با آموزش درون ریزی دیتابیس در سی پنل می توانید دیتابیس هایی را که قبلاً بکاپ گرفته اید را در هاست سی پنل درون ریزی یا import کنید. با ایمپورت دیتابیس در سی پنل از آن در هر جایی از سایت و هاستتان می توانید استفاده کنید. این کار به سادگی از طریق Cpanel هاست با بارگزاری دیتابیس قابل انجام است. دیتابیس ها جهت نگهداری در سی پنل امکان export گرفتن یا درون بری یا خروجی گرفتن دارند و بعداً همان دیتابیس می تواند درون ریزی شود.

آموزش درون ریزی دیتابیس در سی پنل هاست

همانطور که قبلاً اشاره شده بود در قسمت بلاگ دهاستینگ آموزش خروجی گرفتن از دیتابیس در سی پنل گفته شده بود که یاد گرفتیم از طریق ابزار phpmyadmin در یک هاست سی پنل و ابزار backup به راحتی از یک دیتابیس فایل خروجی تهیه کنیم و یا به عبارت دیگر از آن پایگاه داده بکاپ تهیه کنیم و export بگیریم. در صورتی که پس از تهیه این بکاپ نیاز شد تا از این دیتابیس استفاده کنیم نیازی نیست که از یک فول بکاپ استفاده شود و زمان زیادی جهت ریستور آن کنیم.

شرایط درون ریزی دیتابیس در سی پنل هاست

با استفاده از این فایل های برون بری شده از طریق هاست سی پنل، می توانیم مجدد از همان طریق دیتابیس را درون ریزی یا به اصطلاح import کنیم. با ایمپورت دیتابیس تمامی اطلاعات آن دیتابیس قابل استفاده خواهد بود. ابتدا می بایست در نظر داشته باشیم که در آموزش درون ریزی دیتابیس در سی پنل دیتایسی که قصد درون ریزی آن را داریم تحت چه شرایطی قابل انجام خواهد بود. دقت داشته باشید که جهت درون ریزی می بایست یک دیتابیس خالی داشته باشید یعنی جدولی در دیتابیس نباشد.

از قبل دیتابیس را داریم

در این حالت اگر از یک دیتابیس در هاستمان اکسپورت یا خروجی یا بکاپ گرفته ایم و قصد داریم تا همان دیتابیس را که قبلاً بکاپ گرفته ایم جایگزین کنیم، باید ابتدا دیتابیس را حذف کنیم. جهت جذف دیتابیس از طریق سی پنل به قسمت MySQL Databases رفته و در لیست دیتابیس ها آن را حذف کنیم و مجدد آن را می سازیم.

حذف دیتابیس در سی پنل

حذف دیتابیس در سی پنل

همچنین می توانیم دیتابیسی که از قبل داریم را با ورود به قسمت phpmyadmin جداول آن را حذف کنیم. جهت این کار پس از ورود به این بخش از سمت چپ دیتابیس را انتخاب کرده و در پایین تیک گزینه check all را میزنیم تا همگی انتخاب شوند و در نهایت از میان گزینه های موجود Drop را انتخاب می کنیم تا تمام جداول انتخاب شده حذف شوند. در این صورت جداول تکراری برای ایمپورت وجود ندارد.

حذف جداول دیتابیس در سی پنل

حذف جداول دیتابیس در سی پنل

از قبل دیتابیسی نداریم

در صورتی که شما در حال انتقال داده هایی توسط یک دیتابیس از یک سایت به یک هاست یا سایت دیگر هستید و آن دیتابیس را از قبل در آن هاست نداریم، می بایست ابتدا دیتابیس ساخته شود. پیشتر در آموزش نصب وردپرس در سی پنل گفته ایم که چگونه یک دیتابیس بسازیم و یک کاربر را در آن ایجاد و دسترسی به آن دهیم. به همان شکل دیتابیس را ایجاد می کنیم، کاربری اضافه و به آن اد می کنیم و دسترسی های کامل را به آن می دهیم.

درون ریزی دیتابیس در سی پنل

پس از آن که از شرایط درون ریزی دیتابیس در سی پنل هاست را در آموزش درون ریزی دیتابیس در سی پنل مطلع شدیم و موارد پیش از درون ریزی را انجام دادیم، نوبت به درون ریزی دیتابیسمان می رسد. نکته: اگر دیتابیسی که قبلاً بکاپ گرفته اید با فرمت sql می باشد، پیشنهاد می شود با استفاده از نرم افزار winrar فرمت آن را به zip تبدیل کنید. با این روش حتی یک دیتابیس ۱۰۰ مگابایتی به ۱۰ مگابایت حجم می رسد و درون ریزی آن بسیار سریع تر انجام می شود. چون دیتابیس از رشته ها و متون در داده های خود استفاده می کند مشکلی در فشرده سازی رخ نمی دهد.

phpmyadmin در سی پنل هاست

phpmyadmin در سی پنل هاست

پس از ورود به phpmyadmin در سمت چپ دیتابیسی که قبلا جداول آن را خذف کرده اید یا مجدد ساخته اید را انتخاب کنید. پس از انتخاب دیتابیس موردنظر از تب های بالا بر روی تب Import کلیک کنید تا صفحه مربوط به درون ریزی دیتابیس برای شما باز شود.

ایمپورت دیتابیس در سی پنل

ایمپورت دیتابیس در سی پنل

در صفحه ایمپورت دیتابیس در سی پنل، کافیست بر روی دکمه Browse کلیک کنید و دیتابیس خود را انتخاب کنید و در نهایت در انتهای صفحه بر روی دکمه Go کلیک کنید. دقت داشته باشید که در حالت پیشفرض نیازی نیست تنظیمات را تغییر دهید و برای درون ریزی دیتابیس همان تنظیمات بسیار مناسب است. بسته به سرعت اینترنت شما، این فرایند زمان بر خواهد بود. اگر حجم دیتابیس بالا است می بایست بیشتر صبر کنید تا درون ریزی انجام شود.

پس از این که این فرایند کامل شد پیامی مبنی بر تکمیل موفقیت آمیز آن به شما داده می شود و در سمت چپ جداول دیتابیس ظاهر می شوند و شما آموزش درون ریزی دیتابیس در سی پنل را با موفقیت پشت سر گذاشتید. اما در صورتی که پیام خطا مشاهده کردید بدانید که دیتابیس شما احتمالاً دچار مشکل شده است و یا در برون بری خطایی داشته و یا از قبل این دیتابیس در جداول و رکوردهای خود خطا داشته است.

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس اروپا و یا هاست سی پنل با استفاده از آموزش فوق درون ریزی و برون بری دیتابیس را انجام دهید یا در صورت نیاز به انجام این کار با ثبت تیکت در دهاستینگ از کارشناسان فنی بخواهید تا برایتان انجام دهند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست