با استفاده از آموزش رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس می توانید رفع مشکل رم در وردپرس و افزایش محدودیت رم در وردپرس را براحتی رفع کنید. رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس به سادگی در هاست ها و سایت های وردپرسی قابل رفع می باشند.

در آموزش رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس خواهید آموخت:

آموزش رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس بدلیل محدودیت هایی است که باعث می شود در یک هاست با یک سایت وردپرسی یا حتی سیستم های مدیریت محتوای دیگر مواجه شوید. این محدودیت ها بنا بدلایلی بصورت پیشفرض در تمام هاست های اشتراکی وجود دارد. با آموزش رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس با دهاستینگ همراه باشید.

معنای رم در هاست

RAM مخفف Random Access Memory و در لغت به معنی دستیابی تصادفی به حافظه می باشد. رم حافظه‌ ای قابل خواندن و نوشتن می باشد که اصولاً اطلاعات و داده‌ های مربوط به هر پردازش که می خواهد در سرور اجرا شود، روی RAM قرار می گیرد. میزان رم سروردر مواقعی که کاربر نیاز به اجرای چندین برنامه به طور همزمان یا پردازش های سنگین را دارد تأثیر به سزایی در سرعت پردازش اطلاعات خواهد داشت.

محدودیت رم در هاست

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که یک هاست وردپرس تهیه کنید و متوجه شوید که میزان رم اختصاص شده به این هاست مقدار صحیحی بوده اما در میزان بسیار کمتری دچار خطاهای مربوط به کم بودن رم می شوید. این محدودیت از سوی هاست برای اکانت های اشتراکی در یک سرو راعمال می شود تا بدلیل استفاده های بسیار زیاد سرور را داون نکند.

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس

آموزش رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس عملی بسیار ساده است که در هاست خود می توانید آن را انجام دهید. چندین روش برای رفع چنین خطا یا مشکلاتی وجود دارد. البته رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس معمولاً به شکل زیر نمایان می شود.

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس

در حالت احتمالاً دسترسی به سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود را هم نداشته باشید. فرقی هم نمی کند در هاست ایران باشید یا اروپا، این خطا بدلیل کمبود میزان اختصاص داده شده رم به سایت رخ می دهد. اما چند روش برای رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس وجود دارد.

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق هاست

جهت رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق هاست ابتدا می بایست وارد هاست خود شوید. از طروق مختلف می توان مقدار رم را جهت استفاده افزایش داد.

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق فایل wp-config.php

سپس در سی پنل به File Manager بروید و بدنبال فایل wp-config.php بگردید و آن را Edit یا ویرایش کنید.

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق هاست

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق هاست

پس از آن که این فایل را برای ویرایش باز کردید، کافیست قطعه کد زیر را درون آن قرار دهید. قطعه کد زیر این محدودیت را افزایش می دهد و می توانید مقدار موردنظر خود را به جای آن قرار دهید. دقت داشته باشید که این مقدار بیش از اندازه و بیشتر از منابع هاست شما نباشد:

define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘۵۱۲M’ );

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق فایل php.ini

از طریق فایل php.ini نیز این مورد قابل انجام است. کافیست در پوشه public_html خود بدنبال این فایل با همین نام بگردید و آن را برای ویرایش باز کنید.

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق هاست رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق هاست

پس از آن که فایل php.ini را برای ویرایش باز کردید، کافیست قطعه کد زیر را که مشابه قطعه کد پیشین برای فایل wp-config.php بود را در این فایل قرار داده و آن را ذخیره کنید. در این حالت نیز می توانید مقدار را افزایش دهید:

memory_limit = 1024M

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق MultiPHP INI Editor

در هاست لینوکس با پنل سی پنل قسمتی با این نام در بخش Software وجود دارد. جهت ورود به این بخش طبق تصویر زیر بر روی این آیتم کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات آن شوید.

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق MultiPHP INI Editor

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق MultiPHP INI Editor

پس از آن که وارد محیط MultiPHP INI Editor شدید، طبق تصویر می توانید دو آیتم دامنه و home directory را انتخاب کنید. پیشنهاد می شود برای هر دو این عملیات را انجام دهید.

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق MultiPHP INI Editor

رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس از طریق MultiPHP INI Editor

طبق تصویر فوق آیتمی در این قسمت وجود دارد با نام memory_limit که می توانید مستقیماً از این قسمت این مقدار را افزایش دهید. دقت داشته باشید که کاراکتر M به معنای مگابایت بوده و می بایست پس از عدد شما قرار گیرد و این عدد وارد شده به مگابایت خواهد بود.

شما عزیزان می توانید با ثبت دامنه و تهیه هاست خود از مجموعه دهاستینگ سرویس های مخصوص سیستم مدیریت محتوای خود را تهیه کنید. در صورتی که با مشکل محدودیت رم مواجه شدید آن را در بخش پشتیبانی تیکت کنید تا کارشناسان طبق آموزش رفع خطای Memory Exhausted در وردپرس برایتان رفع کنند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست