افزایش سرعت سایت وردپرسی: همانگونه که مستحضر هستید، رقابت های مختلفی در زمینه های فراوانی در دنیای مجازی در وب سایت ها صورت می گیرد. مهم ترین این رقابت ها در حال حاضر بحث سئو است. سئو شامل بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر می باشد. مهم ترین و محبوب ترین موتور جستجویی که در حال حاضر رقابت فراوانی در آن وجود دارد، گوگل است. سئو فقط به معنای رسیدن به نتایج مطلوب در جستجوها نیست. یکی از فاکتورهای مهم در بهینه سازی نیز سرعت وب سایت است. باتوجه به این که اکثر وب سایت ها با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد می شوند، بر آن شدیم تا مطلبی در مورد افزایش سرعت سایت وردپرسی منتشر کنیم.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

احتمالا وب سایت شما هم در ابتدای طراحی سرعت مناسبی در بارگزاری داشته است ولی پس از نصب افزونه های متعدد و ویرایش هایی که در طراحی خود انجام می دهید، این سرعت کاهش پیدا می کند. برای این که سئوی وب سایت شما حفظ شود و کاربرانتان از وب سایت شما فراری نشوند باید بر روی این موضوع تمرکز کنید و سرعت وب سایت خود را بهینه نگاه دارید. این را در نظر داشته باشید که اگر وب سایت شما بیش از اندازه زمان ببرد تا بارگزاری شود، کاربران وب سایت شما را پیش از مشاهده می بندند. حال به چگونگی کاهش و حفظ و نگهداری این سرعت می پردازیم.

ارزیابی و شناخت آسیب ها

وب سایت های بسیار زیادی در زمینه ارزیابی سرعت و سئو وجود دارند که ضعف ها و آسیب های سایت شما را پیدا کرده و آن ها را به شما نشان می دهند. وب سایت هایی همچون Pingdom ، GTmetrix و Google PageSpeed Insights که تمام جزئیات وب سایت شما را ریز به ریز مشخص می کنند و به شما نمایش می دهند. بعنوان مثال وب سایت GTmetrix که یکی از قدرتمند ترین و دقیق ترین ابزارهای سئو به شمار می آید، به شما تمام تصاویری که حجم زیادی دارند را نشان می دهد و حتی نکته قابل توجه اینجاست که دقیقا همان تصاویر را نسخه بهینه شده می دهد تا جایگزین کنید. یعنی بعنوان یک مدیر فقط کافی است تا دستورالعمل ها را دنبال کنید تا وب سایت شما بهینه شود.

حذف افزونه های غیرضروری

یکی از مهم ترین عوامل افزایش سرعت سایت وردپرسی پس از بهینه سازی تصاویر داشته باشد، حذف افزونه های غیرضروری است. تا آنجایی که جا دارد، افزونه هایی که استفاده نمی کنید یا اصلا وجودشان ضروری نیست را حذف کنید و ببینید چطور این موضوع تاثیر گذار خواهد بود. حتی وجود افزونه های غیرفعال هم می تواند در درخواست های ارسالی بین وب سایت و سرور را افزایش دهد. تا حد امکان افزونه های خود را کم کنید و به مباحث برنامه نویسی بروید. یک افزونه می تواند فقط چند خط کد ساده باشد.

بهینه سازی پایگاه داده

گاهاً بسیاری از افزونه ها و پوسته هایی که حین طراحی سایت نصب می کنید و پس از این که به شما کمکی نمی کنند، ردپایی از آن ها در پایگاه داده می ماند. دو روش برای از بین بردن این ردپاها در دیتابیس وجود دارد. در هر دو روش باید نام افزونه هایی که قبلا نصب و حذف کرده اید را بدانید. در روش اول با استفاده از ابزار phpmyadmin در هاست می توانید در جداول بدنبال نام آن افزونه ها بگردید و در صورت یافتن رکوردی از آن ها، برای حذفشان اقدام کنید. در روش دوم هم با استفاده از افزونه clean-options همین کار را بسیار ساده تر انجام دهید. در هر دو روش دقت داشته باشید که حتما پیش از انجام این کارها، بکاپ تهیه کنید.

استفاده از افزونه های حافظه کش در وردپرس

افزونه های متعددی نیز در این زمینه وجود دارد که سرعت وب سایت شما را با استفاده از حافظه کش(پنهان) می توانند افزایش چشمگیری داشته باشند. افزونه هایی همانند wp rocket یا wp supercache و یا w3 total cache جزء بهترین و معروف ترین این افزونه ها هستند. دهاستینگ باتوجه به تجربه ای که در زمینه سئو و بهینه سازی دارد، افزونه wp supercache را به شما پیشنهاد می کنیم. این افزونه کد نویسی های قالب شما را تا حدی که به قالب آسیبی وارد نشود بهینه و فشرده می کند. همچنین با نگهداری و استفاده از حافظه کش، باعث می شود سرعت وب سایت افزایش فراوانی داشته باشد. این افزایش ها تماماً قابل کنترل بوده و می توانید در افزونه موردنظر، تنظیمات فراوانی انجام دهید. حتی پیشنهاد می شود در کنار افزونه wp supercache از افزونه Autoptimize نیز استفاده کنید. این افزونه با سوپرکش تعامل می پذیرد و ارتباط برقرار می کند و باعث می شود بتوانید مدیریت خوبی بر روی حافظه کش وردپرس خود داشته باشید.

البته ناگفته نماند که در حال حاضر بهترین افزونه بهینه سازی افزونه راکت وردپرس یا WP Rocket می باشد که خود همه چیز را در بر می گیرد و نیاز به افزونه های دیگری که مکمل آن باشد را ندارد. بسیار ساده بهینه سازی میکند و بهترین کش را در سایت شما قرار می دهد.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست