چند نکته مهم در طراحی سایت: باتوجه به آموزش های فراوانی که در سطح اینترنت وجود دارد، طراحی سایت به یک امر بدیهی تبدیل شده است. در هر صورت در این کار نیاز به کسب تجربه نیز خواهید داشت. این که چگونه طراحی کنید که یک کاربر از وب سایت شما راضی باشد و طراحی انجام شده توسط شما برای وب جالب باشد. همچنین طراحی بی نقص یک وب سایت مهم ترین عاملی است که یک طراح باید به آن توجه کند. چون در این صورت است که می توان وی را یک طراح حرفه ای خطاب کرد. همچنین اگر طراحی سایت شما حرفه ای نباشد، توصیه می کنیم ابتدا آن را حرفه ای کنید سپس بدنبال سئو بروید. حال اگر قصد دارید که از وب سایت خود کسب درامد کنید، دیگر نمی توان این مسائل را نادیده گرفت.

چند نکته مهم در طراحی سایت

در این مقاله قصد داریم تا کمی در رابطه با حرفه ای تر شدن شما در طراحی وب سایت صحبت کنیم. فرقی نمی کند چه خودتان قرار باشد وب سایتتان را طراحی کنید چه قرار باشد یک شرکت طراحی سایت در این زمینه به شما کمک کند. بهتر است این اطلاعات را بخوبی داشته باشید که در هر صورت از آن ها جهت حرفه ای تر شدن وب سایت خود استفاده کنید. پیش از طراحی بهتر است به کارایی وب سایت خود بی اندیشید. اما متاسفانه مسائل بسیار دیگری است که شما را در گیر خود می کند و از این موضوع دور می شوید. در این مقاله به شما کمک می کنیم که این مسائل شما را از هدف خود یعنی کارایی وب سایتتان دور نکند.

۱- کارایی وب سایت

همانگونه که ابتدای مقاله اشاره کردیم، بهتر است پیش از طراحی وب سایت خود به کارایی وب سایت فکر کنید. به این فکر کنید که وب سایت شما برای چه طراحی می شود و چه هدفی را دنبال می کند. کاربران وب سایت شما چه کسانی هستند و چه خدماتی باید به آن ها ارائه شود. این موضوع به شدت می تواند در طراحی ها به شما کمک های فراوانی کند. بطور مثال قصد دارید تا خدمات پنل پیامکی را به کاربران خود اراده دهید. در این صورت پیش از طراحی به این فکر می افتید که حتما باید از جداول هزینه در وب سایت خود استفاده کنید.

۲- طرح سایت

مسئله ای که بسیار زیاد در کشورمان مهم است، مبحث طراحی و شکل و شمایل وب سایت است که برای کارفرمایان بسیار مهم است. این که وب سایتشان بسیار شکیل و گرافیکی باشد. حتی برای برخی اصلا مهم نیست که این وب سایت در مدت زمان طولانی بارگزاری شود. زیبا بودن وب سایت یک امر بدیهی است و همه بدنبال آن خواهند بود ولی نباید مسائل بهینه سازی سایت را فراموش کرد. سعی کنید طراحی خود را ساده ولی زیبا انجام دهید. از رنگ بندی هایی استفاده کنید. علاوه بر اون می توانید فونت های زیبا تری در آن استفاده کنید. در تمام این مسائل بهتر است از استانداردهای گوگل پیروی کنید.

۳- اهمیت به کاربران

یک مسئله مهم دیگر توجه به کاربران است. حتما برایتان پیش آمده است که وارد یک وب سایت می شود و یک مسئله شما را آزار می دهد یا یک موضوعی است که باید با مدیران وب سایت در میان بگذارید ولی هیچ اعتنایی به شما نمی شود و هیچ پاسخی از آن ها دریافت نکردید. حتما پس از آن به این فکر افتاده اید که دیگر به آن وب سایت نروید! پس وب سایتتان را طوری طراحی کنید که در ابتدا موضوعی باعث رنجش کاربران وب سایت شما نشود. پس از آن اگر بازتابی از کاربرانتان دریافت کردید، در پاسخ و توجه به آن ها اصلا درنگ نکنید. پیشنهاد می کنیم دوستانی که در زمینه کاریتان هستند و فعالیت می کنند را وب سایتشان را بیابید و از آن ها دیدن کنید. نکات قوت و ضعف آن ها را یادداشت کنید و در طراحی های خود در نظر بگیرید.

۴- سئو و بهینه سازی

اگر بدنبال کسب و کار اینترنتی هستید و می خواهید فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهید، پس در این زمینه اصلا درنگ نکنید و سئوی خود را پس از طراحی بسرعت آغاز کنید. در این موضوع اگر حتی یک ثانیه تاخیر داشته باشید، بیش از یک روز به عقب افتاده اید. دقت داشته باشید که بدنبال میانبرها و روش هایی که شما را یک شبه به بهترین نتایج می رساند نروید و از روش های طبیعی استفاده کنید. این روش ها به ترتیب اولویت شامل بهینه سازی سایت، ثبت در موتورهای جستجو، تولید محتوای فنی و با کیفیت، بک لینک سازی سالم و در نهایت تبلیغات است.

۵- طراحی واکنشگرا

اگر از قالب های آماده قرار است استفاده کنید بهتر است قالبی را برگزینید که حتما حالات ریسپانسیو مناسبی داشته باشد. زیرا این مسئله بسیار مهم است. حتما یکی از فاکتورهای مهم شما باشد. اگر قالب را به شرکتی واگذار می کنید تا طراحی شود یا خودتان طراحی می کنید هم حتما به این موضوع دقت داشته باشید. در حال حاضر بیش از نیمی از کاربران از دستگاه های هوشمندی جهت حضور در دنیای مجازی استفاده می کنند و بهتر است حتما به این موضوه نیز دقت کافی داشته باشید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست