پس از انتخاب نام دامنه، زمان انتخاب و نحوه خرید میزبان و دامنه، نوبت به سایت می رسد. انتخاب یک میزبان با کیفیت بسیار مهم است زیرا یک شرکت میزبان می تواند اثربخشی وب سایت شما را کم یا زیاد کند. یک میزبان ناپایدار منجر به از دست دادن مشتری، پایین آمدن رتبه سایت و درآمد شما خواهد شد. در این مقاله همراه ما باشید تا معیارهای خرید بهترین هاست را به شما بگوییم.

در آموزش معیارهای انتخاب و خرید بهترین هاست در سال ۱۴۰۰ خواهید آموخت:

اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، می توانید با میزبانی مشترک شروع کنید. بسیاری از کاربرانی که برای اولین بار از این سرویس ها استفاده می کنند بهتر است به سراغ سرویس های مشترک بروند زیرا آنها ساده و به دور از پیچیدگی تعمیر و نگهداری سرور هستند.

معیارهای انتخاب و خرید بهترین هاست در سال ۱۴۰۰

گزینه دیگر سرورهای مجازی یا سرورهای اختصاصی است که در صورت نیاز با ارتقا به این سرویس ها می توانید نیازهای روز افزون سایت را برآورده کنید. اصطلاحی که این روزها بسیار رایج است نوع دیگری از میزبانی وب به نام میزبانی Python است که می توانید برای ثبت دامنه در هاست خود انتخاب کنید.

انتخاب نوع میزبانی وب

معیارهای انتخاب و خرید بهترین هاست در سال 1400

معیارهای انتخاب و خرید بهترین هاست در سال ۱۴۰۰

ابتدا باید مشخص کنید که آیا می خواهید از هاست لینوکس استفاده کنید یا از هاست ویندوز. همانطور که از نامش پیداست، میزبان های ویندوز از سیستم عامل ها و نرم افزارهای مخصوص ویندوز و میزبانهای لینوکس از نسخه های مختلف سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند، اما تفاوت آنها برای شما چیست؟

اگر سایت شما با استفاده از ASP طراحی شده است یا از پایگاه داده MSSQL استفاده می کند، اگر می خواهید سایت شما در وب سرور Microsoft IIS اجرا شود، به میزبانی ویندوز نیز نیاز دارید.

اما اگر وب سایت شما با PHP ،Python و غیره طراحی شده است و سایت شما به پایگاه داده MySQL نیاز دارد و همچنین اگر سایت شما برای کار صحیح به سرورهای وب مانند Apache و NGINX نیاز دارد، باید از Linux استفاده کنید.

اگر می خواهید سایت خود را با کنترل پنل های معروف مانند cPanel و Plesk مدیریت کنید، می توانید از سرویس های Linux نیز استفاده کنید. علاوه بر این، اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می کنید، خدمات میزبانی سریع وردپرس گزینه بهتری است.

توجه داشته باشید که برخی از شرکت های میزبان خدمات ویندوز را ارائه می دهند که از سایت های PHP نیز پشتیبانی می کنند. با آموزش معیارهای انتخاب و خرید بهترین هاست در سال ۱۴۰۰ با دهاستینگ همراه باشید.

به چه میزان فضای ذخیره سازی و پهنای باند نیاز دارید؟

در مرحله بعدی شما باید فضای مورد نیاز و پهنای باند را تعیین کنید، خصوصاً اینکه پرونده های سایت چه اندازه هستند. برخی از میزبان ها ادعا می کنند فضای نامحدودی را ارائه می دهند، اما در واقع این فضا نامحدود است، به شرطی که شما فقط پرونده های سایت خود را در آن بارگذاری کرده اید و پرونده دیگری را در میزبان بارگذاری نکرده اید.

پهنای باند یا ترافیک میزان داده ای است که طی یک بازه زمانی بین سایت شما و کامپیوترهای بازدیدکنندگان سایت شما رد و بدل می شود. اگر انتظار دارید سایت شما بازدید زیادی داشته باشد، به پهنای باند بیشتری نیاز دارید.

مانند فضای ذخیره سازی، بسیاری از شرکت های میزبان پهنای باند نامحدودی را ارائه می دهند، اما به خاطر داشته باشید که شرکت های میزبان از الگوی خاصی پیروی می کنند و کاملاً نامحدود نیستند. این تصور غلط می تواند در آینده باعث پرداخت بیشتر شود.

کیفیت خدمات میزبانی را بررسی کنید

کیفیت سرویس را می توان با توجه به زمان کار تعریف کرد. زمان کاربری به این معنی است که چند درصد از زمان سرورهای میزبان در دسترس هستند. این شامل مشکلی در سایت شما یا مشکلات کدنویسی نیست که از بارگیری سایت جلوگیری می کند. هنگام انتخاب میزبان ، حتماً بپرسید که در صورت خرابی سرور ، چه نوع تضمینی را ارائه می دهند.

خدمات آنها چقدر متنوع است؟

معیارهای انتخاب و خرید بهترین هاست در سال 1400

معیارهای انتخاب و خرید بهترین هاست در سال ۱۴۰۰

ارائه خدمات متفاوت و به روز، با شرایط فنی و قیمت های متفاوت، گستره کار شرکت را نشان می دهد. میزبانی ابری در حال حاضر محبوب ترین سرویس در بین کاربران است، اما برخی از سایت ها بسته به زمان طراحی ممکن است به نسخه های خاصی از نرم افزار سرور نیاز داشته باشند.

بنابراین شرکتی را انتخاب کنید که خدمات متنوعی را ارائه می دهد، زیرا سایت شما ممکن است با هیچ نسخه ای سازگار نباشد یا شما فقط می خواهید از میزبان C-panel یا کنترل پنل های ویژه ایران استفاده کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که برخی از شرکت ها خدمات ایمیل به همراه میزبانی وب را نیز ارائه می دهند ، به این معنی که می توانید در دامنه خود در کنار وب سایت آدرس ایمیل داشته باشید.

چگونه از اطلاعات پشتیبان تهیه می کنند؟

بسیاری از شرکت های میزبان از اطلاعات شما به طور منظم و خودکار پشتیبان تهیه می کنند و در صورت لزوم به شما ارائه می دهند. در این صورت دیگر نگران بازیابی اطلاعات قبلی نخواهید بود. این خدمات توسط همه شرکت ها ارائه نمی شود.

آیا میزبان انتخابی شما دوره آزمایشی رایگان دارد؟

یک لحظه بسیار ظریف اما حیاتی در یادگیری خرید هاست و دامنه رایگان انتخاب یک شرکت میزبان است، صرف نظر از اینکه این شرکت دوره تست رایگان دارد یا خیر. آزمایش رایگان نشانه خوبی است که شرکت میزبان به خدمات خود اعتماد دارد و می تواند مشتریان خود را راضی نگه دارد. دوره آزمایشی رایگان بهترین روش برای ارزیابی راحتی و کیفیت خدمات شرکت است.

قیمت آن ها چطور است؟

قیمت خرید دامنه ها و میزبان ها همیشه یک عامل مهم در تصمیم گیری است، اما عامل اصلی نیست. هرگز میزبان را فقط به دلیل ارزان تر بودن انتخاب نکنید یا به تبلیغات جعلی مبتنی بر هاست و دامنه رایگان اعتماد نکنید. شما باید خدمتی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد. بهتر است به جای هاست ارزان، هاستی با خدمات با کیفیت انتخاب کنید و در آینده مجبور شوید سایت خود را به هاست بهتری منتقل کنید.

نحوه نظارت و پشتیبانی چطور انجام می شود؟

جدا از هر آنچه در مورد خصوصیات میزبانهای خرید با کیفیت گفته شد، یک ویژگی بسیار مهم کیفیت پاسخ پشتیبانی است. شما انتظار دارید وب سایت شما ۲۴ ساعته فعال باشد. بنابراین، شما باید به میزبانی بروید که ۲۴ ساعت شبانه روز ، ۷ روز هفته، با یک تیم فنی صالح و باتجربه، مسئولیت شما را بر عهده داشته باشد و دائما میزبان شما را کنترل کند.

نکته دوم برای شرکت های دامنه و میزبان وجود پشتیبانی آنلاین است، علی رغم ادعای برخی شرکت ها، پاسخ آنها آنلاین نیست و در حال حاضر بیشتر آنها مکاتبات ایمیل را ترجیح می دهند. پشتیبانی ۲۴ ساعته به این معنی است که می توانید در هر زمان از روز، حتی در روزهای تعطیل، با یک تماس تلفنی ساده مشکل خود را حل کنید.

این مقاله برگرفته از مقاله خرید بهترین هاست سایت همیار وب است که کامل آن را می توانید از اینجا مطالعه اش کنید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۲ دیدگاه. Leave new

  • های کانتنت
    2022/02/01 08:45

    با اجازه دهاستینگ ۲ نکته مهم از محتوا تون رو برای صفحه بهترین هاست سایتم های کانتنت قرار میدم
    تا حالا همچین نکات ارزشمندی که ارائه دادین رو در کمتر جایی دیدم
    خیلی ممنون 🌹

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست