با استفاده از آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل می توانید IP های موردنظر یا رنج IP های موردنظر را در سی پنل بلاک کنید. با بلاک شدن یک IP یا یک رنج IP در هاست سی پنل، این IP ها دیگر به هاست و سایت مذکور دسترسی نخواهند داشت. آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل توسط یکی از امکانات سی پنل به نام IP Blocker به سادگی قابل انجام است.

در آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل خواهید آموخت:

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل Cpanel

هر دستگاهی که در فضای مجازی وارد می شود دارای یک IP بخصوصی می باشد. این IP ها از طریق درخواست هایی که به هر سرور داده می شود باعث ورود به آن محیط می شود. حال می توان این دسترسی ها را برای هر یک از این IP ها یا رنج IP ها بست و اجازه نداد که به محیط خاصی دسترسی داشته باشند. یکی از این محیط ها وب سایت ها می باشند.

ممکن است به این مسئله بارها و بارها برخورده باشید که قصد ورود به وب سایتی را دارید یا از اپلیکیشن یا وب اپلیکیشنی قصد استفاده دارید که با رنج IP های ایرانی نمی توانید به آن وارد شوید. بطور مثال اگر بخواهید وارد نرم افزار Nvidia شوید، برایتان مقدور نمی باشد. یا اگر بخواهید وارد سرویس های وبمسترتولز گوگل شوید، با خطای ۴۰۳ مواجه می شوید که به معنای عدم دسترسی است.

این ها تماما از روش هایی مثل IP Blocker در سرویس های خود استفاده می کنند و رنج های IP موردنظر خود را بلاک می کنند تا با این IP ها کاربران امکان ورود به سایت ها و یا استفاده از نرم افزار ها را نداشته باشند. شما اگر صاحب وب سایتی هستید نیز می توانید از آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل جهت بستن IP موردنظر خود استفاده کنید. بطور مثال اگر هاست وردپرس پرسرعت داشته باشید، این هاست که از یک سرور و این سرور که از یک دیتاسنتر است دارای یک IP می باشد.

IP چیست؟

آدرس آی پی یا به اختصار IP Adress که مخفف شده Internet Protocol Address می باشد، یک نشانی عددی است که به دستگاه های متصل به شبکه اینترنت هستند گفته می شود. این IP ها نشان می دهد که دستگاهی که آدرس عددی منحصر به فردی دارد متعلق به چه موقعیت چغرافیایی می باشد. استفاده از نرم افزار هایی مثل VPN که این نشانی را تغییر می دهند، با کمی بررسی IP اصلی را نیز می توانند نشان دهند.

رنج IP چیست؟

به یک محدوده ای از IP ها که یک قسمتی از موقعیت جغرافیایی است را رنج IP گفته می شود. بطور مثال شهر تهران یک رنج IP مشخصی دارد که در این رنج IP هر IP که وجود داشته باشد متعلق به تهران می باشد. با استفاده از این رنج های آی پی می توان تشخیص داد که این رنج از IP ها از چه موقعیتی هستند و در آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل بسیار مفید می باشد.

مفهوم بلاک کردن IP

اینکه در آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل مدام گفته می شود یک IP یا یک رنج IP بلاک شود به این معنا است که در این محدوده از IP ها انسدادی در یک سرویس صورت گیرد تا مانع از دسترسی این IP ها به آن شود. زمانی که شما یک IP یا یک رنجی از آن را در هاست خود مسدود کنید، دیگر هر شخصی که این IP ها را داشته باشد نمی تواند به سایت یا هاست شما دسترسی داشته باشد.

دلایل بلاک کردن IP در هاست

یکی از دلایل این که یک IP یا یک رنجی از آن را در هاست یا سایتی مسدود می کنیم مسائل امنیتی در آن است. در سرویس هایی که در سطح اینترنت به کاربران داده می شود همیشه ربات ها افرادی هستند که از یک رنج IP مشخص در حال آزار و اذیت باشند. بطور مثال در سیستم تیکتینگ دهاستینگ ربات های زیادی از کشورهای مختلف با رنج های مشخص از IP ها در حال ارسال تیکت های اسپم هستند که با بلاک کردن آن ها دسترسی شان به این سایت بسته می شود.

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل

به جهت این که بتوانیم در یک هاست با پنل Cpanel یک IP یا یک رنجی از IP ها را مسدود کنیم تا به وب سایت ما دسترسی نداشته باشند، ابتدا می بایست وارد سی پنل شده و از قسمت Security بر روی گزینه IP Blocker کلیک کنیم.

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل

پس از آن که بر روی گزینه IP Blocker کلیک کردید، وارد یک محیط بسیار ساده از سی پنل می شوید که می بایست IP موردنظرتان را در آن وارد کرده و در نهایت آن را مسدود کنید.

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل

اگر تنها یک IP را قصد دارید مسدود کنید کافیست آن را بصورت کامل وارد کرده و بر روی دکمه ADD کلیک کنید. بطور مثال ما IP با مقدار ۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۳ را طبق تصویر زیر مسدود می کنیم.

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل

با این کار پیامی مبنی بر این که IP وارد شده با موفقیت بلاک شد را مشاهده خواهید کرد و گفته شده این IP دیگر به سایت شما دسترسی نخواهد داشت. اگر بر روی Go Back کلیک کنید، در صفحه قبل آرشیو IP هایی که بلاک کرده اید نمایش داده می شود.

لیست IP های بلاک شده در سی پنل

لیست IP های بلاک شده در سی پنل

طبق تصویر فوق در قسمت Currently-Blocked IP Addresses آی پی هایی که بلاک شده اند را نشان می دهد که می توانید در قسمت Actions آن ها را Delete یا حذف کنید. حال اگر قصد داشته باشید که یک رنج IP را در این قسمت بلاک کنید کافیست ابتدا و انتهای این رنج را بیابید و با – میان این دو IP آن ها را وارد کرده و اضافه کنید. بطور مثال ما قصد داریم یک رنج IP که شامل ۵ IP است را مسدود کنیم. آغاز رنج ما از ۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۳ می باشد تا ۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۸٫

آموزش بلاک کردن رنج IP در هاست سی پنل

آموزش بلاک کردن رنج IP در هاست سی پنل

طبق تصویر فوق مقداری که وارد شد به شکل ۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۳-۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۸ می باشد. حالا اگر به نتیجه زیر نگاه کنید خواهید دید که رنج IP مشخص شده در لیست بلاک شده ها بصورت خودکار شناسایی و اضافه می شود.

آموزش بلاک کردن رنج IP در هاست سی پنل

آموزش بلاک کردن رنج IP در هاست سی پنل

اگر دقت کنید در اول شروع رنج بلاک شده است که مقدار ۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۳ بوده است. در انتها نیز پایان این رنج درج شده است که مقدار ۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۸ می باشد. در این بین رنجی که می بایست سیستم اضافه کند درج شده است که از رنج ۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۴ تا ۱۳۵٫۹۸٫۱۱۲٫۲۷ است که با خط قرمز در تصویر مشخص شده است. در قسمت راهنمای IP Blocker نیز برخی روش های دیگر رنج ها گفته شده است که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

شما عزیزان می توایند با تهیه هاست ایران و اروپا از میزبانی دهاستینگ، سرویسی مطمئن تهیه کنید و در صورت تمایل با استفاده از آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل در سرویس های خود IP های موردنظرتان را بلاک کنید یا از طریق بخش پشتیبانی و ارسال تیکت رنج موردنظرتان را اعلام کنید تا آن ها را برایتان بلاک کنیم.


آخرین نوشته ها

نوشته های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست