آموزش پارک دامنه در سی پنل یا Aliases در Cpanel از جمله امور ساده و پرتکرار در هاست می باشد. پارک دامنه به معنای استفاده و افزودن دامنه دیگر به سایت و هاست می باشد. به شکلی که این دامنه تنها اشاره ای به دامنه یا آدرس دیگری می کند و محتوای جدید و جداگانه ای را نمی خواند. در پارک دامنه در سی پنل دامنه معادل دامنه دیگر شما می شود. به این معنی که دامنه ای که پارک می کنید به دامنه اصلی شما هدایت می شود یا همان داده ها را می خواند.

پارک دامنه در سی پنل

پارک دامنه در Capenl باعث می شود تا دامنه ای که پارک می کنید به آدرس اصلی سایت شما هدایت شود و یا همان داده ها را با این دامنه بخواند. می بایست در همین ابتدا دقت داشته باشید که پارک دامنه با اددان دامین متفاوت است. همچنین جهت پارک دامنه باید از قبل ثبت دامنه را انجام داده باشید و دامنه فعال بوده باشد. و در نهایت این دامنه را در سی پنل ثبت کنید و مشخص کنید که آیا قصد ریدایرکت آن را دارید یا تنها می خواهید این دامنه هم سایت اصلی شما را لود کند. در چند مرحله این موارد را به شکل ساده توضیح خواهیم داد.

ثبت دامنه و پارک دامنه در سی پنل

همانطور که گفته شد در اولین مرحله می بایست دامنه ای که قصد پارک آن را در سی پنل دارید خریداری و ثبت کنید. فرقی نمی کند دامنه با چه پسوندی باشد و چه نامی داشته باشد. همانطور که می دانید دامنه های بین المللی در همان لحظه ثبت و فعال می شوند اما دامنه های ملی نیاز به تایید سامانه ایرنیک دارند. پس اگر دامنه ای مثل com تهیه کردید، همان لحظه می توانید اقدام کنید اما اگر دامنه ای مثل ir تهیه کردید، می بایست منتظر بمانید تا دامنه ثبت و فعال شود.

تنظیم dns و پارک دامنه در سی پنل

پس از این که دامنه موردنظر خود را تهیه کردید یا حتی اگر از قبل آن را ثبت کرده بودید، نوبت به این می رسد که dns های سرور یا هاست خود را در دامنه خود ست کنید. dns ها یا نیم سرور ها یا نام سرور پس از تهیه هاست توسط هاستینگ یا میزبانی هاست شما برایتان ایمیل می شود. همانطور که می دانید تغییر dns دامنه های بین المللی در همان لحطه انجام می شوند اما دامنه های ملی نیاز به ۵ تا ۱۲ ساعت زمان دارند تا این تغییرات در آن ها اعمال شود.

ورود و پارک دامنه در سی پنل

تابجای این کار دامنه آماده استفاده برای شما در هاستتان می باشد. تنها کافیست وارد هاست سی پنل خود شوید. آموزش ورود به سی پنل پیشتر در وبلاگ دهاستینگ آموزش داده شده است. پس از ورود به سی پنل در بخش Domains بر روی گزینه Aliases کلیک کنید. دقت داشته باشید که این گزینه همان پارک دامین می باشد و در نسخه ای آخر سی پنل به این واژه تغییر نام داده شده است.

ورود و پارک دامنه در سی پنل

ورود و پارک دامنه در سی پنل

پس از ورود به قسمت Aliases در سی پنل، در صفحه وارد شده در ابتدای صفحه قسمت Create a New Alias را مشاهده می کنید که می توانید دامنه موردنظر خود را وارد کنید. همچنین لیست دامنه های پارک شده در همین صفحه قابل مشاهده است. دقت داشته باشید که دامنه را می بایست بدون http یا www وارد کنید.

افزودن پارک دامنه در سی پنل

افزودن پارک دامنه در سی پنل

پس از آن که دامنه موردنظر خود را در این قسمت وارد کردید و بر روی دکمه Add Domain کلیک کردید، اگر دامنه معتبر باشد و قبلاً در این سرور استفاده نشده باشد(تکراری نباشد)، با پیامی مواجه خواهید شد که دامنه شما با موفقیت پارک شد.

افزودن پارک دامنه در سی پنل

افزودن پارک دامنه در سی پنل

در این قسمت بر روی Go back کلیک کنید تا مجدد به لیست دامنه های پارک شده در سی پنل بروید و بتوانید آن ها را مدیریت کنید.

ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل

همانطور که می دانید دامنه ای که در هاست سی پنل پارک می شود، می تواند هم محتوای دامنه اصلی یا سایت اصلی را بخواند و هم می تواند به دامنه اصلی ریدایرکت شود. بطور مثال شما دامنه mysite.com را دارید و و دامنه اصلی شما است. شما دامنه دیگری با نام mysite.ir تهیه می کنید و می خواهید این دامنه نیز با باز شدن به دامنه اصلی یعنی mysite.com هدایت شود. جهت این امر در سی پنل مجدد در بخش Domains به قسمت Aliases مراجعه می کنید و بر روی Manage Redirection کلیک می کنید.

ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل

ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل

پس از آن که بر روی این گزینه کلیک کردید، در صفحه مربوطه دامنه موردنظر خود را وارد کرده و بر روی دکمه Save کلیک کنید. دقت داشته باشید که نام دامنه را بصورت کامل بهمراه http وارد کنید.

ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل

ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل

حذف ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل

در صورتی که از ریدایرکت یک دامنه در هاست سی پنل خود پشیمان شده اید، در سی پنل قسمت Domains و Aliases می توانید بر روی دکمه Remove کلیک کنید. دقت داشته باشید که با حذف ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل اطلاعات شما حذف نمی شود و تنها ریدایرکت دامنه حذف می شود و در این حالت دامنه پارک شده محتوای هاست شما که همان محتوای دامنه اصلی تان است را می خواند.

حذف ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل

حذف ریدایرکت دامنه پارک شده در سی پنل

خطای دامنه تکراری در پارک دامنه در سی پنل

دامنه هایی که قبلاً در یک سرور اضافه شده باشند و هاستی با آن ها وجود داشته باشد، به شما این اجازه را نمی دهد که بتوانید آن را پارک کنید و با خطا مواجه می شوید. اما گاهاً ممکن است متوجه شوید که قبلاً دامنه اصلاً استفاده نشده است اما باز هم حین پارک دامین دچار خطا می شود. در این حالت می بایست اگر نمایندگی هاست دارید به قسمت Delete a Dns Zone بروید و دامنه را جستجو و dns های آن را حذف کنید و اگر هاست اشتراکی دارید به هاستینگ خود تیکت بزنید.

خطای دامنه تکراری در پارک دامنه در سی پنل

خطای دامنه تکراری در پارک دامنه در سی پنل

شما عزیزان می توانید با تهیه هاست وردپرس ارزان در دهاستینگ در صورتی که قصد پارک دامنه را دارید، دامنه موردنظر خود را تهیه و در تیکت اعلام کنید تا توسط کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت اضافه شود و نتیجه نیز به شما اعلام شود و در صورت وجود هر گونه مشکل احتمالی رفع شود.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست