با استفاده از آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل می توانید مود امنیتی در هاست Cpanel خود را فعال یا غیرفعال کنید. مود سکوریتی یک حالت امنیتی در سرور است که در برخی از میزبانی های وب برای کاربران و اکانت ها قابل کنترل است که فعال باشد یا غیرفعال باشد. این مود امنیتی بطور کلی وظیفه برقراری امنیت در هاست و سایت های شما را دارد.

در آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل خواهید آموخت:

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل هاست

همانطور که به کررات در وبلاگ دهاستینگ در مقالات آموزشی به مسائل امنیتی اشاره می شود، آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل همانطور که از نامش پیداست نیز از جمله مقالات امنیتی به شمار می رود. این حالت امنیتی همیشه بطور معمول در تمام سرور ها فعال است و فعال بودن آن یک ضرورت به شمار می رود. اما در این بین ممکن است افرادی قصد استفاده از آن را به هر دلیلی نداشته باشند.

ModSecurity چیست؟

مود سکوریتی یک لایه امنیتی در سرور به شمار می رود که بصورت یک فایروال یا دیواره آتش از آن سرور محافظت می کند. این لایه های امنیتی نقش بسیار مهمی در برقراری امنیت در یک سرور، یک هاست و در تهایت یک سایت دارند. شاید در همین ابتدای آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل برایتان سوال باشد که با توجه به نقش حیاتی این مسئله، چگونه امکان غیرفعالسازی آن در یک سرور وجود دارد. با دهاستینگ همراه باشید.

همانطور که در ابتدای مقاله آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل گفته شد، مود سکوریتی یک مود بسیار مهم امنیتی در یک سرور است و این مود همیشه بصورت فعال یا روشن است و هیچگاه توسط یک میزبان یا مدیر سرور خاموش نمی شود مگر در شرایط خاص و موقتی. درست است که لایه های امنیتی یک فایروال در یک سرور و هاست وجودشان بسیار مهم است اما ممکن است در شرایطی برای برخی افراد مشکل ایجاد کند.

مزایای ModSecurity

از مزایای مود سکوریتی این است که لایه های امنیتی از هاست و وب سایت شما محافظت می کند و مانع از بسیاری از نفوذ ها به داده های شما می شود. یکی از بهترین ویژگی های این مود سکوریتی این است که اگر هکر ها یا ربات ها چند بار نام کاربری یا رمز عبور ورود به هاست شما را اشتباه وارد کنند، IP آن ها توسط فایروال سرور بلاک خواهد شد. از دیگر مزیت های این مود، بررسی تراکنش های امنیتی در داده های سایت ها می باشد.

  • جلوگیری از حملات و نفوذ ها
  • سازگاری با فایروال سرور
  • نصب رایگان و آسان
  • امکان مدیریت افزونه

معایب ModSecurity

اگر شما یک وبمستر کارکشته باشید، حتما می دانید که هر مود یا افزونه ای علاوه بر مزایایش، معایبی هم دارد. از معایب این افزونه امنیتی در سرور ها می توان به کاهش سرعت درخواست ها اشاره کرد زیرا تمام درخواست ها می بایست توسط این افزونه کنترل شود. البته این کاهش سرعت اصلاً چشمگیر نیست. از معایب دیگر و مهم آن تنظیمات نادرستی است که اکثرا روی آن انجام می دهند و باعث می شود برخی سایت ها دچار اختلال شوند.

  • کاهش سرعت درخواست ها
  • اختلال در برخی سایت ها بر اساس تنظیمات
  • محدودیت در لاگین اتمپت ها

آموزش ModSecurity در سی پنل

اگر شما یک هاست وردپرس ارزان یا هر هاست دیگری از میزبانی دهاستینگ تهیه کنید، می توانید برای اکانت هاست خود این مود امنیتی را غیرفعال کنید. این قابلیت باعث شده است تا افرادی که قصد ندارد از این ویژگی استفاده کنند، آن را بدون این که حتما نیاز باشد در سرور غیرفعال شود(که غیرممکن است)، تنها برای خود غیرفعال کنند.

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

جهت غیرفعالسازی ModSecurity در هاست سی پنل خود، کافیست تا پس از ورود به سی پنل خود از بخش Security بر روی گزینه ModSecurity کلیک کنید.

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

پس از آن که بر روی این گزینه طبق تصویر فوق کلیک کردید، وارد محیطی بسیار ساده خواهید شد. در این محیط می توایند هم برای دامنه و ساب دامین های خود بصورت جداگانه یک به یک آن ها را غیرفعال کنید و هم می توانید در ابتدای این صفحه بطور کامل برای اکانت خود آن را غیرفعال کنید.

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

در صورتی که بر روی دکمه Disable در ابتدای این صفحه کلیک کنید، مجدد از شما پرسیده می شود که آیا مطمئن هستید که قصد غیرفعال سازی مود سکوریتی برای تمام دامنه های این اکانت را دارید یا خیر.

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

پس از آن که بر روی دکمه Disable All کلیک کنید، مود سکوریتی بطور کامل در اکانت هاست شما غیرفعال می شود و پیامی مبنی بر آن به شما طبق تصویر زیر نمایش داده می شود.

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

آموزش غیرفعالسازی ModSecurity در سی پنل

آموزش فعالسازی ModSecurity در سی پنل

در صورتی که قصد دارید به هر دلیلی مجدد مود سکوریتی که از قبل توسط شما غیرفعال شده است را فعال کنید به همین مسیر مراجعه کرده و این بار بر روی دکمه Enable در ModSecurity کلیک کنید.

آموزش فعالسازی ModSecurity در سی پنل

آموزش فعالسازی ModSecurity در سی پنل

پس از آن که بر روی دکمه فعالسازی کلیک کردید مطابق تصویر زیر مجدد ModSecurity برای شما فعال می شود.

آموزش فعالسازی ModSecurity در سی پنل

آموزش فعالسازی ModSecurity در سی پنل

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست ایران و اروپا و همچنین وردپرس از دهاستینگ ModSecurity را طبق میل خودتان در سی پنل فعال یا غیرفعال کنید. همچنین در صورتی که مشکلی در این زمینه داشتید از طریق تیکت در بخش پشتیبانی اعلام کنید تا کارشناسان این مجموعه آن را بررسی و رفع کنند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست