آموزش ساخت ساب دامین در هاست سی پنل امری بسیار ساده در هاست هایی با پنل Cpanel هستند. ساب دامین یا Subdomain یا زیر دامنه ها عبارت هایی هستند که پیش از نام دامنه ها نمایان می شوند. این زیردامنه ها یا ساب دامین ها به شما این امکان را می دهند تا یک پوشه ای برای زیردامنه خود داشته باشید و محتوای جدا از محتوای دامنه اصلی خود بارگزاری کنید. ساب دامین ها در تمامی هاست ها امکان ایجاد شدن را دارند و هیچ محدودیتی در استفاده و ایجاد آن ها وجود ندارد.

در اصل با ساخت ساب دامین به خود این امکان را می دهید تا در دامنه خود محتوای جداگانه داشته باشید. این محتوا می تواند یک وب سایت جدید هم باشد. می توانید طراحی سایت خود را در یک ساب دامین انجام دهید و پس از آن به هرجایی که نیاز دارید آن را منتقل کنید. ساب دامین ها نیز این امکان را هم دارند تا به یک هاست دیگر هم متصل شوند. ساب دامین ها به شکل یک نمونه subdoman.mysite.com قابل ایجاد هستند.

ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

جهت ساخت ساب دامین در هاست سی پنل ابتدا وارد سی پنل هاست اروپا یا ایران خود شوید که دارای پنل Cpanel می باشد. پس از ورود به سی پنل هاست خود از قسمت Domains بر روی آیتم Subdomains کلیک کنید. قسمت Domains مربوط به مدیریت دامنه ها و زیردامنه های هاست شما در سی پنل می باشد. مواردی همچون افزودن دامنه، پارک و ریدایرکت دامنه، ایجاد زیردامنه و زون ادیتور.

آموزش ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

آموزش ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

پس از کلیک بر روی Subdomains در همان ابتدای صفحه با قسمت ایجاد ساب دامین با عنوان Create a Subdomain مواجه می شوید. در این صفحه می توانید ساب دامین موردنظر خود را ایجاد کنید و پس از آن در قسمت File Manager فایل های موردنظر را در پوشه ای که مشخص می کنید وارد کنید و آن ها را اجرا کنید.

ایجاد subdomain در سی پنل

ایجاد subdomain در سی پنل

Subdomain: در این قسمت می بایست زیردامنه موردنظر خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که تنها می بایست زیردامنه را وارد کرده و نیازی به وارد کرده کل زیردامنه بهمراه دامنه نیست.
Domain: در این قسمت اگر در هاست خود چند ثبت دامنه انجام داده اید، می بایست دامنه موردنظر خود را انتخاب کنید.
Document Root: در این قسمت می بایست مشخص کنید که محتوا و پوشه ساب دامین در کدام قسمت از File Manager هاست ایجاد شود. دقت کنید که این قسمت بطور پیشفرض خودکار وارد می شود و پیشنهاد می شود آن را تغییر دهید و از همان مقدار پیشفرض استفاده کنید.

بطور مثال اگر بخواهیم یک ساب دامین وبلاگ برای سایتمان ایجاد کنیم مثل blog.mysite.com، باید در قسمت Subdomain مقدار blog را وارد کرده و در قسمت Domain دامنه را که mysite.com است انتخاب کنیم و قسمت Document Root هم که بصورت خودکار پر می شود. در نهایت تنها کافیست که بر روی دکمه Create کلیک کنیم.

حذف ساب دامین در هاست سی پنل

گاهاً ممکن است ساب دامین هایی که ساخته اید را بطور مثال در یک هاست وردپرس اروپا چند ساب دامین ایجاد کرده اید که دیگر نیازی به آن ها ندارید یا استفاده از آن ها نکرده اید. در این حالت می بایست در سی پنل هاست خود در بخش Domains وارد Subdomains شوید. در این صفحه که پیشتر در آن ساب دامین ساخته بودید، می توانید ساب دامین خود را مدیریت کنید.

حذف ساب دامین در سی پنل

حذف ساب دامین در سی پنل

جهت حذف ساب دامین کافیست بر روی دکمه Remove کلیک کنید تا ساب دامینی که ساخته بودید حذف شود. دقت داشته باشید که ممکن است فولدر و محتوای ساب دامین در هاست شما حذف نشود که در این صورت می بایست به قسمت File Manager رفته و پوشه ای که در حین ساخت ساب دامین مشخص کرده بودید را حذف کنید.

ریدایرکت ساب دامین در هاست سی پنل

در صورتی که قبلاً در زیردامنه خود سایت یا محتوایی به مدتی داشته اید و نگران این هستید که سئوی شما دجار مشکل شود، بهترین کار ریدایرکت زیردامنه است. همچنین ممکن است زیردامنه در فضایی بین کاربرانی پخش شده باشد که آن را باز کنند که با صفحه ۴۰۴ مواجه می شوند که باز هم بهترین کار ریدایرکت زیردامنه موردنظر است. جهت ریدایرکت ساب دامین در هاست سی پنل کافیست در مدیریت زیر دامنه در صفحه Subdomains بر روی Manage Redirect کلیک کنید.

ریدایرکت زیر دامنه در سی پنل

ریدایرکت زیر دامنه در سی پنل

در صفحه ای که برایتان باز می شود تنها کافیست آدرس موردنظرتان را وارد کنید و بر روی دکمه Save کلیک کنید. معمولاً زیردامنه ها را بهتر است به دامنه اصلی ریدایرکت کنید یا صفحه ای محتوای مرتبطی به آن داشته باشد. مجدد در صفحه Subdomains می توانید با کلیک بر روی Manage Redirect ریدایرکتی که مشخص کرده اید را تغییر دهید.

ریدایرکت زیر دامنه در هاست سی پنل

ریدایرکت زیر دامنه در هاست سی پنل

شما عزیزان در صورت وجود مشکل در آموزش ساخت ساب دامین در هاست سی پنل می توانید در دهاستینگ از طریق تیکت مشکل خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت به مشکل شما رسیدگی شود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست