از همان زمان تلاش‌های توسط آقایان کامبیز مظفری و علی ستاری برای فارسی‌سازی وردپرس با ارائه فایل‌های ترجمه زبان و پوسته‌های فارسی آغاز شد.

تاریخچه وردپرس فارسی

تاریخچه وردپرس فارسی

وردپرس فارسی در طراحی سایت بسیار تاثیر گذار بوده است. در فروردین ۱۳۸۴ انتشار افزونه تاریخ شمسی برای وردپرس توسط آقای مانی منجّمی سرعت بومی‌سازی وردپرس را دو چندان کرد. تا پایان خرداد ماه همان سال نسخه دوم آن افزونه نیز منتشر شد و پروژه وردپرس فارسی رسما آغاز به کار نمود. فعالیت های این دوستان باعث افزایش چشمگیر محبوبیت وردپرس در میان کاربران وب فارسی زبان شد.

در طی دو سال بعد، تلاش های این دوستان در زمینه به‌روز رسانی افزونه، به‌روزنگاه‌داری فایل‌های زبان و فارسی‌سازی پوسته‌ها ادامه داشت. همچنین با همکاری نزدیک تیم توسعه وردپرس و تیم وردپرس فارسی بسیاری از نیازهای کاربران فارسی زبان به تدریج به متن نرم افزار وردپرس اضافه شد و بسیاری از مشکلات در این زمینه بر طرف گردید.

از فروردین ماه ۱۳۸۶ و با اضافه شدن افراد علاقه‌مند دیگری به این پروژه و انسجام بیشتر فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی وب‌ سایت و ارائه خدمات کامل در زمینه پشتیبانی از کاربران وردپرس فارسی آغاز شد. هم اکنون بسته های ارائه شده توسط تیم وردپرس فارسی، وردپرس را به یک نرم‌افزار بی‌رقیب در زمینه بومی‌سازی فارسی تبدیل می کنند. خصوصیت تمامی بسته‌های ارائه شده توسط تیم وردپرس فارسی این است که تغییری در اصل و هسته نرم‌افزار وردپرس ایجاد نکرده و همه‌گی به صورت افزودنی می باشند.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست