در آموزش تغییر رمز عبور هاست سی پنل خواهیم توانست رمز عبور هاست سی پنل خود را با ورود به Cpanel و تغییر پسورد انجام دهیم. جهت تغییر پسورد Cpanel می بایست حتماً به هاست سی پنل خود دسترسی داشته باشیم. این دسترسی ها توسط میزبان یا هاستینگ شما پس از خرید هاست به شما ارسال شده است. کافیست رمز عبور فعلی خود را داشته باشید و در سی پنل عملیات تغییر رمز عبور هاست سی پنل را انجام دهید.

آموزش تغییر رمز عبور هاست سی پنل Cpanel

هاست هایی که با سی پنل ارائه می شوند مثل هاست ایران یا اروپا، دارای یک آدرس ورود که می تواند نام دامنه شما یا هاست نیم شما باشد و یک نام کاربری و یک رمز عبور هستند. زمانی که یک هاست توسط یک کاربر خریداری می شود، اطلاعات ورود کامل هاست سی پنل برای کاربر بصورت ایمیل ارسال می شود. دهاستینگ به جهت اینکه مطمئن شود این اطلاعات به کاربر رسیده باشد یکبار آن را از طریق پیامک نیز ارسال می کند.

از طریق این اطلاعات کاربر می تواند وارد هاست خود شود. پیش تر آموزش ورود به سی پنل در بخش وبلاگ دهاستینگ بصورت کامل توضیح داده شده است. توسط روش های موجود جهت ورود به هاست سی پنل کاربر می تواند پس از ورود به هاست خود این اطلاعات را تغییر دهد. البته این را باید بدانید که تنها رمز عبور توسط کاربر قابل تغییر خواهد بود و نام کاربری غیرقابل تغییر است که تنها توسط میزبان وب می توانید اعلام کنید تا انجام شود.

نحوه تغییر پسورد Cpanel

جهت تغییر رمز عبور هاست سی پنل خود ابتدا می بایست وارد سی پنل هاست خود شوید. پس از ورود به هاست در انتهای صفحه سی پنل بخشی با نام Preferences وجود دارد که به معنای تنظیمات می باشد. در این بخش گزینه ای تحت عنوان Password and Security وجود دارد.

آموزش تغییر رمز عبور هاست سی پنل

آموزش تغییر رمز عبور هاست سی پنل

پس از ورود به این بخش همانطور که پیش تر اشاره شد می بایست حتماً رمز عبور فعلی خود را جهت تغییر رمز عبور هاست سی پنل وارد کنید. پس از ورود این رمز عبور می توانید رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید و در نهایت ذخیره کنید.

آموزش تغییر رمز عبور هاست سی پنل Cpanel

آموزش تغییر رمز عبور هاست سی پنل Cpanel

در این قسمت رمز عبور فعلی خود را وارد کرده و رمز عبور جدید را با استفاده از ابزار Password Generator ایجاد و در نهایت ذخیره کنید. دقت داشته باشید که از صحت رمز عبور فعلی خود مطمئن شده باشید زیرا در صورتی که رمز عبور فعلی را ندانید نمی توانید از این طریق تغییر رمز عبور هاست سی پنل خود را انجام دهید.

Old Password: رمز عبور فعلی هاست سی پنل
New Password: رمز عبور جدید هاست سی پنل
New Password(Again): تکرار رمز عبور جدید هاست سی پنل

مشکل نداشتن رمز عبور فعلی هاست سی پنل

حتماً شما هم مثل برخی افراد دیگر ایمیل های خود را نگهداری نمی کنید و یا از این دست اطلاعات مهم را فراموش می کنید یادداشت کنید. باید بگوییم جای نگرانی نیست. کافیست از جایی که هاست پرسرعت خود را خریداری کرده اید بروید و یک تیکت حاوی درخواستی جهت ایمیل مجدد اطلاعات هاست ارسال کنید. همچنین می توانید از طریق تیکت پشتیبانی اعلام کنید که رمز عبور هاست شما ریست شود و این رمز عبور به شما اعلام شود.

مشکل نداشتن رمز عبور فعلی هاست سی پنل

مشکل نداشتن رمز عبور فعلی هاست سی پنل

پس از آن که رمز عبور فعلی خود را دریافت کردید می توانید مجدد به قسمت Password and Security مراجعه کنید و عملیات تغییر رمز عبور هاست سی پنل را تا پایان بدون مشکل انجام دهید.

ویژگی های رمز عبور مناسب و ایمن

یک مسئله بسیار مهمی در تغییر رمز عبور هاست سی پنل وجود دارد و آن خود رمز عبور است. بسیاری به جهت اینکه این رمز عبور همیشه در ذهنشان باقی بماند از رمز عبورهای بسیار ساده ای استفاده می کنند. خداروشکر در بسیاری از سیستم ها این قوانین درج شده که رمز عبور ساده را قبول نکنند وگرنه تقریباً می توان گفت ۳۰ درصد رمز عبورها اعداد ۱ تا ۹ بودند. با توجه به این که این مسئله بسیار مهم است که رمز عبور شما پیچیده و مناسب باشد. در دهاستینگ نیز اگر یک هاست پرسرعت وردپرس یا هر هاست دیگری تهیه کنید رمز عبور مطمئن و پیچیده ای در اختیار شما قرار داده خواهد شد تا مطمئن شویم از سمت خودمان این امنیت را برقرار کرده باشیم. در ادامه برخی ویژگی های یک رمز عبور مطمئن را اشاره می کنیم.

ویژگی های رمز عبور مناسب و ایمن

ویژگی های رمز عبور مناسب و ایمن

استفاده از حروف کوچک و بزرگ در تغییر رمز عبور هاست سی پنل

استفاده از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی در رمز عبور بسیار مهم و الزامی است. حتماً در نظر داشته باشید که از حروف کوچک و بزرگ در رمز عبورهای خود استفاده کنید. به این شکل که در یک رم زعبور هم از جروف کوچک انگلیسی استفاده شود و هم از حروف بزرگ انگلیسی استفاده شود. بطور مثال wXnjYsfG می تواند در قسمتی از رمز عبور مناسب باشد. زیرا فیلدهای رمز عبور معمولاً به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند.

استفاده از نمادها در تغییر رمز عبور هاست سی پنل

با توجه به این که نماد های بسیار زیادی در حروف مختلف وجود دارد و شناسایی آن ها توسط یک هکر یا حتی یک روبات کار بسیار مشکلی است، پس استفاده حداقل یک نماد در رمز عبور می تواند بسیار موثر باشد. این نماد ها می توانند در هر قسمتی از رمز عبور قرار بگیرند. استفاده از این نماد ها کاملاً سلیقه ای است اما بهتر است خیلی از نماد های عجیب و غریب استفاده نکنید تا گاهاً مشکلی در ورود توسط خود شما رخ ندهد.

تعداد کاراکترها در تغییر رمز عبور هاست سی پنل

یکی دیگر از موارد مهم در تغییر رمز عبور هاست سی پنل، تعداد کاراکترها ی رمز عبور می باشد. حداقل تعداد کاراکترهایی که می بایست برای یک رمز عبور مطمئن وارد کنید، ۸ کاراکتر است. کماکان ورود بیشتر این کاراکتر ها به قدرت رمز عبور شما کمک خواهد کرد. البته بهتر است این تعداد بیشتر از ۱۶ کاراکتر نشود زیرا در ورود این رمز عبور ممکن است خود شما هم دچار مشکل شوید.

استفاده از ارقام در تغییر رمز عبور هاست سی پنل

استفاده از ارقام نظیر اعداد در یک رمز عبور تاثیر بسزایی دارد. سعی کنید حتماً از اعداد در یک رمز عبور استفاده کنید و بهتر است میان اعداد وارد شده و حروف و نماد های دیگر فاصله وجود داشته باشد. دقت کنید که منظور از فاصله Space نمی باشد و منظور این است که در کنار هم نباشد.

مواردی که می توانند در یک رمز عبور باشد:
  • حروف
  • اعداد
  • نماد ها

شما عزیزان می توانید با خرید هاست وردپرس ارزان از دهاستینگ بدون هیچ مشکل امنیتی از سرویس های خود با خیال آسوده استفاده کنید و در صورت نیاز به پشتیبانی از طریق پل های ارتباطی مشکلات خود را مطرح و مرتفع نمایید.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست