یکی از مسائلی که کاربران بسیار با آن مواجهند تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ می باشد. به این شکل که تفاوت هاست بکاپ با هاست دانلود باید بگونه ای درک شود که کاربر بتواند هاست مناسب فایل های خود را پیدا کند و هاست اشتباهی برای فایل های خود تهیه نکند.

در آموزش تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ خواهید آموخت:

تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ

افرادی که بدنبال هاست بکاپ یا هاست دانلود هستند، قطعاً بدنبال نگهداری فایل های خود در بستر فضای مجازی می باشند. این فایل ها حضور در فضای مجازی و در بستر وب بگونه ای خواهند بود که هر شخص دیگری از هر جای دنیا می تواند به این فایل ها دسترسی داشته باشد. یا صرفاً همان فرد با هر دستگاهی از هرجایی می تواند دسترسی پیدا کند.

اما مسئه بسیار مهمی که در تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ وجود دارد این است که بسته به نیاز خود کدامیک را می بایست انتخاب کنیم. انتخاب هاست بکاپ یا هاست دانلود برای فایل ها بسته به شرایط استفاده از آن ها دارد. البته ناگفته نماند که از نام این دو سرویس کاملاً مشخص است که برای چه کاری از آن ها می توان استفاده کرد. با دهاستینگ همراه باشید.

هاست دانلود

اگر خاطرتان باشد بسیاری قبل تر در مورد هاست دانلود چیست؟ مفصل صحبت شده است. اما در آموزش تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ هم خلاصه در این مورد صحبت می کنیم. همانطور که از نام این سرویس مشخص است، این نوع هاست ها کاملاً مخصوص دانلود می باشد. بدین معنا که فایل های بارگزاری شده در آن قابلیت دسترسی برای عموم را دارند و هر کسی می تواند با یک لینک مشخص فایل های مذکور را دانلود کند.

در هاست دانلود چیزی که باید دانست این است که امکان بارگزاری سایت و ایجاد دیتابیس در آن ها وجود ندارد. تنها امکانی که در این نوع هاست ها وجود دارد آپلود و دانلود فایل ها می باشد. هاست دانلود مخصوص کاربرانی است که قصد دارند فایل های خود را بر اساس لینک های سایت خود به اشتراک بگذارند و اجازه دهند تا دیگران فایل ها را دانلود کنند.

تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ

تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ

مزایای هاست دانلود:

  • به صرفه نسبت به هزینه های هاست با قابلیت میزبانی
  • کاربری ساده بخصوص با استفاده از نرم افزارهای FTP
  • سرور های کاملاً پایدار بدلیل عدم وجود دیتابیس و پردازش

معایب هاست دانلود:

  • عدم امکان بارگزاری سایت بخصوص ایجاد دیتابیس
  • محدودیت های بیشتر در کنترل پنل هاست

هاست بکاپ

در هاست بکاپ بر خلاف هاست دانلود، فایل ها قابلیت دانلود برای عموم را بر اساس یک لینک دانلود ندارند. تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ در اینجا مشخص می شود. در هاست بکاپ از طریق یک کنترل پنل هاست مثل سی پنل یا دایرکت ادمین فقط کاربر مجاز می تواند فایل آپلود یا دانلود کند. همچنین دامنه یا زیردامنه ای به هاست بکاپ اختصاص داده نمی شود.

در اصل هاست بکاپ تنها برای نگهداری فایل ها استفاده می شود بگونه ای که هر کسی نمی تواند به آن ها دسترسی داشته باشد و هیچ لینک دسترسی مستقیمی ندارد. اینجاست که مشخص می شود که کاربر اگر تنها می خواهد فایل های خود را در بستر وب برای خود و چند کاربر مشخصی نگهداری کند بهترین گزینه هاست بکاپ می باشد. البته ناگفته نماند که در هاست بکاپ هم امکان بارگزاری سایت وجود ندارد.

تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ

تفاوت هاست دانلود با هاست بکاپ

مزایای هاست بکاپ:

  • هزینه های به صرفه نسبت به هاست دانلود
  • امنیت بسیار بالا برای نگهداری فایل ها
  • سرور های کاملاً پایدار بدلیل عدم وجود دیتابیس و پردازش

معایب هاست بکاپ:

  • معمولاً دارای پنل های کاربری غیر از سی پنل
  • دسترسی کاملاً محدود در پنل های هاست
  • امکان استفاده تنها با ورود به هاست و عدم داشتن دامنه

تفاوت هاست بکاپ و هاست دانلود

روی هم رفته باید گفت که هاست دانلود این امکان را به مدیران سایت ها می دهد تا فایل های خود را جدا از هاست اصلی خود بارگزاری کرده و با استفاده از لینک های دانلود دسترسی به عموم را مشخص کند. اما در هاست بکاپ فقط مدیر و چند کاربر با دسترسی اعم از آی پی، نام کاربری و رمز عبور به هاست بکاپ خود متصل می شوند و این فایل ها کاملاً خصوصی برای این افراد نمایان می شود.

هاست دانلود مخصوص افرادی است که فایل هایی برای به اشتراک گذاری دارند و می خواهند با استفاده از یک دامنه یا زیر دامنه لینک دانلودی برای هر فایل به کاربران خود داشته باشند. اما هاست بکاپ مناسب افرادی است که تنها قصد ذخیره سازی فایل های شخصی خود را دارند. مثلاً افرادی که سرور مجازی تهیه می کنند حتماً نیاز به یک هاست بکاپ برای ذخیره بکاپ های خود دارند.

بهترین انتخاب برای ذخیره سازی فایل ها

اگر فایل های شما نیاز است بین کاربرانی که حتی شناختی از آن ها ندارید به اشتراک گذاشته شود، مثل دانلود کردن آن ها، قطعاً نیاز است که هاست دانلود تهیه کنید. اما اگر قرار است فایل هایی کاملاً خصوصی بین تنها یک یا چند فرد به اشتراک گذاشته شود، بهترین انتخاب هاست بکاپ می باشد.

در آخر بهتر است بسته به نیاز خود هاست بکاپ یا دانلود تهیه کنید. دهاستینگ با ارائه هاست دانلود ایران و اروپا در سرور های کاملاً پایدار به شما این امکان را می دهد تا با هزینه مناسب فایل های خود را به هاست دانلود منتقل کنید. در کنار هاست دانلود ایران داشتن یک هاست وردپرس ایران نیز می تواند یک ترکیب بسیار عالی برای سایت های مخصوص دانلود باشد.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست