موضوعی که همیشه کاربران بدنبال آن هستند تفاوت هاست ایران و هاست خارج است که کدام یک را تهیه کنند. تفاوت هاست ایران و هاست خارج را می توان مهم دانست زیرا شاید در ابتدا مشخص نباشد اما در آینده تفاوت آن را برای کسب و کار خود کاملاً حس خواهید کرد. از این بهتر است که کاربر پس از ثبت دامنه بدنبال تفاوت هاست ایران و هاست خارج باشد و آن ها را متوجه شده و با مقایسه با کسب و کار خود یکی از این دو را انتخاب کند.

تفاوت های هاست ایران و هاست خارج

همانطور که اشاره شد بین هاست ایران و هاست خارج تفاوت هایی وجود دارد و نمی توان منکر آن شد. اما در حالت کلی برای یک کسب و کار کوچکی که تازه می خواهد شروع به کار کند هر دو نیاز های شما را براورده می کند و بر خلاف طرز تفکر اشتباه برخی افراد، قرار نیست مشکلی ایجاد کند تا شما را از ادامه کار بازدارد. اما هر کسب و کاری که آنلاین می شود بالاخره روزی بزرگتر می شود و هاستی که برای این سایت تهیه شده است می بایست نیاز های آن را پاسخگو باشد.

این تفاوت ها بدلیل این که در کشور ایران هستیم و برخی تحریم ها گریبان گیر ما هستند، در برخی جهات دارای اهمیت می باشد. همچنین فاکتورهای دیگری نظیر فاصله کاربر تا سرور هم می تواند تاثیر بسزایی در هاست داشته باشد. از این رو پیشنهاد می شود کاربرای که قصد خرید هاست را دارند زمانی را صرف مطالعه در تفاوت هاست ایران و هاست خارج کنند و در نهایت تصمیم نهایی خود را بگیرند.

تفاوت هاست ایران و هاست خارج

تفاوت هاست ایران و هاست خارج

هزینه هاست ایران و هاست اروپا

هاست های ایرانی که شاید بعضاً در میزبانی های هاستینگ هزینه ها را با هاست خارج مقایسه کنید ممکن است متوجه ارزان تر بودن هاست ایران نسبت به هاست خارجی شوید. این نشان دهنده ضعیف تر بودن یا کیفیت پایین هاست ایرانی نیست. هاست های خارجی بدلیل تهیه آن ها با ارزهای خارجی و همچنین مشکلات تحریم ها معولاً گران تر هستند اما در داخل کشور این مشکل وجود ندارد و این طبیعی است که هاست ایران از هاست خارجی کمی ارزان تر باشد.

پینگ تایم یا سرعت در هاست ایران و هاست خارج

پینگ تایم دستوری است که میزان سرعت و فاصله بین دو IP را بر اساس یک سری ارقام از پیش تعیین شده به شما نشان می دهد. این پینگ تایم نشان می دهد که چه مدت زمان صرف رسیدن درخواست های میان کاربر و سرور می شود. پس به این نتیجه می رسیم که هر چه میزان این فاصله کمتر باشد، زمان کمتری صرف ارسال و دریافت نتایج توسط کاربر می شود و در نتیجه سرعت بیشتری در بارگزاری ها مشخص خواهد شد. با توجه به این که سرویس دهنده های اینترنت در داخل کشور هستند و سرور هم داخل کشور است، از این نظر یک نکته مثبت برای هاست ایران خواهد بود.

در هاست خارج نیز با توجه به این که فاصله کاربر ایرانی با سرور خارجی بسیار بیشتر است پینگ تایم بیشتری دارد. اما این مدت زمان اتصال برخلاف نظر ها آنقدری هم که گمان می کنید مدت زمان بارگزاری سایت را افزایش نمی دهد و این استاندارد بودن سایت، بهینه بودن آن و هاست و سرور با کیفیت است که در نهایت لود سایت شما را بهبود می بخشد و این مسئله آن قدر ها هم چشمگیر نمی باشد.

پایداری در هاست ایران و هاست خارج

با توجه به این که هاست ایران در کشور ایران وجود دارد، مشکلاتی نظیر تحریم ها گریبان گیر سرویس های ایرانی نیست، زیرا هاست های ایرانی در دیتاستترهایی در داخل کشور نگهداری می شوند و اگر اینترنت بین الملل دچار مشکل شود دسترسی این سرویس ها قطع نخواهد شد. همچنین مشکلاتی نظیر ضبط و توقیف سرور متوجه کاربران ایرانی در هاست ایران نخواهد شد.

از این رو اگر مشکلات تحریم یا اینترنت ملی مطرح نباشد، هاست های خارجی اگر در دیتاسنتر های محبوبی مثل هتزنر یا او وی اچ باشند و شرکت میزبانی سرویس های با کیفیت و استانداردی را ارائه دهد مشکلی در پایداری نخواهید داشت و سرویس ها آپتایم قابل قبولی دارند.

پهنای باند در هاست ایران و هاست خارج

شاید در سایت های میزبانی وب در تفاوت هاست ایران و هاست خارج متوجه شده باشید که معمولاً هاست های ایرانی یا خارجی دارای محدودیت هایی در پهنای باند هستند. در ایران به دلیل قیمت بالای هزینه اینترنت، پهنای باند گران تر است و کیفیت کمتری دارد و باعث می شود تا میزبانی ها پهنای باند هاست ایران را محدود کنند. در همین قسمت دهاستینگ خیال کاربران خود را آسوده کرده است و هیچ محدودیتی در پهنای باند هاست های ایرانی خود قرار نداده است. بخصوص در هاست وردپرس ایران که از محبوب ترین سرویس های این مجموعه است.

پهنای باند که میزان اطلاعات رد و بدل شده میان کاربر و سرور است، بسیار مهم است که بستر مناسبی داشته باشد و با کیفیت باشد. در هاست های خارجی با توجه به اینکه اینترنت بستر بسیار مناسب تری نسبت به داخل کشور دارد، پهنای باند بسیار باکیفیت تر است و هیچگاه هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

سئو در هاست ایران و هاست خارج

یکی از مهم ترین تفاوت هاست ایران و هاست خارج از نظر سئو می باشد. بسیاری از کاربران در ابتدای کار نگران سئوی سایت خود هستند که در هاست ایران یا هاست اروپا دچار مشکل نشوند. در ظاهر قضیه با توجه به مزایای هاست ایرانی، از نظر پایداری و در دسترس بودن و عدم مشکلات تحریم ها، به نظر گزینه مناسبی است. همچنین باید بگوییم که ربات ها و کراولر های گوگل با هر دو یک از هاست های ایرانی و خارجی به یک شکل برخورد می کند و تفاوتی میان آن ها نمی گذارد.

شاید از خود بپرسید که حتماً اما و اگری هم وجود دارد که باید بگوییم بله همین طور است. برخی ابزارهای سئو در هاست های ایرانی بخصوص سایت های وردپرسی در هاست های ایرانی، موقعیت سرور شما را بهانه می کنند و ممکن است خدماتی به شما ارائه ندهند. بطور مثال خود وب سایت وردپرس wordpress.org یکی از بزرگترین تحریم کنندگان هاست های ایرانی است و ممکن است به شما اجازه دسترسی کامل به مخزن خود ندهد.

پیشنهاد دهاستینگ به شما این است که اگر سئو مسئله بسیار مهمی برای شما مدیران وب سایت ها است و از ابزارهای بسیاری جهت سئوی سایت خود استفاده می کنید، در هاست اروپا هیچ اما و اگری نخواهید داشت و بهترین سرویس برای شما هاست خارج است.

کیفیت سخت افزار های هاست ایران

گمان کنیم خودتان هم در این مورد قطعاً نظر های درستی خواهید داشت. این که سرویس های ایرانی همیشه کیفیت های پایین تری نسبت به سرویس های اروپایی دارند. متاسفانه باید بگوییم همینطور است. البته این مسئله آنقدر که شما گمان کنید نیست و هر دیتاسنتری در هر کجای دنیا که باشد اگر نتواند سرویس مناسبی ارائه دهد موفق نخواهد بود. پس اینطور در نظر بگیرید که کیفیت سخت افزارهای اروپایی کمی از سرویس دهندگان ایرانی بهتر است.

در دهاستینگ سعی شده است از بهترین دیتاسنتر های ایرانی استفاده شود که در میان دیتاسنترهایی که در ایران بسیار هم محبوب هستند کیفیت و پاسخدهی بهتری داشته باشد. صرفاً محبوب بودن نشانه برتری نسبت به دیتاسنتر ها یا حتی سرویس دهندگان دیگر نیست. همچنین در سرویس های اروپایی نیز در بهترین دیتاسنترها میزبان شما عزیزان هستیم.

نتیجه گیری تفاوت هاست ایران و هاست خارج

همانطور که پیشتر در ابتدای این مقاله گفته شد، برای کسب و کار های کوچکی که تازه شروع به کار می کنند هر دو هاست ایران و هاست اروپا می تواند بسیار مناسب باشد و هیچ مشکلی از نظر سایت و دسترسی به آن در هیچ یک از آن ها وجود نخواهد داشت. اما پس از مطالعه این مطلب بهتر است نتیجه گیری نسبت به تفاوت هاست ایران و هاست خارج داشته باشیم.

چند نکته در تفاوت هاست ایران و هاست خارج

بهتر است پیش از نتیجه گیری و انتخاب هاست مناسب میان هاست ایران و هاست اروپا و تفاوت های آن به چند نکته بسیار مهم دقت کنید تا باعث نشود در انتخاب خود دچار مشکل یا خطا شوید:

  • در هاست ایران و هاست اروپا هیچ محدودیتی در میزان دسترسی ها وجود ندارد
  • در هاست ایران یا هاست خارج هر دامنه ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد
  • هر کاربری در هر نقطه ای در جهان امکان مشاهده سایت شما را چه در هاست ایران و چه در هاست اروپا خواهد داشت
  • مدت زمان بارگزاری سایت شما به فاکتورهای مهم تری مثل طراحی سایت، بهینه بودن و استاندارد بودن آن دارد
  • تقاوت هزینه ای آنقدر زیاد نیست که نظر شما را نسبت به هاست با موقعیت دیگر تغییر دهد

دهاستینگ چه خدماتی در زمینه هاست ایران و اروپا دارد؟

دهاستینگ که قصد دارد بهترین سرویس را با توجه به کار و سایت شما ارائه دهد، با مشاوره های رایگان پیش از تهیه هاست یا دامنه این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا از انتخاب خود در آینده پشیمان نشوید. همچنین در هر انتخابی که داشته اید دهاستینگ شما را بین موقعیت های دیگر منتقل خواهد کرد و برای شما هزینه ای یا مشکلی در بر خواهد داشت. پس با خیال راحت هاست و دامنه خود را تهیه کنید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست