سایت IP شما را مسدود می کند.
    • راه کار: می بایست با یک نرم افزار آنتی ویروس سیستم خود را اسکن و ویروس ها را قرنطینه و سپس حذف کنید. اگر آنتی ویروس ندارید فایروال و دیفندر ویندوز می تواند کمک حال شما باشند.
  • پورت اشتباه: هر هاست و سرور پورت های متفاوتی جهت ورود دارند. می بایست در حین ورود پورت های صحیح را در انتهای آدرس سایت خود وارد کنید. بطور مثال برای سی پنل از پورت های ۲۰۸۳ یا ۲۰۸۲ استفاده می شود. برای دایرکت ادمین ۱۲۳۴ یا ۲۲۲۲ ممکن است استفاده شود.
    • راه کار: همانطور که پیشتر هم گفته شد بهترین حالت ورود به هاست ورود از طریق حساب کاربری می باشد. همچنین اطلاعات ورود به هاست برای شما توسط میزبان ایمیل می شود که می بایست با استفاده از آن اطلاعات وارد شوید.
  • اتصال های مکرر: بعضاً برخی کاربران سایت و یا قسمت های مختف مدیریتی سایت خود را مدام رفرش می کنند و داده های بسیار بالایی را در لحظه ارسال و دریافت می کنند. این مسئله هم می تواند موجب دلایل مسدود شدن IP در هاست شما شود.
    • راه کار: زمانی که سایت شما در حال انجام عملیات سنگینی از داده های ورودی و خروجی می باشد، فعالیت های خود را کمتر کنید تا سرور شما را مسدود نکند.

چگونه بفهمیم IP ما توسط سرور مسدود شده است؟

هر زمان که سایت شما و هاستتان تنها برای شما باز نمی شود، از مهم ترین دلایل مسدود شدن IP در هاست می باشد. بطور مثال اگر یک هاست ایران تهیه کنید و پس از مدتی متوجه شوید که با کامپیوتر یا لپ تاپ موفق به مشاهده سایت نمی شوید، IP شما توسط سرور مسدود شده است. اما روش هایی نیز برای متوجه شدن این شرایط نیز وجود دارد:

  • مشاهده سایت و ورود به هاست با اینترنت های دیگر
  • مشاهده سایت و ورود به هاست با فیلتر شکن یا وی پی ان ها
  • مشاهده سایت و ورود به هاست با اینترنت اپراتورهای تلفن های همراه دیگر
  • تنها سایت شما برایتان باز نمی شود و تمام سایت ها و هاست های دیگر بدون مشکل لود می شوند
  • دوستان یا آشنایان دیگر سایت را بخوبی مشاهده می کنند اما تنها شما هستید که موفق به مشاهده سایتتان نمی شوید.

آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست