با استفاده از آموزش ریستور بکاپ با جت بکاپ می توانید بدون نیاز به ارسال تیکت به هاستینگ توسط خودتان با JetBackup در هاست سی پنل لیست بکاپ های خود را ببینید و ریستور موردنظرتان را انجام دهید. ریستور بکاپ با جت بکاپ بدون نیاز به هیچ علم و دانش خاصی تنها با چند کلیک در هاست توسط شما قابل انجام است. در اصل این افزونه در سی پنل این اختیار را به کاربر می دهد تا توسط خودش بکاپ ها را دانلود یا ریستور کند.

آموزش ریستور بکاپ با جت بکاپ JetBackup

jetbackup یک افزونه بکاپ گیری در آموزش ریستور بکاپ با جت بکاپ در سی پنل است که با استفاده از آن مدیر سرور می تواند این امکان را در اختیار کاربران خود قرار دهد تا بکاپ هایی که توسط سرور بکاپ از یک سرور تهیه می شود با استفاده از این افزونه برای هر اکانت لیست شود و امکان دانلود و ریستور خودکار را داشته باشد. فرایند ریستور و دانلود فول بکاپ های تهیه شده توسط جت بکاپ در Cpanel کاملاً بدون نیاز به پشتیبان است و کاربر می تواند طبق نیاز خود فرمان های ریستور و همچنین دانلود فول بکاپ را با این افزونه اجرا کند.

ریستور بکاپ با جت بکاپ JetBackup

البته ناگفته نماند که افزونه جت بکاپ می بایست توسط میزبان نصب و فعال شده باشد، در غیر اینصورت این امکان برای کاربران فراهم نخواهد بود. با استفاده از آموزش ریستور بکاپ با جت بکاپ ابتدا وارد سی پنل هاست خود شوید. سپس در بخش Files که اولین بخش سی پنل بصورت پیشفرض می باشد بر روی گزینه JetBackup کلیک کنید. این افزونه معمولاً در هاست ایران و اروپا در میزبانی ها وجود دارد و قابل استفاده می باشد.

ورود به جت بکاپ در سی پنل

آموزش ریستور بکاپ با جت بکاپ

پس از کلیک بر روی گزینه JetBackup در سی پنل از قسمت Files، وارد صفحه جت بکاپ خواهید شد. جهت ریستور بکاپ می بایست به اولی گزینه از سمت چپ یعنی Full Backups کلیک کنید. با کلیک بر روی این قسمت لیست بکاپ ها برای شما جهت دانلود یا ریستور نمایان می شود.

جت بکاپ در هاست سی پنل

جت بکاپ در هاست سی پنل

پس از کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه ای می شوید که نشان می دهد در چند روز اخیر چه بکاپ هایی با چه حجمی و در چه زمان هایی تهیه شده اند. در این لیست در قسمت Creation Date تاریخ بکاپ گیری درح شده است که مهم ترین اطلاعاتی است که می بایست به آن دقت کنید. پس از آن که مطمئن شدید قصد دارید کدام بکاپ را ریستور کنید، در سمت راست در قسمت Actions بر روی گزینه Restore کلیک کنید.

ریستور بکاپ در JetBackup

ریستور بکاپ در JetBackup

پس از آن که بر روی دکمه Restore بکاپ موردنظرتان کلیک کردید با صفحه ای مواجه می شوید که نشان می دهد این بکاپ در حال ریستور شدن است. در بک گراند داستان بکاپ شما جهت ریستور در لیست صف این افزونه در سرور قرار می گیرد. پس در این حالت بسته به حجم بکاپ می بایست منتظر بمانید تا این فرایند تکمیل شود.

ریستور بکاپ در جت بکاپ

ریستور بکاپ در جت بکاپ

نکته: به جهت این که این بکاپ بدرستی و بدون مشکل انجام شود، می بایست هیچ عملیات خاصی در سی پنل یا سایت خود وارد نکنید و تنها منتظر بمانید. در اکثر مواقع به جهت این که این فرایند باعث می شود هاست شما حذف شود و مجدد بکاپ ریستور شود نمی تواند به شما اطلاع رسانی کند که انجام شده است یا خیر. پس از مدتی صبر صفحه خود را رفرش کرده و بررسی کنید که ریستور انجام شده است یا خیر.

بازگردانی بکاپ در جت بکاپ

بازگردانی بکاپ در جت بکاپ

به جهت این که مطمئن شوید پس از مشاهده این پیام بکاپ شما در صف ریستور در سرور توسط افزونه جت بکاپ قرار گرفته است، کافیست به JetBackup در سی پنل باز گردید و بر روی گزینه Queue کلیک کنید.

لیست صف جت بکاپ در سی پنل

لیست صف جت بکاپ در سی پنل

در قسمت Queue لیست بکاپ هایی که در صف قرار داده اید قابل نمایش می باشد. در این لیست بکاپی که در صف ریستور قرار داده اید قطعاً قابل مشاهده خواهد بود و معمولاً بر روی وضعیت Pending یا معلق قرار گرفته است که به این معناست منتظر انجام این فرایند توسط این افزونه در سرور می باشد.

وضعیت ریستور بکاپ ها در جت بکاپ

وضعیت ریستور بکاپ ها در جت بکاپ

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، در قسمت Queue دو بکاپ وجود دارد که یکی از آن ها وضعیت Complete دارد که به این معناست که ریستور این بکاپ انجام شده است. دیگر بکاپی هم با وضعیت معلق یا Pending قابل مشاهده است که به معنای این است که این بکاپ در حال ریستور می باشد. پس با این وجود می توانید به این صفحه مراجعه کنید تا از وضعیت بکاپ ها و ریستور آن ها مطلع شوید.

دانلود بکاپ با جت بکاپ JetBackup

همانطور که پیشتر گفته شد، می توانید بکاپ هایی که توسط جت بکاپ در هاست لینوکس شما تهیه شده است را هم دانلود کنید. دقیقاً بکاپ هایی که ریستور می کنید قابلیت دانلود هم دارند. در صورتی که نیاز به فایلی یا دیتابیسی از یک بکاپ در تاریخ های گذشته داشته باشید و قصد ریستور آن بکاپ را نداشته باشید به راحتی می توانید این بکاپ را بدون نیاز به بکاپ گیری از طریق Backup که ممکن است زمان بر باشد و فقط برای زمان حال است، استفاده کنید.

جهت دانلود بکاپ با جت بکاپ وارد JetBackup شده و بر روی Full Backups کلیک می کنید. در این صفحه که پیشتر با آن آشنا شدیم، علاوه بر دکمه Restore برای هر بکاپ، دکمه Download نیز وجود دارد. دقت داشته باشید که میزبانی شما می بایست این قابلیت را هم فعال کرده باشد.

دانلود بکاپ با جت بکاپ JetBackup

دانلود بکاپ با جت بکاپ JetBackup

مطابق تصویر فوق بر روی Generate Download هر بکاپی که موردنظرتان است کلیک کنید. دقت داشته باشید که این بکاپ جهت دانلود می بایست توسط سرور و افزونه جت بکاپ در سی پنل آماده سازی شود.

دانلود بکاپ با جت بکاپ

دانلود بکاپ با جت بکاپ

در این صفحه می بایست بر روی دکمه Add to Download Queue کلیک کنید تا این بکاپ در هاست شما آپلود شود و بتوانید آن را دانلود کنید.

دانلود بکاپ با JetBackup

دانلود بکاپ با JetBackup

حال اگر بکاپ بصورت خودکار توسط نرم افزار Internet Download manager شما یا مرورگرتان باز نشد، می توانید مجدد به همین صفحه بازگردید. مشاهده خواهید کرد که در این لیست بکاپ موردنظر گزینه جدیدی با نام Download خواهد داشت که می توانید با کلیک بر روی آن بکاپ موردنظرتان را دانلود کنید.

دانلود بکاپ جت بکاپ

دانلود بکاپ جت بکاپ

دقت داشته باشید که این بکاپ گیری همانند آموزش تهیه فول بکاپ در هاست سی پنل در File Manager هاست شما ذخیره می شود. می توانید از آن طریق به جهت این که نگهداری از این بکاپ ها فضای هاست شما را اشغال نکند را پس از دانلود حذف کنید.

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست مخصوص وردپرس از این قابلیت یعنی JetBackup در هاست خود برخوردار شوید. این افزونه در تمام هاست های دهاستینگ نصب و فعال است و بدون نیاز به ارسال تیکت پشتیبانی می توانید جهت ریستور و همچنین دانلود فول بکاپ طبق آموزش ریستور بکاپ با جت بکاپ اقدام کنید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۴ دیدگاه. Leave new

  • سلام مرسی اموزش واقعاً کامل و خیلی خوب بود
    فقط یه سوال: از کجا بفهمیم همون لحظه که ریستور انجام شده یا نه؟
    به جز این که هی باید سایتو چک کنیم.

    پاسخ
    • درود بر شما. زمانی که ریستور انجام شود شما از سی پنل خود log out یا خارج می شود و در صورت رفرش صفحه با صفحه ورود مواجه می شوید. در این صورت ریستور انجام شده است.

      پاسخ
  • رضا سلطانی
    2021/07/28 13:14

    سلام شما تو همه هاستاتون جت بکاپ دارید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست