با استفاده از آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین می توانید ایجاد زیر دامنه در هاست دایرکت ادمین را انجام دهید. آموزش ایجاد ساب دامین در directadmin بسیار آسوده بوده و تنها در چند دقیقه می توان زیر دامنه موردنظر را ایجاد کرد. با آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین با دهاستینگ همراه باشید.

در آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین خواهید آموخت:

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین هاست

پیشتر در وبلاگ آموزشی دهاستینگ در مورد آموزش ساخت ساب دامین در هاست سی پنل مفصل صحبت شده بود. دایرکت ادمین یک پنل هاست می باشد که برای مدیریت هاست و سرور قابل استفاده است. این پنل مدیریتی بسیار ساده است و می توان به راحتی در آن یک ساب دامین ایجاد کرد. ساب دامین یا زیر دامنه در تمام سایت ها قابل ایجاد است. همچنین تمام هاست ها نیز امکان ساخت زیر دامنه را به اکانت ها می دهند.

ساب دامین چیست؟

ساب دامین یا Sub Domain یک زیر دامنه می باشد. قبلاً در آموزش دامنه سطح بالا یا TLD چیست؟ نوع بخش بندی دامنه را گفته ایم. به دامنه ای که زیر مجموعه دامنه اصلی قرار میگیرد زیر دامنه می گویند. البته این زیر دامنه دیگر دامنه سطح بالا ندارد و در زیر مجموعه دامنه میانی و سطح بالا قرار میگیرد.

فرض کنید شما یک دامنه ای دارید با نام mysite.com. عبارت mysite سطح میانی دامنه شما می باشد و عبارت com دامنه سطح بالای شما می باشد. بطور کلی این یک دامنه حساب می شود. حالا اگر بخواهیم زیر دامنه ای با نام test داشته باشیم زیر مجموعه آن قرار میگیرد. یعنی test.mysite.com.

چگونه از ساب دامین استفاده می شود؟

ساب دامین ها یک دایرکتوری کاملاً جداگانه دارند. یعنی انگار که شما یک دامنه جدید دارید. می توانید با استفاده از آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین پس از ایجاد آن محتوایی کاملاً جدا از سایت و دامنه اصلی بارگزاری کنید.

این اطلاعات جداگانه باعث می شود تا مدیریت آن ها بسیار ساده باشد. دایرکتوری جداگانه نیز به این شکل است که یک پوشه با نام زیر دامنه در هاست ایجاد خواهد شد. در ساب دامین می توان دیگر ثبت دامنه انجام نداد. و سایت های زیر مجموعه سایت اصلی به زیر دامنه ها منتقل شوند.

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

به جهت این که بتوانیم یک ساب دامنه در یک هاست با پنل دایرکت ادمین ایجاد کنیم پیش از هر کاری باید نام آن را مشخص کنیم. به هر حال برای ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین وارد شوید. سپس طبق تصویر زیر از منوی Account Manager بر روی گزینه Subdomain Manager کلیک کنید.

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

پس از آن که بر روی گزینه Subdomain Management کلیک کردید، وارد محیط مدیریت زیر دامنه ها می شوید. در این محیط کاملاً ساده اگر زیر دامنه ای داشته باشید می توانید مدیریت کنید. اگر نداشته باشید می توانید بر روی دکمه Add Subdomain کلیک کنید.

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

پس از آن که بر روی دکمه Add Subdomain کلیک کردید، یک پنجره بسیار مختصر برایتان باز می شود. در این قسمت تنها کافیست نام موردنظرتان را که انتخاب کرده اید وارد کنید.

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

پس از آن که طبق تصویر فوق نام زیر دامنه را وارد کردید و بر روی دکمه Add Subdomain کلیک کردید، پیامی مبنی بر این که زیر دامنه شما ایجاد شده است را مشاهده خواهید کرد. با آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین با دهاستینگ همراه باشید.

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

آموزش مدیریت ساب دامین در دایرکت ادمین

در قسمت Account Manager و گزینه Subdomain Management همانطور که گفته شده بود اگر ساب دامینی قبلاً ایجاد کرده باشید در این قسمت می توانید آن ها را مدیریت کنید. طبق تصویر زیر اگر بر روی آیکن + کلیک کنید، برخی عملیاتی که می توان برای مدیریت زیر دامنه انجام داد را در قالب یک منو مشاهده خواهید کرد.

آموزش مدیریت ساب دامین در دایرکت ادمین

آموزش مدیریت ساب دامین در دایرکت ادمین

همچنین اگر بر روی آیکن مداد کلیک کنید می توانید تنظیمات دایرکتوری این ساب دامین را تغییر دهید. در این تنظیمات می توانید مسیر دایرکتوری را تغییر دهید. همچنین امکان تغییر نسخه PHP برای این ساب دامین نیز وجود دارد.

آموزش تنظیمات ساب دامین در دایرکت ادمین

آموزش تنظیمات ساب دامین در دایرکت ادمین

آموزش حذف ساب دامین در دایرکت ادمین

در صورتی که قصد حذف یک زیر دامنه را دارید، ابتدا مطمئن باشید که به فایل های درون دایرکتوری آن نیازی ندارید یا از آن ها پشتیبان تهیه کرده اید. سپس در قسمت Account Manager بر روی گزینه Subdomain Management کلیک کنید. در لیست ساب دامین ها کافیست از سمت چپ تیک انتخاب آن را بزنید و گزینه Delete را انخاب کنید.

حذف ساب دامین در دایرکت ادمین

حذف ساب دامین در دایرکت ادمین

شما عزیزان می توانید با خرید هاست ارزان وردپرس از مجموعه دهاستینگ، سرویس های پایدار و با کیفیت تهیه کنید. این سرویس ها دارای هاست سی پنل هستند و آموزش ساب دامین در سی پنل پیشتر داده شده است. می توانید در صورت نیاز به راهنمایی به بخش پشتیبانی تیکت ارسال کنید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

۲ دیدگاه. Leave new

  • مرتضی رضایی
    2021/06/06 10:28

    یه سوال اگه بخوایم ساب دامنه به هاست دیگه متصل شه باید اول بسازیمش بعد ریدایرکتش کنم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست