با استفاده از آموزش ویروس یابی در سی پنل و ابزار Antivirus در Cpanel، می توانید هاست خود را از نظر ویروس ها و بد افزار ها اسکن کنید. با استفاده از ویروس یابی در سی پنل بطور مداوم می توانید از این امکان استفاده کنید تا امنیت سایت و هاست خود را برقرار کنید. استفاده از آنتی ویروس هاست یکی از چندین روش بررسی و برقراری امنیت در هاست می باشد.

در آموزش ویروس یابی در سی پنل خواهید آموخت:

آموزش ویروس یابی در سی پنل هاست

پیشتر در مورد برقراری امنیت در یک وب سایت و هاست مقاله هایی در دهاستینگ منتشر شده بود مثل آموزش رمز گذاری پوشه های سی پنل که امری بسیار ضروری و ساده بود. امنیت یکی از مهم ترین پروتکل های نگهداری وب سایت ها است. بطوری که اگر به آن ها توجهی نشود باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

آموزش تغییر سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها در سی پنل نیز یکی از روش های برقراری امنیت در فایل های هاست است که آموزش داده شده است. آموزش ویروس یابی در سی پنل نیز از مهم ترین اقدامات امنیتی است که بد نیست یک مدیر هر چند وقت یکبار آن را در لیست کارهای خود اضافه کند.

آنتی ویروس هاست سی پنل

سی پنل دارای ابزاری در بخش Advanced خود می باشد به نام Virus Scanner. این ابزار می تواند ویروس ها، بد افزار ها، تروجان ها و این گونه تهدید ها را شناسایی کرده و قرنطینه یا حذف کند. در این ابزار امکان بررسی تمام فایل های هاست نیز وجود دارد. این روش یکی از روش های بررسی مسائل امنیتی در یک هاست است.

این نرم افزار بصورت متن باز و جداگانه در یک سرور لینوکس با نام ClamAv نصب و فعال می شود و برای تمام اکانت ها و هاست های درون این سرور قابل استفاده می شود. استفاده از این ابزار توسط کاربران محدودیتی ندارد و هر بار که نیاز داشته باشند می توانند با استفاده از آموزش ویروس یابی در سی پنل کل هاست لینوکس خود را اسکن کنند.

آموزش ویروس یابی در سی پنل

جهت استفاده از این ابزار در هاست سی پنل خود کافیست زمانی که وارد هاست خود شدید، در قسمت Advanced بر روی گزینه Virus Scanner کلیک کنید تا وارد محیط آنتی ویروس هاست سی پنل خود شوید. دقت داشته باشید که استفاده از این ابزار در سی پنل بسیار ساده است و نیازی به انجام عملیات خاص و پیچیده ای ندارد.

آموزش ویروس یابی در سی پنل

آموزش ویروس یابی در سی پنل

اگر این گزینه در هاست یا سرور شما نبود، دقت داشته باشید که اگر سرور مجازی یا اختصاصی دارید باید در قسمت plugins افزونه ClamAv نصب و فعال شود. همچنین اگر نصب و فعال بود اما در برخی اکانت های هاست ها موجود نبود، کافیست یکبار آن را غیرفعال و فعال کنید تا برای اکانت های جدید تر هم اضافه شود.

پس از آن که وارد گزینه Virus Scanner در سی پنل خود شدید، با محیطی بسیار ساده مواجه می شوید که از شما پرسیده می شود که قصد دارید چه قسمتی از هاست خود را مورد بررسی قرار دهید و اسکن کنید. در هر بار پیشنهاد می شود یک به یک گزینه ها را انتخاب کرده و اسکن کنید.

آموزش ویروس یابی در سی پنل

آموزش ویروس یابی در سی پنل

در این قسمت چهار گزینه برای اسکن کردن اطلاعات بر روی هاست شما وجود دارد. هر یک از این چهار گزینه فایل های متفاوتی را از نظر ویروس ها و بدافزار ها اسکن می کند و در هر باره که این اسکن پایان یابد نتیجه آن را به شما اعلام می کند.
Scan Entire Home Directory: کل اطلاعات دایرکتوری Home سی پنل شما را اسکن می کند.
Scan Mail: تمام داده های موجود در ایمیل های هاست شما را اسکن می کند.
Scan Public FTP Space: تمام داده ها نظیر فایل هایی که از طریق FTP به آن ها دسترسی دارد اسکن می شود.
Scan Public Web Space: تمام داده هایی که از طریق وب سایت قابل دسترسی است اسکن می شود.

آموزش ویروس یابی در سی پنل

آموزش ویروس یابی در سی پنل

اگر یکی از گزینه ها را بعنوان مثال گزینه اول که تمام داده های هاست را اسکن می کند را انتخاب کنید مطابق تصویر فوق شروع به اسکن فایل ها می کند و در همان لحظه نتیجه را به شما نشان می دهد که چه میزان فایل مورد بررسی قرار میگیرد و آیا فایل آلوده ای یافت می شود یا خیر.
File: تعداد فایل هایی که اسکن می شود را نشان می دهد.
Data: تعداد داده هایی که اسکن می شود را نشان می دهد.
Scanner Progress: میزان تکمیل شدن اسکن را بطور کلی نشان می دهد.
Infected Files: فایل های آلوده شناسایی شده را نشان می دهد.

آموزش ویروس یابی در سی پنل

آموزش ویروس یابی در سی پنل

در صورتی که هیچ فایل آلوده ای شناسایی نشود، مطابق تصویر فوق پیامی داده می شود که هیچ فایل آلوده ای وجود ندارد. در این حالت بر روی Close کلیک کرده و در صورت تمایل قسمت های دیگر را هم طبق آموزش ویروس یابی در سی پنل اسکن کنید.

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس پرسرعت از دهاستینگ، از بیشترین لایه های امنیتی در سرور برخوردار شوید و در صورت تمایل از ابزار Virus Scanner در سی پنل طبق آموزش ویروس یابی در سی پنل فایل های خود را بدون محدودیت در هاست اسکت کنید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست