امروزه سرعت بخشیدن به وب سایت و زمان لود و بارگزاری سایت بسیار مهم بوده و فعال سازی Gzip در هاست یکی از مهم ترین عوامل افزایش سرعت سایت می باشد که هر وب سایت نیاز است تا از این ویژگی جهت بهبود سرعت سایت خود استفاده کند. بسیاری از مدیران سایت ها شاید در جریان نباشند که این ویژگی در هاست یا سایت آن ها فعال بوده و یا بدرستی عمل می کند یا خیر. بسیاری بر این باورند که این ویژگی می بایست توسط شرکت های هاست یا میزبانی وب فعال شود و دیگر نیازی نیست دست به کاری بزنند که در ادامه نیز به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

Gzip چیست؟

فعال سازی Gzip در هاست

Gzip یک روش فشرده سازی فایل ها می باشد که داده های یک وب سایت را پیش از این که به مرورگر کاربر ارسال کند فشرده می کند که باعث کاهش حجم فایل ها و افزایش سرعت دانلود آن ها می شود که در نتیجه باعث افزایش سرعت وب سایت می شود. این فایل های فشرده شده توسط مرورگر ها بلافاصله پس از دریافت از حالت فشرده خارج شده و نمایان می شود. این عملیات بگونه ای با سرعت انجام می شود که کاربران متوجه این امر نمی شوند.

Gzip با استفاده از الگوریتم های فشرده سازی خود فایل هایی مانند html، java script، jquery، css و بسیاری از فایل های دیگر را فشرده سازی می کند. فشرده سازی فایل ها بگونه ای که دچار تخریب نشوند و در کنار استفاده از کش در سایت می تواند در افزایش سرعت سایت ها بسیار بسیار موثر باشد. با توجه به این که مدیران سایت ها وب سایت خود را پس از طراحی سایت در سایت هایی مانند جی تی متریکس آنالیز می کنند، استفاده از Gzip بسیار اشاره شده و تاکید بر استفاده از آن همواره در اکثر سایت های آنالیز قابل مشاهده است.

فعال سازی Gzip در هاست و سایت

امروزه با توجه به این که افزایش سرعت سایت ها بسیار مطرح شده و برای مدیران سایت ها مهم بوده است، در اکثر میزبانی های وب و هاستینگ ها این ویژگی بصورت خودکار فعال شده می باشد. اما با این حال بسیاری از کاربران پس از آنالیز و خطاهایی که در رابطه با Gzip مشاهده می کنند گمان می کنند که این ویژگی در هاست یا سرور فعال نمی باشد و شروع به گفتگو با پشتیبانان مبنی بر فعالسازی آن دریافت می کنند. باید به این مسئله اشاره کرد که تنها فعال کردن این ویژگی در هاست به شما کمک نمی کند و خود می بایست دست به کار شوید.

فعال سازی Gzip در وردپرس

با توجه به این که بسیاری از سایت هایی که طراحی و پیاده سازی می شوند با سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد، باید بدانید که تنها با نصب یک افزونه می توانید وضعیت استفاده از این ویژگی را با فعال سازی Gzip در هاست، در سایت خود نیز احساس کنید. استفاده از افزونه های کش در سایت های وردپرسی هم می تواند به فعال سازی Gzip در هاست و نتیجه ای که می دهد را گسترش دهد و هم سرعت سایت وردپرسی شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

فعال سازی Gzip در وردپرس با نصب افزونه

اگر شما هم از سایت های وردپرسی استفاده می کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از هاست وردپرس می باشد تا نتیجه بهتری دریافت کنید. نصب افزونه هایی مثل wp-rocket که از نظر این مجموعه بهترین و کامل ترین افزونه در زمینه بهینه سازی سایت می باشد بسیار پیشنهاد می شود. با توجه به این که gzip بصورت پیش فرض در هاست وردپرس و تمام هاست های این مجموعه فعال می باشد، تنها نصب این افزونه و چند تنظیم بسیار ساده می تواند این مسئله را برای همیشه برای شما رفع کند.

استفاده از افزونه های دیگری مثل w3 total cache یا wp super cache نیز این مسئله به شما کمک شایانی می کند و مسئله ای که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که پیش از استفاده از این افزونه ها مطمئن شوید یک بکاپ سالم جهت بازگردانی دارید و از تمام قسمت ها و امکانات این افزونه ها استفاده نکنید زیرا ممکن است وب سایت شما را دچار خطا و مشکل کند.

در مجموعه دهاستینگ ویژگی مهمی مانند Gzip بصورت پیشفرض فعال می باشد و در تمام سرویس ها و هاست های تهیه شده از این مجموعه خیالتان را آسوده می کند که به بهترین شکل ممکن عملکرد خود را نشان می دهد. استفاده از این ویژگی در یک سایت استاندارد و بهینه با سرعت بالای هاست می توانید سرعتی بی نظیر در کنار ما تجربه کنید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست